Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

En als je, eind jaren 70, begin jaren 80 niet zelf knutselde dan waren er de fameuze 5 Watt Stentor printjes te koop. En laat die dingen nu anno 2022 nog steeds te koop zijn...

Henk Kruize

Schermopname (16).png

Geplaatst
  Op 31-10-2022 om 18:51 zei Henk-Anna Loog:

En als je, eind jaren 70, begin jaren 80 niet zelf knutselde dan waren er de fameuze 5 Watt Stentor printjes te koop. En laat die dingen nu anno 2022 nog steeds te koop zijn...

Henk Kruize

Schermopname (16).png

Jeetje dacht dat dat allang uit de tijd was .....

Geplaatst
  Op 31-10-2022 om 18:51 zei Henk-Anna Loog:

Henk Kruize

Schermopname (16).png

Ik kan me de Amtron-FM-zendertjes uit begin jaren zeventig nog herinneren. Niet gehinderd door enige kennis (...) haalde ik daarmee een bereik van maar liefst 200 meter... 😀😉

Geplaatst
  • Populair bericht

Ja leuk, in 1970 bouwde ik mijn eerste Middengolf zender, een EF-80 met een Amroh 402 spoeltje als oscillator en een EL 84 als eindbuis, in de antenne, een langdraad van zo'n 25 meter,  een spoel van 70 wikkelingen op een lege WC rol met 2x 500pF afstem condensator als pi-filter.

Het werkte, mijn neef die 10 km verder woonde ontving mij prima op de 186 meter, maar wat ik niet wist was dat mijn buren en ook die ver daarnaast, geen TV hadden op VHF als ik dat ding aan had staan. Het scheen dat ik daar nogal op stoorde. Het was de tijd dat we nog allemaal eigen antennes op het dak hadden, "harkjes" genaamd. Het ging prima van November 1970 tot 4 Mei 1971...

Toen kreeg ik bezoek van een echte (label hing eraan) opsporings ambtenaar van de PTT en die had zijn vriendje, een agent van de gemeente politie Geldrop meegenomen... einde oefening... :) 

Henk Kruize

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.