Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Ray Conniff and the Singers – Love (can make you happy). Eén van de mooiste songs uit 1969 die in de uitvoering van de formatie Mercy de tweede plek behaalde in The Billboard Hot 100. Hetzelfde jaar kwam andermaal een lp uit met Connif uitvoeringen van hits. Zo stond op deze lp getiteld ‘Jean’ ook het nummer Love (can make you happy). Het nummer werd gecomponeerd door Jack Sigler jr. Het werd op RNI in gezet door Mike Ross voor de productie van de jingle ‘RNI you’re gorgeous you’re beautiful.

Ray Conniff and the Singers - Love (can make you happy). One of the most beautiful songs from 1969, which reached the second spot on The Billboard Hot 100 in the performance by the formation Mercy. The same year, another LP with Connif performances of hits was released. For instance, this LP titled 'Jean' included the song Love (can make you happy). The song was composed by Jack Sigler Jr. It was used on RNI by Mike Ross for the production of the jingle 'RNI you're gorgeous you're beautiful.

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst

Bedankt voor alweer zo'n fraaie archeologische vondst, Hans. Ik had altijd aangenomen dat het stukje "you're gorgeous, you're beautiful" afkomstig was uit een easy-listeningachtig jinglepakket waar de zendernaam was uitgeknipt. Maar nu weet ik waar het wel vandaan komt. 👍

Ook fijn om de warme stem van Mike Ross nog eens te horen. Ik zit weer helemaal op mijn scholierenkamer in pakweg 1973 naast de buizenradio!

Geplaatst
  • Auteur
  Op 4-11-2022 om 21:02 zei RobKi:

Bedankt voor alweer zo'n fraaie archeologische vondst, Hans. Ik had altijd aangenomen dat het stukje "you're gorgeous, you're beautiful" afkomstig was uit een easy-listeningachtig jinglepakket waar de zendernaam was uitgeknipt. Maar nu weet ik waar het wel vandaan komt. 👍

Ook fijn om de warme stem van Mike Ross nog eens te horen. Ik zit weer helemaal op mijn scholierenkamer in pakweg 1973 naast de buizenradio!

dank Rob heerlijke reactie en we hopen nog vele vondsten, die op de plank liggen, te openbaren

groeten aan Limburg

• 1 year later...
Geplaatst
  Op 4-11-2022 om 21:02 zei RobKi:

Ik had altijd aangenomen dat het stukje "you're gorgeous, you're beautiful" afkomstig was uit een easy-listeningachtig jinglepakket waar de zendernaam was uitgeknipt. 

Wat betreft dat jinglepakket heeft Rob wel gelijk. De jingle komt uit het Pams 41 "Music Radio" pakket. In de Conniff versie komen de woorden "you're gorgeous, you're beautiful" ook niet voor.

Hier te beluisteren (cut # 18) 

Deze inhoud is verborgen

Radiofragment: 

Deze inhoud is verborgen

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.