Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 24-7-2023 om 14:36 zei bert ree:

dit bestand lijkt me uit 1974 te komen

Roel, Vincent, Bert en Henk,

Dankzij het document van Douwe waar ik over beschik is de opname van Bart van Leeuwen met een deel van een Historische Top 10 om precies te zijn van de datum 20-3-1974.

Goed om te zien dat we zeer attente forumleden hebben.🙂

Gerard

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 24-7-2023 om 14:52 zei Gerard van den Ende:

Roel, Vincent, Bert en Henk,

Dankzij het document van Douwe waar ik over beschik is de opname van Bart van Leeuwen met een deel van een Historische Top 10 om precies te zijn van de datum 20-3-1974.

Goed om te zien dat we zeer attente forumleden hebben.🙂

Gerard

Just a little extra info. The Top 10 is from 5th June 1971.

Mvg,

John C

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 25-7-2023 om 04:26 zei Roel Dickse:

Atlantis-19730716-0700-0900-PeterVanDam-TonyHouston-LucVanKapellen-MikeMoorkens-Edits-13min

Beste Roel,

The timings for this recording should be 1158-1900.

Mvg,

John C

Geplaatst
  Op 25-7-2023 om 06:40 zei JOCOOLE:

Beste Roel,

The timings for this recording should be 1158-1900.

Mvg,

John C

je hoort inderdaad atlantis tot 19u, maar erna hoor je op de achtergrond een Franse nieuwsuitzending, welk station kan dit geweest zijn?

Geplaatst
  Op 25-7-2023 om 14:46 zei bert ree:

je hoort inderdaad atlantis tot 19u, maar erna hoor je op de achtergrond een Franse nieuwsuitzending, welk station kan dit geweest zijn?

Ik denk dat de opname is opgenomen in het zuid/oosten van België, of misschien zelfs het noord/oosten van Frankrijk, op een niet al te selectieve radio en dat je die Franse zender hoort die toen uitzond op 1161 kHz met 200 kilowatt vanuit Straatsburg.

Geplaatst
  Op 25-7-2023 om 15:30 zei Robin Westhof:

Ik denk dat de opname is opgenomen in het zuid/oosten van België, of misschien zelfs het noord/oosten van Frankrijk, op een niet al te selectieve radio en dat je die Franse zender hoort die toen uitzond op 1161 kHz met 200 kilowatt vanuit Straatsburg.

Het sterkste signaal vanaf de MV Mi Amigo kwam er in juli 73 met Atlantis waardoor ook in de buurlanden van de Benelux de zender nog goed doorkwam, alleen in de omgeving van sterkere zenders krijg je de invloed van die zenders. Toen nog 1160khz zond France Inter inderdaad uit met 200Kw. Het zou dus heel goed in Frankrijk of Duitsland zijn opgenomen dicht bij Straatsburg. Luxemburg ligt al weer 250 km van Straatsburg.

Radio atlantis was ook populair bij de Belgische miliciens in Duitsland

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.