Geplaatst 19 januari 20232 jr. Populair bericht Ik ben begonnen om de eerste set dia's van Helmut on-line te zetten om jullie een idee te geven wat Helmut gefotografeerd heeft en wat er nog zit aan te komen (wat er nu staat is zo'n 10% van het totaal). Je kunt deze eerste set hier bekijken : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Met dank aan Hemut voor het fotograferen en beschikbaar stellen en Martin van der Ven voor het helpen met de namen van boten en personen. En dit vind ik dan toch wel een erg mooie foto om de collectie in samen te vatten:
Geplaatst 20 januari 20232 jr. Populair bericht ja idd erg scherpe foto's, dat belooft veel goeds voor de detail opnamen. Helmut weet wel wat techniek mensen willen zien. Theo
Geplaatst 20 januari 20232 jr. Populair bericht Toen was ik nog niet zó sterk met de techniek bezig. Ja jammer, vindt ik nu ook... Op 19-1-2023 om 22:01 zei Ben: Ik ben begonnen om de eerste set dia's van Helmut on-line te zetten om jullie een idee te geven wat Helmut gefotografeerd heeft en wat er nog zit aan te komen (wat er nu staat is zo'n 10% van het totaal). Je kunt deze eerste set hier bekijken : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Met dank aan Hemut voor het fotograferen en beschikbaar stellen en Martin van der Ven voor het helpen met de namen van boten en personen. En dit vind ik dan toch wel een erg mooie foto om de collectie in samen te vatten: Hier ken ik niemand alleen Frank Leonhardt zit in de VW aan het stuur en het ging om een tocht naar de zendschepen en Frank was de uitgever van de krant Free Radio News later Radio News. Van echt veel mensen op de Foto's ben ik de naam vergeten.
Geplaatst 20 januari 20232 jr. Auteur Populair bericht Bedankt voor jullie reacties. De komende tijd zal ik af en toe dia's toevoegen. Elke dia wordt door mij uit het raampje gehaald, schoongemaakt, ingescand en daarna bewerkt in Photoshop/Topaz/etc. Dat vraagt wat doorlooptijd. Gelukkig zitten de dia's tussen twee mica/glasplaatjes ingeklemd (zijn onbeschadigd) in de raampjes en zijn ze goed bewaard zijn gebleven.
Geplaatst 20 januari 20232 jr. Populair bericht Op 20-1-2023 om 09:17 zei Ben: Elke dia wordt door mij uit het raampje gehaald, schoongemaakt, ingescand en daarna bewerkt in Photoshop/Topaz/etc. Prachtig resultaat Ben! Vooral deze van de Mi Amigo is erg sfeervol. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 20 januari 20232 jr. Auteur Populair bericht Dank je, Robin. Soms lukt het om mooi resultaat te bereiken, soms lukt dat wat minder. Maar, zoals ik al in een ander draadje geschreven had, de software is tot veel in staat. Links hieronder de originele scan en rechts wat de software ervan gemaakt heeft.
Geplaatst 20 januari 20232 jr. Dat zijn mooie resultaten Ben, ben onder de indruk van je werk. Verder zijn de dia's goed belicht en dat is fijn omdat je met dia's weinig speelruimte hebt vergeleken met negatieven. Hou je wel de Copyright info in de gaten?! Voor je het weet loopt een ander met jullie werk te leuren...
Geplaatst 20 januari 20232 jr. Auteur Populair bericht Dank je, Harm. Helmut heeft inderdaad goed belichte en ook scherpe dia's gemaakt. Copyright is inderdaad altijd wel een dingetje. Ik vind het zonde om een logo of iets dergelijks in de foto's te zetten, bovendien zijn die er met PS vrij gemakkelijk weer uit te halen. Ik voeg wel copyright gegevens toe in de foto's voordat ik ze op Flickr zet. Ik vind dit erg leuk om te doen!
Geplaatst 20 januari 20232 jr. Populair bericht Erg mooie foto's met veel details. @Helmut Dank voor het beschikbaar stellen van de dia's en @Ben dank voor het digitaliseren van de dia's.
Geplaatst 20 januari 20232 jr. Populair bericht Op 20-1-2023 om 14:16 zei pvanklei: Erg mooie foto's met veel details. @Helmut Dank voor het beschikbaar stellen van de dia's en @Ben dank voor het digitaliseren van de dia's. Ik was toen 17/18 en heb probeert mijn best te doen. Ik meen het was één camera van het merk Zeiss Ikon... Mijn dank gaat natuurlijk uit naar Ben voor het bewerken van de dia's! Orginel zijn ze duidelijk minder. En natuurlijk naar Martin van der Ven niet te vergeten, hij weet welke mensen ik heb opgenomen xD Op 20-1-2023 om 07:53 zei radio tpot: ja idd erg scherpe foto's, dat belooft veel goeds voor de detail opnamen. Helmut weet wel wat techniek mensen willen zien. Theo @Theo @Juul In een andere thread ging het over diplexer enz. en Theo vroeg om technische foto's. Ik meen een keer de groene kast aan dek van de Norderney open gezien te hebben daar waren spoelen en condensatoren te zien?
Geplaatst 20 januari 20232 jr. Populair bericht Op 20-1-2023 om 14:42 zei Helmut: Ik was toen 17/18 en heb probeert mijn best te doen. Ik meen het was één camera van het merk Zeiss Ikon... Mijn dank gaat natuurlijk uit naar Ben voor het bewerken van de dia's! Orginel zijn ze duidelijk minder. En natuurlijk naar Martin van der Ven niet te vergeten, hij weet welke mensen ik heb opgenomen xD @Theo @Juul In een andere thread ging het over diplexer enz. en Theo vroeg om technische foto's. Ik meen een keer de groene kast aan dek van de Norderney open gezien te hebben daar waren spoelen en condensatoren te zien? Spoelen zaten er nog in toen de Norderney in Leeuwarden lag. Zelf gezien.
Geplaatst 20 januari 20232 jr. Op 19-1-2023 om 22:01 zei Ben: Ik ben begonnen om de eerste set dia's van Helmut on-line te zetten om jullie een idee te geven wat Helmut gefotografeerd heeft en wat er nog zit aan te komen (wat er nu staat is zo'n 10% van het totaal). Je kunt deze eerste set hier bekijken : Please login or Register to see this link. Met dank aan Hemut voor het fotograferen en beschikbaar stellen en Martin van der Ven voor het helpen met de namen van boten en personen. En dit vind ik dan toch wel een erg mooie foto om de collectie in samen te vatten:
Geplaatst 20 januari 20232 jr. Populair bericht Op 20-1-2023 om 13:10 zei Ben: Dank je, Harm. Helmut heeft inderdaad goed belichte en ook scherpe dia's gemaakt. Copyright is inderdaad altijd wel een dingetje. Ik vind het zonde om een logo of iets dergelijks in de foto's te zetten, bovendien zijn die er met PS vrij gemakkelijk weer uit te halen. Ik voeg wel copyright gegevens toe in de foto's voordat ik ze op Flickr zet. Ik vind dit erg leuk om te doen! Je kunt alle gewenste informatie 'verstoppen' in Photoshop. Open de gewenste foto, klik op bestand en vervolgens op bestandsinfo. Daar staan allerlei velden om zaken in te vullen. Vervolgens sla je de foto op in de gewenste bestandsextentie, ik gebruik als 'master file' PSD. Er is een trucje om dat weer te omzeilen maar dat ga ik niet verklappen, wel gaat dat te koste van de kwaliteit.
Geplaatst 21 januari 20232 jr. Populair bericht Op 20-1-2023 om 14:42 zei Helmut: In een andere thread ging het over diplexer enz. en Theo vroeg om technische foto's. Ik meen een keer de groene kast aan dek van de Norderney open gezien te hebben daar waren spoelen en condensatoren te zien? Hierop deze pagina vind je de foto van de inhoud van de "groene kast" van onderen af gezien. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Nico 21 januari 20232 jr. bewerkt door nchuijg
Geplaatst 21 januari 20232 jr. Juul vertelde ooit dat er 40 ampère stroom liep onder aan de antenne. Ik vermoed dat hier wat mist. Theo
Geplaatst 21 januari 20232 jr. Populair bericht Klopt, er hingen nog twee verleng spoelen in, met eigen ogen gezien in 1977 in Zaandam.
Geplaatst 21 januari 20232 jr. En er moeten condensatoren in gezeten hebben. Grappig dat zo iets roofgoed is, en dat de mensen die het geroofd hebben er niets mee kunnen. Ja stoer doen, ik heb 😇 Theo
Geplaatst 21 januari 20232 jr. Juul leest wel mee en als hij wat heeft dan laat hij het wel zien. Theo
Geplaatst 21 januari 20232 jr. Auteur Populair bericht Even terug naar het onderwerp van dit draadje. Soms staan er mensen op foto's, waarvan ik de namen nog probeer te achterhalen. Mochten hier forumleden zijn, die iemand herkennen, laat me dat dan svp weten. Een voorbeeld is deze foto, wie herkent de personen uiterst links en rechts? 21 januari 20232 jr. bewerkt door Ben
Geplaatst 21 januari 20232 jr. Auteur Populair bericht Inmiddels heb ik 't album aangevuld met twee foto's van het gebouw van de Stichting Nederlandse Top 40 en een aantal foto's van de MEBO II, van onder andere de aankomst in Scheveningen op 31 Augustus 1974, ergens in een haven in Nederland en in de boordstudio. En van die laatste is dit er één.
Geplaatst 22 januari 20232 jr. Populair bericht Nu zie ik het op de dia/foto 061 ben ik zelf te zien, met camera op de Mebo 2. Daar wist ik niks meer van.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.