Geplaatst 22 januari 20232 jr. Op dia 063 zijn ook nog te identificeren; Gerrit de Winter (in overall) en ernaast kapitein Thijs Oostduin Prachtige dia's! Gr. John
Geplaatst 22 januari 20232 jr. Auteur Populair bericht Geweldig dat je die namen kent, John. Heb ik 't goed overgenomen onder de foto The MV MEBO II. L to R: John de Mol (2x) , Gerrit de Winter, kapitein Thijs Oostduin,Rudi Kagon (taking picture), Pieter Damave
Geplaatst 22 januari 20232 jr. Populair bericht Correct Ben, Zo klopt het als een bus! Leuke sfeervolle dia. Gerrit de Winter werd nog weleens genoemd in de uitzendingen b.v. als hij de Engelse dj's thee bracht. Ook hoor je hem natuurlijk nog even tijdens het afscheidsprogramma op 31-08-74 als de crew voor het laatst groeten doet aan thuis (ca. 19:50). Op een andere dia staat ergens als onderschrift 'neefje van Rudi Kagon'. Dat klopt inderdaad; zijn naam is Bobby Schmitz. Als ik nog meer personen herken dan geef ik het wel door. Vr.gr.John
Geplaatst 22 januari 20232 jr. Auteur Op 22-1-2023 om 14:54 zei Control49: Correct Ben, Zo klopt het als een bus! Leuke sfeervolle dia. Gerrit de Winter werd nog weleens genoemd in de uitzendingen b.v. als hij de Engelse dj's thee bracht. Ook hoor je hem natuurlijk nog even tijdens het afscheidsprogramma op 31-08-74 als de crew voor het laatst groeten doet aan thuis (ca. 19:50). Op een andere dia staat ergens als onderschrift 'neefje van Rudi Kagon'. Dat klopt inderdaad; zijn naam is Bobby Schmitz. Als ik nog meer personen herken dan geef ik het wel door. Vr.gr.John Leuk om te lezen, John. De naam Gerrit de Winter kwam me wel bekend voor. Ik hou me van harte aanbevolen wanneer je nog meer personen herkent! Het "neefje van Rudi Kagon" wist Martin van der Ven.
Geplaatst 22 januari 20232 jr. De eerste twee foto's in deze fraaie serie betreffen een grijze trawler welke voor anker ligt. Wie kan het schip een naam geven. Het is zeker niet het hospitaalschip de Hoop.
Geplaatst 22 januari 20232 jr. Auteur Ik had er Magdalena bij gezet maar zou het misschien de Janine kunnen zijn vraag ik me nu af.
Geplaatst 23 januari 20232 jr. Leuke discussie welk schip dit, heeft iets weg van de Magdalena maar is het niet , ook de Jeanine van Radio Atlantis is het niet , de Hoop heeft in zijn bestaan 4 schepen gehad maar deze is het bij een goede blik er op ook niet . Er staat wel een mooie documentaire van de Hoop op YouTube. Misschien weet iemand het??( had wel een mooi zendschip kunnen zijn overigens)🤔😉😊😊
Geplaatst 23 januari 20232 jr. Ik herinner me heel zwak, dat ik dit schip heb gefotografeerd omdat het op een zendschip lijkt. En er gingen toen geruchten dat een nieuw zendschip was gesignaleerd voor de kust van Scheveningen. Misschien weet Hans Knot nog wat daarover....
Geplaatst 23 januari 20232 jr. In ieder geval was iets aan de hand met dat schip. Niet betaalde bemanning kan ook. Het was zomer 73 of 74, te lang geleden.
Geplaatst 23 januari 20232 jr. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk de Hendrik Jan (schip) dit schip is het ook niet , meer over de Hendrik Jan ( met foto)in het boek van Hans Knot 1992 over o.a mislukte pioniers en mislukte projecten
Geplaatst 23 januari 20232 jr. Auteur Populair bericht Op sommige dia's staan een flink aantal mensen, zoals deze (met dank aan Martin van der Ven voor het toevoegen van al de namen). Person far on the left and the three in the front are unknown. On the Ross L. to R.: Andy Johnson, Dave Richards, Nigel Harris, Peter Chicago, Ernie Stevenson, captain Willy, Crispian St. John, Ron West (Red jacket) on the right. Ernie Stevenson toegevoegd met dank aan Henk Kruize. Mocht iemand nog andere mensen herkennen, laat me dat dan svp weten. 23 januari 20232 jr. bewerkt door Ben
Geplaatst 23 januari 20232 jr. Op 22-1-2023 om 20:55 zei Ben: Ik had er Magdalena bij gezet maar zou het misschien de Janine kunnen zijn vraag ik me nu af. Nee, geen van beide. Robuust schip zo te zien, maatje kleiner tov de Ross Revenge.
Geplaatst 23 januari 20232 jr. Populair bericht ? is de in 2001 overleden Ernie Stevenson, een oud bemanningslid van de Ross Revenge in haar visserijdagen en later de kapitein van de Ross toen het schip diende als zeezender. Henk Kruize
Geplaatst 23 januari 20232 jr. Auteur Populair bericht Ik heb een aantal dia's van de MV Mi Amigo toegevoegd, zoals deze.
Geplaatst 23 januari 20232 jr. Op 23-1-2023 om 11:46 zei Ben: Op sommige dia's staan een flink aantal mensen, zoals deze (met dank aan Martin van der Ven voor het toevoegen van al de namen). Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Person far on the left and the three in the front are unknown. On the Ross L. to R.: Andy Johnson, Dave Richards, Nigel Harris, Peter Chicago, Ernie Stevenson, captain Willy, Crispian St. John, Ron West (Red jacket) on the right. Ernie Stevenson toegevoegd met dank aan Henk Kruize. Mocht iemand nog andere mensen herkennen, laat me dat dan svp weten. Voor Ron West mag een kruisje: †
Geplaatst 24 januari 20232 jr. Populair bericht Zo te zien komt deze foto uit 1984. De man naast Chicago is niet Ernie. Die kwam pas later. Het gaat hier om Paddy. Hij was machinist. Walter
Geplaatst 24 januari 20232 jr. Auteur Op 24-1-2023 om 09:37 zei Walter: Zo te zien komt deze foto uit 1984. De man naast Chicago is niet Ernie. Die kwam pas later. Het gaat hier om Paddy. Hij was machinist. Walter Bedankt voor deze correctie, Walter. Weet je misschien ook de achternaam van Paddy?
Geplaatst 24 januari 20232 jr. Populair bericht Hoi Ben, Werkelijk geen idee. Paddy was volgens mij een bijnaam. Misschien dat Leen hier meer over weet. Walter
Geplaatst 24 januari 20232 jr. Populair bericht In a day of the live video van Caroline wordt zijn naam wel genoemd mee ik me te herinneren. Theo
Geplaatst 24 januari 20232 jr. Auteur Populair bericht Op 24-1-2023 om 11:03 zei Walter: Hoi Ben, Werkelijk geen idee. Paddy was volgens mij een bijnaam. Misschien dat Leen hier meer over weet. Walter Da's een goed idee, Walter. Leen (met fotocamera) was er toen wel bij
Geplaatst 24 januari 20232 jr. Populair bericht Op 24-1-2023 om 11:03 zei Walter: Hoi Ben, Werkelijk geen idee. Paddy was volgens mij een bijnaam. Misschien dat Leen hier meer over weet. Paddy was zijn bijnaam, omdat hij van Ierse afkomst was. Bijna iedere Ier wordt enigszins neerbuigend door de Engelsen 'Paddy' genoemd. Ik zou het aan Stuart Vincent moeten vragen of hij nog zijn echte naam weet. Stuart werkte veel met hem samen aan boord. Iets in mijn geheugen zegt dat zijn voornaam Patrick was(Paddy is daar ook weer een verkorting van). Bijgaand nog een paar foto's waar hij op staat. Paddy loopt al enige tijd niet meer op deze planeet rond. Salut Leendert Op 24-1-2023 om 11:32 zei Ben: Da's een goed idee, Walter. Leen (met fotocamera) was er toen wel bij Leuk ,om deze foto te zien. Als 'reisleider en -'lijder' van de boottochten was het tegelijkertijd een mooi moment om ook wat foto's te maken. Herinner me dat Helmut er bij was. De foto die ik toen heb genomen is deze: Salut Leendert
Geplaatst 24 januari 20232 jr. Auteur Bedankt voor je toevoegingen, Leendert. Uit je foto lees ik dat deze trip in September 1984 plaatsvond. Er komen van Helmut nog meer foto's van deze trip on-line zo gauw ik alles ingescand heb.
Geplaatst 24 januari 20232 jr. Auteur Populair bericht De dia's 201-216, gemaakt van de Ross Revenge, zijn nu allemaal beschikbaar.
Geplaatst 24 januari 20232 jr. Auteur Wie weet de naam van deze persoon? 24 januari 20232 jr. bewerkt door Ben
Geplaatst 24 januari 20232 jr. Populair bericht Op 24-1-2023 om 22:17 zei Ben: Wie weet de naam van deze persoon? Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Doe maar Maarten de jong aka Paul Lek
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.