Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Op dia 063 zijn ook nog te identificeren; Gerrit de Winter (in overall) en ernaast kapitein Thijs Oostduin 

Prachtige dia's!

Gr. John

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Geweldig dat je die namen kent, John. Heb ik 't goed overgenomen onder de foto

52610673873_6d475ae61e_o.jpg

The MV MEBO II.
L to R: John de Mol (2x) , Gerrit de Winter, kapitein Thijs Oostduin,Rudi Kagon (taking picture), Pieter Damave

Geplaatst
  • Populair bericht

Correct Ben,

Zo klopt het als een bus! Leuke sfeervolle dia. Gerrit de Winter werd nog weleens genoemd in de uitzendingen b.v. als hij de Engelse dj's thee bracht. Ook hoor je hem natuurlijk nog even tijdens het afscheidsprogramma op 31-08-74 als de crew voor het laatst groeten doet aan thuis (ca. 19:50).

Op een andere dia staat ergens als onderschrift 'neefje van Rudi Kagon'. Dat klopt inderdaad; zijn naam is Bobby Schmitz.

Als ik nog meer personen herken dan geef ik het wel door.

Vr.gr.John

Geplaatst
  • Auteur
  Op 22-1-2023 om 14:54 zei Control49:

Correct Ben,

Zo klopt het als een bus! Leuke sfeervolle dia. Gerrit de Winter werd nog weleens genoemd in de uitzendingen b.v. als hij de Engelse dj's thee bracht. Ook hoor je hem natuurlijk nog even tijdens het afscheidsprogramma op 31-08-74 als de crew voor het laatst groeten doet aan thuis (ca. 19:50).

Op een andere dia staat ergens als onderschrift 'neefje van Rudi Kagon'. Dat klopt inderdaad; zijn naam is Bobby Schmitz.

Als ik nog meer personen herken dan geef ik het wel door.

Vr.gr.John

Leuk om te lezen, John. De naam Gerrit de Winter kwam me wel bekend voor. Ik hou me van harte aanbevolen wanneer je nog meer personen herkent!

Het "neefje van Rudi Kagon" wist Martin van der Ven.

Geplaatst
  • Auteur

Ik had er Magdalena bij gezet maar zou het misschien de Janine kunnen zijn vraag ik me nu af.

Geplaatst

Leuke discussie welk schip dit, heeft iets weg van de Magdalena maar is het niet , ook de Jeanine van Radio Atlantis is het niet , de Hoop heeft in zijn bestaan 4 schepen gehad maar deze is het bij een goede blik er op ook niet .

Er staat wel een mooie documentaire van de Hoop op YouTube.

Misschien weet iemand het??( had wel een mooi zendschip kunnen zijn overigens)🤔😉😊😊

Geplaatst

Ik herinner me heel zwak, dat ik dit schip heb gefotografeerd omdat het op een zendschip lijkt. En er gingen toen geruchten dat een nieuw zendschip was gesignaleerd voor de kust van Scheveningen. Misschien weet Hans Knot nog wat daarover....

Geplaatst

In ieder geval was iets aan de hand met dat schip. Niet betaalde bemanning kan ook. Het was zomer 73 of 74, te lang geleden.

Geplaatst

Wat jij bedoelt is waarschijnlijk de Hendrik Jan (schip) dit schip is het ook niet , meer over de Hendrik Jan ( met foto)in het boek van Hans Knot 1992 over o.a mislukte pioniers en mislukte projecten

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Op sommige dia's staan een flink aantal mensen, zoals deze (met dank aan Martin van der Ven voor het toevoegen van al de namen).

52610445554_79bf8e221f_o.jpg

Person far on the left and the three in the front are unknown.
On the Ross L. to R.: Andy Johnson, Dave Richards, Nigel Harris, Peter Chicago, Ernie Stevenson, captain Willy, Crispian St. John, Ron West (Red jacket) on the right.

Ernie Stevenson toegevoegd met dank aan Henk Kruize.

Mocht iemand nog andere mensen herkennen, laat me dat dan svp weten.

bewerkt door Ben

Geplaatst
  • Populair bericht

? is de in 2001 overleden Ernie Stevenson, een oud bemanningslid van de Ross Revenge in haar visserijdagen en later de kapitein van de Ross toen het schip diende als zeezender.

Henk Kruize

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Ik heb een aantal dia's van de MV Mi Amigo toegevoegd, zoals deze.

52610601875_acec93c179_o.jpg

Geplaatst
  Op 23-1-2023 om 11:46 zei Ben:

Op sommige dia's staan een flink aantal mensen, zoals deze (met dank aan Martin van der Ven voor het toevoegen van al de namen).

Deze inhoud is verborgen

Person far on the left and the three in the front are unknown.
On the Ross L. to R.: Andy Johnson, Dave Richards, Nigel Harris, Peter Chicago, Ernie Stevenson, captain Willy, Crispian St. John, Ron West (Red jacket) on the right.

Ernie Stevenson toegevoegd met dank aan Henk Kruize.

Mocht iemand nog andere mensen herkennen, laat me dat dan svp weten.

Voor Ron West mag een kruisje: †

Geplaatst
  • Populair bericht

Zo te zien komt deze foto uit 1984. De man naast Chicago is niet Ernie.

Die kwam pas later.

Het gaat hier om Paddy.

Hij was machinist.

Walter

Geplaatst
  • Auteur
  Op 24-1-2023 om 09:37 zei Walter:

Zo te zien komt deze foto uit 1984. De man naast Chicago is niet Ernie.

Die kwam pas later.

Het gaat hier om Paddy.

Hij was machinist.

Walter

Bedankt voor deze correctie, Walter. Weet je misschien ook de achternaam van Paddy?

Geplaatst
  • Populair bericht

Hoi Ben, Werkelijk geen idee. Paddy was volgens mij een bijnaam. Misschien dat Leen hier meer over weet.

Walter

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 24-1-2023 om 11:03 zei Walter:

Hoi Ben, Werkelijk geen idee. Paddy was volgens mij een bijnaam. Misschien dat Leen hier meer over weet.

Walter

Da's een goed idee, Walter. Leen (met fotocamera) was er toen wel bij

52610445579_9a764f5219_o.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 24-1-2023 om 11:03 zei Walter:

Paddy was zijn bijnaam, omdat hij van Ierse afkomst was. Bijna iedere Ier wordt enigszins neerbuigend door de Engelsen 'Paddy' genoemd.

Ik zou het aan Stuart Vincent moeten vragen of hij nog zijn echte naam weet. Stuart werkte veel met hem samen aan boord. Iets in mijn geheugen zegt dat zijn voornaam Patrick was(Paddy is daar ook weer een verkorting van).

Bijgaand nog een paar foto's waar hij op staat. Paddy loopt al enige tijd niet meer op deze planeet rond.

Salut

Leendert

Stuart Vint, Paddy, Ross Revenge 1984.jpeg

Peter Chicago,Paddy,Stuart Vint,Marjo Marcus, Theo Tromp,Ron West,Jeanet,Andy Johsen,Peter Harmsen,Dave Richards sept 1984.jpeg

Paddy Ross Revenge sept 1984.jpeg

Ron West, Howard Beer,Simon Barrett,Paddy,Marjo Marcus  sept 1984.jpeg

IMG_9960.jpeg

Op 24-1-2023 om 11:32 zei Ben:

Da's een goed idee, Walter. Leen (met fotocamera) was er toen wel bij

Leuk ,om deze foto te zien. Als 'reisleider en -'lijder' van de boottochten was het tegelijkertijd een mooi moment om ook wat foto's te maken. Herinner me dat Helmut er bij was. De foto die ik toen heb genomen is deze: 

Salut

Leendert

1970838747_RonWestNigelHarrisJayJacksonattendersept1984.jpeg.32dfcb9f4c1d042adc1501957dacbd2f.jpeg

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor je toevoegingen, Leendert. Uit je foto lees ik dat deze trip in September 1984 plaatsvond. Er komen van Helmut nog meer foto's van deze trip on-line zo gauw ik alles ingescand heb.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

De dia's 201-216, gemaakt van de Ross Revenge, zijn nu allemaal beschikbaar.

52610183016_d2bf059ed7_o.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Wie weet de naam van deze persoon?

52610603490_7f7802b9fa_o.jpg

bewerkt door Ben

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 24-1-2023 om 22:17 zei Ben:

Wie weet de naam van deze persoon?

Deze inhoud is verborgen

Doe maar Maarten de jong aka Paul Lek

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.