Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Deze foto is mogelijk vlak na die hierboven gemaakt. Op allebei geeft de scheur kalendar aan dat het zondag de 13-de is. Is dat dan zondag 13 mei 1984 of een andere datum?

EDIT - 't Is niet duidelijk te zien, maar ik vermoed dat de maand Oktober is. Dan zou 't zondag 13 Oktober 1985 kunnen zijn.

52610446094_b6f9df2df2_o.jpg

bewerkt door Ben

Geplaatst
  Op 25-1-2023 om 10:00 zei Ben:

Deze foto is mogelijk vlak na die hierboven gemaakt. Op allebei geeft de scheur kalendar aan dat het zondag de 13-de is. Is dat dan zondag 13 mei 1984 of een andere datum?

EDIT - 't Is niet duidelijk te zien, maar ik vermoed dat de maand Oktober is. Dan zou 't zondag 13 Oktober 1985 kunnen zijn.

Deze inhoud is verborgen

Monique begon in december 1984.

Geplaatst
  • Populair bericht

De dia's van de Ross Revenge en de Communicator komen gedeeltelik uit 84 en 85. In 85 mochten we ook de Communicator betreden.

Het verhaal voor de tocht uit 85 was dat we toen we in richting Nieuwpoort onderweg waren nog bij iemand in Leuven langs gingen. Diegene heeft ons later een 35 meter hoge mast geleverd voor onze Belgische zender Radio Fantasy in Raeren, waar we vooral richting Duitsland en Zuid-Limburg uitzonden. 

En in Leuven is dan iemand op mijn auto achterin gereden. De auto is later total loss verklaart. Het achterdeel was grot beschadigd maar we hebben nog de haven bereikt en konden ook weer terug naar Duitsland. En ik heb even gekijken, de ongeval vond plaats op zaterdag 12 oktober 1985. Een dag later bereikten we de Ross Revenge.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 25-1-2023 om 16:36 zei Helmut:

ongeval vond plaats op zaterdag 12 oktober 1985. Een dag later bereikten we de Ross Revenge.

Bingo!! Dankjewel, Helmut!! Dan was de scheurkalender bij de tijd :)

Wel erg vervelend van dat ongeval :(

bewerkt door Ben

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 25-1-2023 om 16:44 zei Ben:

Bingo!! Dankjewel, Helmut!! Dan was de scheurkalender bij de tijd :)

Kan je ook zien op de foto waar Paul Lek op staat, rechts achter de platen speler staat een maxi single van Nikki ( van Beveren )  he's so different, was een hitje in 1985.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Dia's 191 - 200 (Communicator) zijn nu beschikbaar. Op basis van wat Helmut en ook Leendert hierboven hebben geschreven vermoed ik dat deze uit September 1984 zijn.

Dit is er één van:

52610674778_9e4d439856_o.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Ik ben even kwijt naar aanleiding van welke foto deze technische discussie gevoerd wordt. Wie helpt me daarbij?

Dan heb ik een vraag. Wie weet in welke haven/Op welke locatie de Norderney hier ligt?

52610183816_d42e5ab6ff_o.jpg

Geplaatst

De discussie is gekomen nadat ik zei er op te hopen dat er goede scherpe foto's zouden komen van de techniek.

DJ en draaitafels kennen we zo langzamerhand wel en ik merkte nog op dat van Veronica geen of bijna niets aan beeld materiaal is.

Geen aggregaat, zender of antenne uitkoppeling.

En daar kwam een foto van een geplunderde dek uitkoppeling, waar volgens Juul 40 ampère door zou moeten hebben gelopen.

Zo kwamen hier op 👍

Theo

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Dank je, Theo. Ik ben al wel foto's van de apparatuur op de Ross tegengekomen (een aantal daarvan had ikzelf in 1999 ook gemaakt), maar niet van de Norderney. Helaas...

Geplaatst
  • Populair bericht

Veelmals bedankt Vincent voor het verplaatsen van de discussie over de Veronica antenne.

Ik heb veel complimenten ontvangen voor mijn oude dia's. Daarvoor bedankt. De camera was een zogenaamde "Spiegelreflexkamera" en daar was niks automatisch in te stellen, je moest belichting, tijd enz. iedere keer opnieuw instellen. 

Maar ik ben natuurlijk zelfs verbaasd hoe goed de dia's NÚ uitzien, dit is te danken aan de moeite en techniek die Ben daarvoor inzet. Daarvoor mijn dank aan Ben.

Maar ik moet ook zeggen dat er iemand was uit Hamburg, de Duitse fotograaf Theo Dencker, hij was de absolute Topfotograaf in de zeezenderwereld en voor velen van ons een voorbeeld.

Wat mij nu in het hoofd schiet. De dia's van de door Rijkswaterstaat of politie in beslag genomen Delmare schip, het overblijfsel, ik bedoel de gesloopte Magdalena en het Veronica schip in Dordrecht zijn allemaal op de zelfde dag opgenomen. Vrienden en ik deden toen een "rondreis" xD

En grote trip naar de zendschepen vond plaats In 1973 op 28. juli. Daar is een deel van de foto's ontstaan. Ok de start foto met de VW van Frank Leonhardt was op deze dag opgenomen.

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Ik heb net nog twee foto's toegevoegd, 269 en deze van Johan Visser:

52619555034_f0147ae90b_o.jpg

Alles zou nu op Flickr moeten staan, maar ik loop er komend weekend nog 's doorheen om te dubbel checken.

Veel kijkplezier gewenst!

Met grote dank aan Helmut, Martin van der Ven, Norman Barrington, John en allen hier op het forum die mensen/boten/items op de dia's hebben herkend.

Geplaatst

die 304 rechts met handen in de zakken is Haagse Harrie, Rob van der Ark.

Leendert weet wel wat meer over hem, hij heeft ook nog aan boord gezeten voor het uitvoeren van de nodige onderhoud.

bewerkt door andre ph5c

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
Geplaatst
  Op 22-2-2023 om 14:03 zei Control49:

DIA024 is een zoekplaatje met als opgave; waar is Rudi?

Oplossing luidt; Rudi (Kagon) bevindt zich in het kraaie(n)nest van de achtermast.

De notaris heeft besloten de prijs niet uit te reiken...

NB. Over deze uitslag kan helaas niet gecorrespondeerd worden.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Dat had je wel héél scherp gezien. Mij was 't niet opgevallen.

Hier het detail met Rudi Kagon:

52809421377_14eac581fe_o.jpg

• 11 months later...
Geplaatst
  Op 21-1-2023 om 21:04 zei Ben:

Inmiddels heb ik 't album aangevuld met twee foto's van het gebouw van de Stichting Nederlandse Top 40 en een aantal foto's van de MEBO II, van onder andere de aankomst in Scheveningen op 31 Augustus 1974, ergens in een haven in Nederland en in de boordstudio. En van die laatste is dit er één.

Deze inhoud is verborgen

Hi Ben,

Lion Keezer blijkt op dezelfde dag -vrijdag 30 August 1974- ook een foto van Leo te hebben gemaakt...

Gr.John

Screenshot_2024-04-04-21-44-47-96_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.