Geplaatst 6 februari 20232 jr. Al geruime tijd ben ik op zoek naar naar één of meerdere afbeeldingen van het Veronicaschip de Norderney achter het Centraal Station van Amsterdam in 1975 en/of 1976. Tot op heden nog steeds zonder resultaat. Heb het onder andere geprobeerd via Marktplaats, mijn advertentie is daar al ruim 800 keer bekeken, maar ook daar is blijkbaar niemand te vinden die een afbeelding heeft uit die periode. Via Google kwam ik terecht bij Soundscapes.info en las daar een kort verhaal over een 'onvergetelijke herfstdag in 1975', compleet met een X aantal kleine afbeeldingen van de Norderney achter het C.S. te Amsterdam. Nu is mijn vraag: bestaat de mogelijkheid om die foto's bij het bewuste artikel met mij te delen? Of eventueel misschien andere foto's van de Norderney in 1975/76 achter het C.S. te Amsterdam? Eventuele kosten zullen ten alle tijden worden vergoed. Met vriendelijke groet, Cor
Geplaatst 17 februari 20232 jr. Populair bericht De foto,s moeten er zijn heb er zelf een ergens in een map staan zal eens zoeken maar via google moet dit toch te vinden zijn op aankomst Norderney Amsterdam 1975 , foto,s zijn er van af ijmuiden met de RCD aan boord en Veronica medewerkers etc . Op 17-2-2023 om 08:30 zei Jaap De Vries: De foto,s moeten er zijn heb er zelf een ergens in een map staan zal eens zoeken maar via google moet dit toch te vinden zijn op aankomst Norderney Amsterdam 1975 , foto,s zijn er van af ijmuiden met de RCD aan boord en Veronica medewerkers etc . Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze foto heb ik aljaren waar hij vandaan komt is me onbekend maar hier ligt ze achter CS Amsterdam was er zelf aan boord geweest in 1975 na 11 augustus .
Geplaatst 17 februari 20232 jr. In eerste instantie lag ze ter hoogte van het CS, aan een steiger van de KLPD aan het Westerdok (foto van Thijs) later is ze verhaald naar 1 van de steigers achter het CS (foto van Jaap). Over welke periode waar laat mijn geheugen me in de steek, maar volgens mij is ze na binnenkomst in 1975 via IJmuiden in Amsterdam direct naar de KLPD gegaan. Rob V. Noot: KLPD = Korps Landelijke Politie Diensten. In het gebouw zaten ook Douane ambtenaren. 17 februari 20232 jr. bewerkt door Rob Veld Toevoeging noot
Geplaatst 17 februari 20232 jr. Populair bericht Uit de collectie van Lex. Hij heeft veel foto's van die dag. Bedoel je dit?
Geplaatst 17 februari 20232 jr. Mooie foto Juul oud Amsterdam daar mag je er wel meer van delen met het schip.
Geplaatst 18 februari 20232 jr. Populair bericht Op 6-2-2023 om 09:06 zei CorB: Al geruime tijd ben ik op zoek naar naar één of meerdere afbeeldingen van het Veronicaschip de Norderney achter het Centraal Station van Amsterdam in 1975 en/of 1976. Tot op heden nog steeds zonder resultaat. Met vriendelijke groet, Cor Bijgaand mijn foto's van de Norderney in Amsterdam van 19-9-1975 en 24-10-1975 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 24 februari 20232 jr. Auteur Populair bericht Ik was even een tijdje niet aanwezig en wat schetst mijn verbazing? Ineens loopt het hier vol met afbeeldingen die ik zocht van de Norderney achter het C.S. in Amsterdam. Dank aan iedereen die hier iets geplaatst heeft, voorlopig kan ik even voort. Grote (zeezender/Norderney) groet aan allen. Cor Bokkinga
Geplaatst 24 februari 20232 jr. Mooie foto's! Bedankt allemaal. Kon je zomaar aan boord klimmen zonder begeleiding? Rink
Geplaatst 25 februari 20232 jr. Dat het in Middelburg lag niet hoor. Daar was een grote herdershond aanwezig voor de bewaking.
Geplaatst 25 februari 20232 jr. Ik vermoed van wel gezien wat er her en der mee genomen is van het schip. En wat moesten mensen er mee hè? Theo
Geplaatst 25 februari 20232 jr. Auteur Op 24-2-2023 om 09:14 zei Jaap De Vries: Dat is het mooie van dit Forum Cor ! Helemaal mee eens Jaap, blij dat er mensen zijn die nog afbeeldingen hadden uit die periode. Eerlijk gezegd niet meer verwacht na al die jaren. Wat een oproepje al niet kan doen...onder het motto: "Men vraagt en wij draaien/plaatsen". Nogmaals dank aan iedereen. Cor
Geplaatst 13 april 20231 jr. Fijn je Op 25-2-2023 om 09:51 zei CorB: Helemaal mee eens Jaap, blij dat er mensen zijn die nog afbeeldingen hadden uit die periode. Eerlijk gezegd niet meer verwacht na al die jaren. Wat een oproepje al niet kan doen...onder het motto: "Men vraagt en wij draaien/plaatsen". Nogmaals dank aan iedereen. Cor fijn je weer te treffen Cor. Jouw waanzinnige herinneringen aan de Norderney die je destijds met ons hebt gedeeld zullen me altijd bijblijven. Ik zal onze eerste ontmoeting op de Norderney, toen het schip in Antwerpen lag, nooit vergeten.weer te treffen Cor. Veronicafans
Geplaatst 14 april 20231 jr. Op 13-4-2023 om 22:33 zei Bart Van Peer: Fijn je fijn je weer te treffen Cor. Jouw waanzinnige herinneringen aan de Norderney die je destijds met ons hebt gedeeld zullen me altijd bijblijven. Ik zal onze eerste ontmoeting op de Norderney, toen het schip in Antwerpen lag, nooit vergeten.weer te treffen Cor. Veronicafans En de laatste zin ging blijkbaar de mist in. Veronicafans komen elkaar altijd weer tegen.
Geplaatst 14 april 20231 jr. Hier komen we samen met onze hobby Bart en Cor 14 april 20231 jr. bewerkt door Jaap De Vries
Geplaatst 16 april 20231 jr. Auteur Klopt als een bus Jaap, al is het dan zoveel jaren geleden. De zeezenders komen, en in mijn geval Veronica/Norderney, nog steeds wel weer een keer bovendrijven. Wat leuk en fijn Bart om jou hier ook nog weer tegen te komen. Het is inderdaad lang geleden dat ik in Antwerpen samen met nog een paar anderen jou daar tegen kwam bij het Kempisch dok in Antwerpen. Het was die dag inderdaad een mooie dag, een ieder had,zo dacht ik mij te herinneren, wel een goede herinnering aan Veronica/Norderney of welke andere zeezender dan ook. Het waren zeker, en zijn het eigenlijk nog steeds waanzinnige herinneringen die ik heb, en af en toe komen ze nog weer een keer bovendrijven na al die jaren. Ik heb nog geen idee wanneer, maar mijn vriendin is druk bezig om mijn 'verhaal/herinneringen' in boekvorm om te gaan zetten. Tot die tijd doe ik het nog maar even met wat er nog in mijn geheugen rondzwerft. :-) In ieder geval ben ik al blij dat ik wat tastbare plaatjes/foto's heb nu van de Norderney achter het C.S. in Amsterdam. Groet, Cor
Geplaatst 16 april 20231 jr. Gelukkig zijn er naast de herinneringen ook foto,s en vele uren bewaard gebleven en kan ik er nog naast 192Radio elke dag van genieten hier thuis .
Geplaatst 17 april 20231 jr. Auteur Op de bovenste foto (genomen vanaf de Ruiterkade richting overkant IJ, zie ik in ieder geval (vaag) het grote/hoge gebouw wat in Amsterdam Noord aan de overkant van het IJ staat. Op de tweede foto zie ik sowieso het Centraal Station op de achtergrond. De twee foto's daaronder zullen ongetwijfeld ergens beneden in het schip zijn genomen en op de onderste foto zie ook het aanplakbiljet met de namen van Rob Out en Jos Bakker en die zie ik ook terug op de foto's die ik pas geleden van Albatrosstudio ontvangen heb, en uiteraard het bord met steiger 10. Dus ja, 99,9% dat dit achter het C.S. in Amsterdam is. groet, Cor
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.