Geplaatst 26 februari 20232 jr. Populair bericht Eén van de leden van het transistorforum heeft dit filmpje gepost: Geweldig!!
Geplaatst 26 februari 20232 jr. Prachtig Ben. Toen nummer 1 en nu weer ! Interessant om die markt cijfers te zien. Oldies is dus ook daar, de baby boom jij en ik dus, interessant ! Nu hier nog. Dank voor het plaatsen.
Geplaatst 26 februari 20232 jr. Inderdaad, prachtig. Lijkt alleen of het zomaar wordt afgebroken met Howard Stern?? Helaas is de ouderenhaat in dit land nog steeds erg groot, zeker als het gaat om radio. NPO, gelooft in 3FM ipv R5 op FM te zetten. Op 5 scoort een 60's week hoog, scheelt 2 % punt! Commercielen blijven maar trekken aan CHR stations, terwijl ze toch ook moeten zien dat de zenders met oudere muziek beter scoren. Hier in de provincie staat Radio M bovenaan (14%), ja ja hoger dan Radio 2, Q of 10. Met oude muziek veel 60-s, en met nog aardig wat gesproken woord, het is een regionale omroep. Vroeger deden die in de Randstad helemaal niets. Maar ja die andere zenders lullen tegenwoordig zo veel dat de regionalen ze gaan inhalen. Vroeger toen alles beter was was het adagio More Music, More Music, Less Talk. Wat natuurlijk helemaal ontbreekt hier is echte Talk Radio, te duur en te oud publiek. Gelukkig denken ze daar in NYC anders over. En dat op AM!!!! In Cincinnati staat sinds mensenheugenis WLW 700 bovenaan de lijst. Met een uitgebreid format. De zender die ooit met 500 kW uitzond. Hier alleen die Mini zendertjes op AM, niet interessant voor een beetje publiek. Meer dan 100 W is verboden, want dat vindt de overheid zo lastig met die klachten over storing.
Geplaatst 27 februari 20232 jr. Populair bericht Leuk hoor. Ben vanwege werk erg veel in de US geweest en AM was daar altijd een feest om naar te luisteren. Ben het er helemaal mee eens. Denk dat WLW nooit meer dan 50kW heeft gebruikt. In de US zijn er op AM middengolf geen zenders met meer vermogen. Ik luister tegenwoordig regelmatig bij het klussen naar LPAM (1332 kHz en heel enkele keer 1467 kHz in de auto). FM is bagger geworden al is JOE7080 misschien een uitzondering, maar daar heb ik nog te weinig naar kunnen luisteren. NPO heb ik al jaren achter me gelaten alleen soms R4. NPO2 en 3 staan al jaren niets eens meer in de voorkeuze toetsen. Radio M is ook prima want die snappen het, hoe je een doelgroep (die veelal wordt afgeschreven) aan je bindt en dat levert ze geen windeieren op. Staat wel in de auto aan als de rest buiten bereik is. Enfin, kan zo nog wel even doorgaan, maar gelukkig is de techniek zover dat ik alles kan streamen en/of mp3's kan afspelen, kortom ik heb die FM/NPO helemaal niet meer nodig, mag van mij afgeschakeld worden, zonde van de belastingcenten. Ze doen hun best maar om de jeugd te binden. Alleen alle jeugd die ik ken, en dat zijn er best veel, luisteren nooit naar de radio, maar streamen of spotify. 27 februari 20232 jr. bewerkt door Eric
Geplaatst 27 februari 20232 jr. Auteur Populair bericht Op 27-2-2023 om 09:47 zei Eric: Leuk hoor. Ben vanwege werk erg veel in de US geweest en AM was daar altijd een feest om naar te luisteren. Leuk, Eric. Dat hebben we gemeen, ook ik ben voor m'n werk veel in de US geweest. Wat ik nooit zal vergeten is dat ik, nadat ik de huurauto had opgehaald na aankomst op JFK, zag dat er AM stereo op de autoradio zat. Ik heb dat meteen aangezet en wat een bijzondere gewaarwording vond ik het om dat steero AM geluid te horen. Tijdens m'n reisjes naar de US ging er altijd een radio en opneemapparatuur mee Helaas heb ik geen opnamen van AM stereo kunnen maken.
Geplaatst 27 februari 20232 jr. Populair bericht Gewoon even een ritje naar Drenthe maken? Heerlijk naar AM stereo luisteren, hoef je ook niet zo ver te reizen naar de VS😊 Theo
Geplaatst 27 februari 20232 jr. Auteur Leuk, Theo. Als ik 's in de buurt kom ga ik luisteren (moet wel kijken of ik AM stereo kan ontvangen). Overigens, er zat er zelfs één hier om de hoek : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Ik schreef over de periode 1996, ik weet niet of er toen al AM stereo uitzendingen waren in Nederland.
Geplaatst 27 februari 20232 jr. Populair bericht i@Eric WLW heeft van 1935 tot 1939 met 500 kW uitgezonden. Pas daarna werd het max 50 kW. Zoek maar op bij de geschiedenis van WLW. De oude zender is een museum, op Internet is een rond leidjng te vinden.. @Ben Radio 10 heeft in de jaren 90 met C-quam gexperjmenteerd.
Geplaatst 27 februari 20232 jr. Op 26-2-2023 om 17:53 zei ruudam: Hier in de provincie staat Radio M bovenaan (14%), ja ja hoger dan Radio 2, Q of 10. Met oude muziek veel 60-s, en met nog aardig wat gesproken woord, het is een regionale omroep. Vroeger deden die in de Randstad helemaal niets. Maar ja die andere zenders lullen tegenwoordig zo veel dat de regionalen ze gaan inhalen. Vroeger toen alles beter was was het adagio More Music, More Music, Less Talk. Maar in de VS is het dus juist Talk Radio die de oudere luisteraar trekt. 24 uur per dag gelul. Een format dat in Nederland nooit aangeslagen is. In het filmpje wordt een probeem gesignaleerd dat hier ook geldt: je kunt nog zoveel oudere luisteraars trekken als je wilt, maar er zijn maar weinig adverteerders die dat een interessante doelgroep vinden. En dus laten de grote mediaconcerns het afweten. Ouderen laten zich niet meer zo snel verleiden door reclameboodschappen (voor mij geldt dat zeker), zijn minder gevoelig voor nieuwigheden (want was vroeger niet alles beter?) en houden vaak vast aan hun vertrouwde bestedingspatroon. Maar geen nood: bij ons wordt dat gat voor een belangrijk deel gevuld door radio 5 en de regionale omroepen. Prima toch? Het heeft niets met 'ouderenhaat' te maken. 27 februari 20232 jr. bewerkt door Will Stevens
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.