Geplaatst 2 maart 20232 jr. Populair bericht Vandaag is het al weer 43 (!!) jaar geleden dat de volgende opname werd uitgezonden op Radio Caroline, de "Belgische Nationale Hitparade". Dat gebeurde op Zondag 2 Maart 1980 en werd gepresenteerd door de veel te jong overleden (44 jaar slechts) Hugo de Groot. Vele opnames had ik jaren geleden van de downloadclub, ook deze, en ik bewaarde ze op zelfgebrande CD-R plaatjes. Alle plaatjes zijn nog prima af te spelen maar voor alle zekerheid ben ik ze nu allemaal op een externe harde schijf aan het zetten daar nieuwe laptops met nog een CD/DVD drive aan boord een zeldzaamheid aan het worden zijn. Zo had ik ook nog vele floppy's met documenten en ook die heb ik nog kunnen redden met mijn oude Windows98SE PC die het nog steeds doet, of moet ik zeggen "deed", en die toen, splinternieuw was dat in 2000, al een USB poort had zodat ik ze naar een stick kon overschrijven. En net op tijd want een paar weken geleden wou ik 'm weer even gebruiken, maar... nu doet ie geen boe of bah meer. R.I.P. Radio Caroline Zondag 2 Maart 10:54-11:55 "Belgische Nationale Hitparade" live Hugo de Groot (volgens mijn gegevens) https://pixeldrain.com/u/vqvTgJJ2 (Met dank aan de downloadclub) Enjoy Henk Kruize
Geplaatst 2 maart 20232 jr. Populair bericht Op 2-3-2023 om 13:43 zei Henk-Anna Loog: Vandaag is het al weer 43 (!!) jaar geleden dat de volgende opname werd uitgezonden op Radio Caroline, de "Belgische Nationale Hitparade". Dat gebeurde op Zondag 2 Maart 1980 en werd gepresenteerd door de veel te jong overleden (44 jaar slechts) Hugo de Groot. Vele opnames had ik jaren geleden van de downloadclub, ook deze, en ik bewaarde ze op zelfgebrande CD-R plaatjes. Alle plaatjes zijn nog prima af te spelen maar voor alle zekerheid ben ik ze nu allemaal op een externe harde schijf aan het zetten daar nieuwe laptops met nog een CD/DVD drive aan boord een zeldzaamheid aan het worden zijn. Zo had ik ook nog vele floppy's met documenten en ook die heb ik nog kunnen redden met mijn oude Windows98SE PC die het nog steeds doet, of moet ik zeggen "deed", en die toen, splinternieuw was dat in 2000, al een USB poort had zodat ik ze naar een stick kon overschrijven. En net op tijd want een paar weken geleden wou ik 'm weer even gebruiken, maar... nu doet ie geen boe of bah meer. R.I.P. Radio Caroline Zondag 2 Maart 10:54-11:55 "Belgische Nationale Hitparade" live Hugo de Groot (volgens mijn gegevens) https://pixeldrain.com/u/vqvTgJJ2 (Met dank aan de downloadclub) Enjoy Henk Kruize Beste Henk, Is the date correct? I have the same recording as 2nd March and 3rd February 1980. I have noticed that the Caroline Roadshow promotion is for Sunday 10th February 1980. Any comments? Mvg, John C
Geplaatst 2 maart 20232 jr. Populair bericht Op 2-3-2023 om 16:33 zei JOCOOLE: Beste Henk, Is the date correct? I have the same recording as 2nd March and 3rd February 1980. I have noticed that the Caroline Roadshow promotion is for Sunday 10th February 1980. Any comments? Mvg, John C Goed opgemerkt! Voordeel is wel, dat er ook een langere versie van dit programma bestaat. Caroline-19800203-1055-1401-HugoDeGroot-BelgischeNationaleHitparade (HK).mp3
Geplaatst 2 maart 20232 jr. Auteur Het kan best kloppen dat de datum incorrect is, ik heb deze digitalistie van de downloadclub en daar was deze datum meegegeven, vandaar. Henk Kruize
Geplaatst 2 maart 20232 jr. Populair bericht Hierbij de compleet uitgewerkte lijst. Is inderdaad van zondag 3 februari 1980 geweest.
Geplaatst 2 maart 20232 jr. Op 2-3-2023 om 18:34 zei Henk-Anna Loog: Het kan best kloppen dat de datum incorrect is, ik heb deze digitalistie van de downloadclub en daar was deze datum meegegeven, vandaar. Henk Kruize Correct Henk! En al die jaren was het nog nooit iemand opgevallen dat de datum niet klopte. 😉
Geplaatst 3 maart 20232 jr. Auteur Populair bericht En daarom is het heel fijn dat we hier "scherpe luisteraars" hebben die dat wel ontdekken. Chapeau! En dat is ook het mooie van dit forum!!!! Heel fijne dag nog. Henk Kruize
Geplaatst 3 maart 20232 jr. Populair bericht Op 2-3-2023 om 19:19 zei jan: Hierbij de compleet uitgewerkte lijst. Is inderdaad van zondag 3 februari 1980 geweest. Jan, Vraagje: Dit soort lijsten maak jij die zelf? Zo ja, publiceer jij deze lijsten op een website. Zo nee, van wie heb jij de lijsten? Groet, Gerard
Geplaatst 3 maart 20232 jr. Populair bericht Gerard, ik maak de lijsten allemaal zelf. Handmatig. Altijd alles afluisteren, niks doorspoelen en zo duidelijk en uitgebreid mogelijk archiveren. Ben er jaren geleden mee begonnen en nog steeds mee bezig. Om je een idee te geven nu loopt hier de Amerikaanse Texas Top 40 van 26 maart 1989 van Radio 819. Die komt dan t.z.t. volledig op Radiopedia te staan. Het archiveren en beschrijven van oude radio-opnames vind ik een heerlijke hobby.
Geplaatst 3 maart 20232 jr. Populair bericht Op 3-3-2023 om 18:35 zei jan: Gerard, ik maak de lijsten allemaal zelf. Handmatig. Altijd alles afluisteren, niks doorspoelen en zo duidelijk en uitgebreid mogelijk archiveren. Ben er jaren geleden mee begonnen en nog steeds mee bezig. Om je een idee te geven nu loopt hier de Amerikaanse Texas Top 40 van 26 maart 1989 van Radio 819. Die komt dan t.z.t. volledig op Radiopedia te staan. Het archiveren en beschrijven van oude radio-opnames vind ik een heerlijke hobby. Jan, Bedankt voor je reactie. Het is zo ongeveer wat collega forumlid Jan-Fré al jarenlang heeft gedaan en nog doet ( www.janfrevos.nl ), maar jij doet nog gedetailleerder. Succes met je hobby. Gerard P.S. Over de Amerikaanse Texas Top 40 van 26 maart 1989 gesproken. Dat zou 25 maart 1989 moeten zijn. 26 maart 1989 was zondag Eerste Paasdag en toen mocht Radio 819 pas om 14 uur startten, zodat Radio Caroline haar verjaardagsfeestje voor een groter publiek kon vieren en daar waren ze bij Radio 819 allesbehalve gelukkig mee. 3 maart 20232 jr. bewerkt door Gerard van den Ende
Geplaatst 4 maart 20232 jr. Populair bericht Daar heb je helemaal gelijk in Gerard, het was uiteraard zaterdag 25 maart 1989. De dag voor Pasen. Hierbij de volledige uitgewerkte lijst van de Texas Top 40 van die dag. Platen, noteringen, jingles en commercials. Opvallend is dat aan het begin van het 2e uur (14.00-15.00) de verkeerde cassette wordt gestart, die van het 3e uur Texas Top 40. Na 1 plaat heeft men aan boord het door en wordt er een instrumentaaltje gestart, waarna zonder verdere aankondiging het juiste uur wordt ingestart. Radio 819 25-3-1989 Texas Top 40 Erwin v.d. Bliek 13.00-17.00 +promo: monique texas disoshow: a.s. zondag 26 maart dancing old timer nieuwleusen +nieuws Ron van der Plas:.onderwijsbonden.tanker exxon usa.staking vliegverkeer belgie.weer “vannacht gaat in Nederland en Belgie de zomertijd in” 13.00 uur tijdsein +uuropener: radio 819 thuis op het werk of in de auto .bose .texas ‘rook goedkoop’ +jingle: radio 819/satellietschijf -Jason Donovan-Too many broken hearts in the world +jingles: radio 819 middengolf/american top 40 +tune en opening Erwin v.d. Bliek Amerikaanse Texas Top 40 +jingle: american top 40 40-N-Cinderella-Walk the last mile 39-N-Fine Young Cannibals-She drives me crazy +jingle: american top 40 38-N-Dixon-Crying +jingle: american top 40/the hits from coast to coast 37-N-Karen White-Superwoman 36-Karen White-Love saw it +jingle: american top 40 .texas ‘rook goedkoop’ +jingles: muziek voor iederen radio 819/american top 40 35-39-Martika-More than you know 34-21-Tiffany-All this time +jingle: american top 40 33-40-Roy Orbinson-You got it +jingle: american top 40 32-N-R.E.M.-Stand +opnoemen verdwenen platen +jingle: american top 40 31-N-Roxette-The look .rij alcoholvrij +tune en afsluiting 1e uur +jingle: american top 40 -Al Debarge-Real love .texas ‘rook goedkoop’ .top 10 popmagazine .smoking vloei 14.00 uur tijdsein +nieuws Ron van der Plas:.jeltsin rusland.tanker exxon olie.brieven bij kranten heineken.ambtenaren.weer +promo: vanaf a.s. zondag 1e paasdag radio 819 van 4 tot 20 uur .thats cassettes .eetdessert .texas ‘stukkie kaas’ +jingle: artiest van de dag -Bananarama-Hotline forever +jingles: muziek voor iedereen radio 819/american top 40 +tune en opening 3e uur Erwin v.d. Bliek 20 t/m 11 (verkeerde uur wordt gestart) “In dit uur de lange afstandsboodschap Gerard Langendijk Uden Rita Verschuur” 20-22-Samantha Fox-I wanna have some fun -Koto-Dragon’s legend +jingle: american top 40 +tune en opening 2e uur Erwin v.d. Bliek 30 t/m 21 +jingle: american top 40 30-36-Was Not Was-Walk the dinosaur 29-Eddy Money-The love in your eyes +jingle: american top 40 28-22-Duran Duran-All she wants is 27-30-Anita Baker-I love you just because 26-34-Bangles-Eternal flame +jingle: american top 40 .texas ‘rook goedkoop’ +jingles: radio 819/american top 40 the hits from coast to coast 25-31-Vanessa Williams-Dreaming 24-28-Chicago-You’re not alone 23-13-White Lion-When the children cry 22-Kon Kan-I beg you pardon +jingle: american top 40 21-U2-Angel of harlem +tune en afsluiting 2e uur ATTV en overzicht 30 t/m 21 +jingle: american top 40 -Jason Donovan-Too many broken hearts in the world .texas (country) .goed nieuws lijn ds. van gent 06-320 330 76 .smoking vloei +promo: basketball kolf molijn orca’s za.25 maart 19.30 sporthal boshoven te weert .urker land drukwerk richel 4 urk 15.00 uur tijdsein +nieuws Ron van der Plas:.jeltsin rusland.tanker exxon olie.brieven bij kranten heineken.ambtenaren.weer +jingle: radio 819 .thats cassettes .kettingtelefoon 320 325 76 .texas ‘kaartje leggen’ +jingle: radio 819/satellietschijf -Jason Donovan-Too many broken hearts in the world +jingles: muziek voor iedereen radio 819/american top 40 +tune en opening 3e uur Erwin v.d. Bliek 20 t/m 11 “In dit uur de lange afstandsboodschap Gerard Langendijk Uden Rita Verschuur” 20-12-Samantha Fox-I wanna have some fun 19-24-Breathe-Don’t tell me lies 18-21-Rod Stewart-My heart can tell me no +jingle: american top 40 17-23-Milli Vanilli-Girl you know it’s true 16-Sherrif-When I’m with you +jingles: the hits from coast to coast/american top 40 .texas ‘rook goedkoop’ +jingle: radio 819 middengolf/american top 40 15-18-Erasure-Give a little respect 14-19-Guns & Roses-Paradise city +de lange afstandsboodschap Gerard Langendijk Uden gericht uit Rita Verschuur uit Nijmegen -Tina Turner-Help +jingle: american top 40 13-Boys-Dial my heart 12-Boys Club-I remember holding you 11-11-Ann Wilson & Robin Zander-Baby surrender to me +jingle: the hits from coast to coast/texas top 40/top 40 +tune en overzicht 20 t/m 11 .texas (country) .hans verkerk keukens .smoking top 3 ‘maandag 11.45’ (erwin) +promo: monique texas disoshow: a.s. zondag 26 maart dancing old timer nieuwleusen 16.00 uur tijdsein +nieuws Erik Beekman:.kosovo.saoedie arabie.gaza strook.zometijd komende nacht.weer +uuropener: radio 819 thuis op het werk of in de auto .texas select ‘lekker lang lekker’ +jingle: artiest van de dag -Bananarama-Nothing stop .bose +jingles: radio 819/american top 40 +tune en opening 4e uur Erwin v.d. Bliek +jingle: american top 40 10-9-Information Society-Walking away 9-16-Mike & Mechanics-The living years +jingle: hits uit america texas top 40/top 40 8-8-Eddy McKell & New Bohemians-What I am 7-10-New Kids On The Block-You got it the right stuff +jingle: texas top 40 6-7-Rick Astley-She wants to dance +jingle: american top 40/top 40 .texas ‘rook goedkoop’ +jingles: muziek voor iedereen radio 819/the hits from coast to coast/american top 40 5-3-Bon Jovi-Born to be my baby 4-5-Sheena Easton-The lover in me +jingle: american top 40 3-2-Tone Loc-Wild thing 2-4-Debbie Gibson-Lost in your eyes -Womack & Womack-Celebrate the world +jingle: american top 40 +tune en overzicht 10 t/m 2 +jingle: american top 40 1-1-Paula Abdul-Straight up +jingles: the hits from coast to coast/american top 40 +tune en afsluiting Erwin v.d. Bliek .texas ‘rook goedkoop’ .top 10 popmagazine .smoking vloei 17.00 uur tijdsein +nieuws Erik Beekman:.vechtpartij india politiek.afghanistan.botsing trein auto putten.zomertijd.weer +promo: vanaf a.s. zondag 1e paasdag radio 819 van 4 tot 20 uur .bose .eetdessert .texas select ‘lekker lang lekker’ 3.65 .goed nieuwslijn 06-320 330 76 .smoking draai top 3 ‘maandag 11.45’ (erwin)
Geplaatst 4 maart 20232 jr. Auteur Populair bericht Petje af dat jullie dat allemaal zo goed en precies documenteren, Mijn complimenten hoor!!!!! Fijne Zaterdag Henk Kruize
Geplaatst 10 november 202410 nov Op 2-3-2023 om 13:43 zei Henk-Anna Loog: Vandaag is het al weer 43 (!!) jaar geleden dat de volgende opname werd uitgezonden op Radio Caroline, de "Belgische Nationale Hitparade". Dat gebeurde op Zondag 2 Maart 1980 en werd gepresenteerd door de veel te jong overleden (44 jaar slechts) Hugo de Groot. Vele opnames had ik jaren geleden van de downloadclub, ook deze, en ik bewaarde ze op zelfgebrande CD-R plaatjes. Alle plaatjes zijn nog prima af te spelen maar voor alle zekerheid ben ik ze nu allemaal op een externe harde schijf aan het zetten daar nieuwe laptops met nog een CD/DVD drive aan boord een zeldzaamheid aan het worden zijn. Zo had ik ook nog vele floppy's met documenten en ook die heb ik nog kunnen redden met mijn oude Windows98SE PC die het nog steeds doet, of moet ik zeggen "deed", en die toen, splinternieuw was dat in 2000, al een USB poort had zodat ik ze naar een stick kon overschrijven. En net op tijd want een paar weken geleden wou ik 'm weer even gebruiken, maar... nu doet ie geen boe of bah meer. R.I.P. Radio Caroline Zondag 2 Maart 10:54-11:55 "Belgische Nationale Hitparade" live Hugo de Groot (volgens mijn gegevens) https://pixeldrain.com/u/vqvTgJJ2 (Met dank aan de downloadclub) Enjoy Henk Kruize Hallo, Henk wil je deze Belgische nationa le hitparade terug posten van 2 Maart 1980 op radiotrefpunt ? lucky lucky
Geplaatst 16 november 202416 nov Op 2-3-2023 om 13:43 zei Henk-Anna Loog: Vandaag is het al weer 43 (!!) jaar geleden dat de volgende opname werd uitgezonden op Radio Caroline, de "Belgische Nationale Hitparade". Dat gebeurde op Zondag 2 Maart 1980 en werd gepresenteerd door de veel te jong overleden (44 jaar slechts) Hugo de Groot. Vele opnames had ik jaren geleden van de downloadclub, ook deze, en ik bewaarde ze op zelfgebrande CD-R plaatjes. Alle plaatjes zijn nog prima af te spelen maar voor alle zekerheid ben ik ze nu allemaal op een externe harde schijf aan het zetten daar nieuwe laptops met nog een CD/DVD drive aan boord een zeldzaamheid aan het worden zijn. Zo had ik ook nog vele floppy's met documenten en ook die heb ik nog kunnen redden met mijn oude Windows98SE PC die het nog steeds doet, of moet ik zeggen "deed", en die toen, splinternieuw was dat in 2000, al een USB poort had zodat ik ze naar een stick kon overschrijven. En net op tijd want een paar weken geleden wou ik 'm weer even gebruiken, maar... nu doet ie geen boe of bah meer. R.I.P. Radio Caroline Zondag 2 Maart 10:54-11:55 "Belgische Nationale Hitparade" live Hugo de Groot (volgens mijn gegevens) https://pixeldrain.com/u/vqvTgJJ2 (Met dank aan de downloadclub) Enjoy Henk Kruize Hallo, Wil je deze Belgische Nationale hitparade opnieuw posten van 2 Maart 1980 op radiotrefpunt.be ? lucky lucky
Geplaatst 16 november 202416 nov Populair bericht Op 16-11-2024 om 17:33 zei lucky lucky: Hallo, Wil je deze Belgische Nationale hitparade opnieuw posten van 2 Maart 1980 op radiotrefpunt.be ? lucky lucky If you read my entry above, the correct date is Sunday 3rd February 1980. The files are below: 1980 02 03 Sun R Caroline (319m) 1100-1200 Belgische Nationale Hitparade deel 1.mp3 1980 02 03 Sun R Caroline (319m) 1200-1300 Belgische Nationale Hitparade deel 2.mp3 1980 02 03 Sun R Caroline (319m) 1300-1400 Belgische Nationale Hitparade deel 3.mp3 All 3 files Mvg, John C
Geplaatst 16 november 202416 nov Auteur Op 16-11-2024 om 17:33 zei lucky lucky: Wil je deze Belgische Nationale hitparade opnieuw posten van 2 Maart 1980 op radiotrefpunt.be ? Dat wil ik graag, ook bij je eerste verzoek, maar de CD-R waar het bestand op staat geeft wat problemen. Ga het morgen op een andere PC nog even proberen. Groet Henk
Geplaatst 16 november 202416 nov Op 16-11-2024 om 22:24 zei Henk-Anna Loog: Dat wil ik graag, ook bij je eerste verzoek, maar de CD-R waar het bestand op staat geeft wat problemen. Ga het morgen op een andere PC nog even proberen. Groet Henk Ok, alvast bedankt !
Geplaatst 17 november 202417 nov Auteur Populair bericht Op 16-11-2024 om 22:25 zei lucky lucky: Ok, alvast bedankt ! Nou, bij deze. Het is een beetje raar geval, het staat op een (TDK) CD-ROM met mp3 bestanden en de CD-ROM in mijn Windows-11 PC herkent het ding gewoon niet maar de CD-ROM mijn oude Windows-8.1 Laptop heeft er geen enkele moeite mee. Dus bij deze de herkansing van Hugo de Groot op Radio Caroline. (Met dank aan de downloadclub) https://pixeldrain.com/u/KbHvvUSN Fijn weekeinde Groet Henk Kruize En, met dank aan medeforumleden, de datum is 3 Februari en niet 3 Maart 17 november 202417 nov bewerkt door Henk-Anna Loog datum incorrect
Geplaatst 17 november 202417 nov https://radiopedia.nl/wiki/Belgische_Nationale_Hitparade_van_3_februari_1980
Geplaatst 17 november 202417 nov Op 3-3-2023 om 18:35 zei jan: Gerard, ik maak de lijsten allemaal zelf. Handmatig. Altijd alles afluisteren, niks doorspoelen en zo duidelijk en uitgebreid mogelijk archiveren. Ben er jaren geleden mee begonnen en nog steeds mee bezig. Om je een idee te geven nu loopt hier de Amerikaanse Texas Top 40 van 26 maart 1989 van Radio 819. Die komt dan t.z.t. volledig op Radiopedia te staan. Het archiveren en beschrijven van oude radio-opnames vind ik een heerlijke hobby. Jan, Wanneer kunnen we daar iets van zien? Gerard 17 november 202417 nov bewerkt door Gerard van den Ende
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.