Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst
3 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Het kan best kloppen dat de datum incorrect is, ik heb deze digitalistie van de downloadclub en daar was deze datum meegegeven, vandaar. 

Henk Kruize

Correct Henk! En al die jaren was het nog nooit iemand opgevallen dat de datum niet klopte. 😉

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
  • 1 year later...
Geplaatst
Op 2-3-2023 om 14:43 zei Henk-Anna Loog:

Vandaag is het al weer 43 (!!) jaar geleden dat de volgende opname werd uitgezonden op Radio Caroline, de "Belgische Nationale Hitparade". Dat gebeurde op Zondag 2 Maart 1980 en werd gepresenteerd door de veel te jong overleden (44 jaar slechts) Hugo de Groot. 

Vele opnames had ik jaren geleden van de downloadclub, ook deze, en ik bewaarde ze op zelfgebrande CD-R plaatjes. Alle plaatjes zijn nog prima af te spelen maar voor alle zekerheid ben ik ze nu allemaal op een externe harde schijf aan het zetten daar nieuwe laptops met nog een CD/DVD drive aan boord een zeldzaamheid aan het worden zijn.

Zo had ik ook nog vele floppy's met documenten en ook die heb ik nog kunnen redden met mijn oude Windows98SE PC die het nog steeds doet, of moet ik zeggen "deed", en die toen, splinternieuw was dat in 2000, al een USB poort had zodat ik ze naar een stick kon overschrijven. En net op tijd want een paar weken geleden wou ik 'm weer even gebruiken, maar... nu doet ie geen boe of bah meer. R.I.P.

Radio Caroline  Zondag 2 Maart 10:54-11:55 "Belgische Nationale Hitparade" live Hugo de Groot (volgens mijn gegevens)

Please login or register to see this link.   (Met dank aan de downloadclub)

Enjoy

Henk Kruize

Hallo, Henk

wil je deze Belgische nationa

le hitparade terug posten van 2 Maart 1980 op radiotrefpunt ?

lucky lucky

Geplaatst
Op 2-3-2023 om 14:43 zei Henk-Anna Loog:

Vandaag is het al weer 43 (!!) jaar geleden dat de volgende opname werd uitgezonden op Radio Caroline, de "Belgische Nationale Hitparade". Dat gebeurde op Zondag 2 Maart 1980 en werd gepresenteerd door de veel te jong overleden (44 jaar slechts) Hugo de Groot. 

Vele opnames had ik jaren geleden van de downloadclub, ook deze, en ik bewaarde ze op zelfgebrande CD-R plaatjes. Alle plaatjes zijn nog prima af te spelen maar voor alle zekerheid ben ik ze nu allemaal op een externe harde schijf aan het zetten daar nieuwe laptops met nog een CD/DVD drive aan boord een zeldzaamheid aan het worden zijn.

Zo had ik ook nog vele floppy's met documenten en ook die heb ik nog kunnen redden met mijn oude Windows98SE PC die het nog steeds doet, of moet ik zeggen "deed", en die toen, splinternieuw was dat in 2000, al een USB poort had zodat ik ze naar een stick kon overschrijven. En net op tijd want een paar weken geleden wou ik 'm weer even gebruiken, maar... nu doet ie geen boe of bah meer. R.I.P.

Radio Caroline  Zondag 2 Maart 10:54-11:55 "Belgische Nationale Hitparade" live Hugo de Groot (volgens mijn gegevens)

Please login or register to see this link.   (Met dank aan de downloadclub)

Enjoy

Henk Kruize

Hallo,

Wil je deze Belgische Nationale hitparade opnieuw posten van 2 Maart 1980 op radiotrefpunt.be ?

lucky lucky

Geplaatst
4 uur geleden zei lucky lucky:

Wil je deze Belgische Nationale hitparade opnieuw posten van 2 Maart 1980 op radiotrefpunt.be ?

Dat wil ik graag, ook bij je eerste verzoek, maar de CD-R waar het bestand op staat geeft wat problemen. Ga het morgen op een andere PC nog even proberen.

Groet

Henk

Geplaatst
Zojuist zei Henk-Anna Loog:

Dat wil ik graag, ook bij je eerste verzoek, maar de CD-R waar het bestand op staat geeft wat problemen. Ga het morgen op een andere PC nog even proberen.

Groet

Henk

Ok, alvast bedankt !

Geplaatst (bewerkt)
Op 3-3-2023 om 19:35 zei jan:

Gerard, ik maak de lijsten allemaal zelf. Handmatig. Altijd alles afluisteren, niks doorspoelen en zo duidelijk en uitgebreid mogelijk archiveren. Ben er jaren geleden mee begonnen en nog steeds mee bezig. Om je een idee te geven nu loopt hier de Amerikaanse Texas Top 40 van 26 maart 1989 van Radio 819. Die komt dan t.z.t. volledig op Radiopedia te staan. Het archiveren en beschrijven van oude radio-opnames vind ik een heerlijke hobby.

Jan,

Wanneer kunnen we daar iets van zien?

Gerard

bewerkt door Gerard van den Ende

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6672
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Taeke
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.