Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Vorige week kwam het bericht voorbij dat de Poster serie met de Elvis Presley story gevonden was. Inmiddels digitaal met dank aan Tupelo1935.

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

En aflevering 13 uit 1977, een aangepaste verie:

Deze inhoud is verborgen

En als bonus:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst

Dag Vincent, bedankt voor deze prachtige uren. Opgemerkt dat deel 8 en 9 hetzelfde zijn.

Groet, Bertus

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 18-3-2023 om 11:24 zei Vincent:

Vorige week kwam het bericht voorbij dat de Poster serie met de Elvis Presley story gevonden was. Inmiddels digitaal met dank aan Tupelo1935.

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

En aflevering 13 uit 1977, een aangepaste verie:

Deze inhoud is verborgen

En als bonus:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Ongelofelijk bedankt hiervoor Vincent, en zeker ook aan 'Tupelo 1935' voor deze geweldige opnamen.

Even wat details:

Walhalla 1979 was deel drie van een 3-delige serie van Stokkink over Elvis. 

Walhalla 1980 was een reportage die de KRO in augustus 1979 maakte tijdens de jaarlijkse
Elvisherdenking in Memphis (en een jaar later uitzond) 

Twee dagen na Walhalla 1980 deed de Rock & Roll Methode een in memoriam rond Elvis die toen drie jaar dood was via een interview met twee Nederlandse fanclubvoorzitters.

Achter het Amigos de Musica-programma van Stan Govaart, (en montage die een halfuurtje duurt en het laatste halfuur van Amigos vult (we horen de afkondiging van Cor Galis), staat nog ruim 13 minuten ongeknipt Meta de Vries, Muziek Met Meta van maandag 4 april 1977. Dat zijn leuke verrassingen!

Hier losgeknipt:

Meta de Vries en Stan Govaart apart

Deze inhoud is verborgen

Edwin

bewerkt door rauhfaser

Geplaatst
  • Populair bericht

Hoewel die opnames van Elvis fantastisch zijn, missen ze allemaal de TROS Poster-begintune. Die heb ik er even voor geplakt. Opvallend - dit voor de fijnproevers - is dat de TROS halverwege deze serie overging op een nieuwe programmering -exit Top 40 en Tipparade en welkom Polderpopparade en Europarade - en een nieuw jinglepakket. Dat was per 27 mei 1976, Hemelvaartdag.
Nog opvallender is dat Poster de nieuwe openingsjingle al een paar weken voor Hemelvaartdag in gebruik neemt, in aflevering 5. Op basis van het kleine stukje jingle heb ik kunnen achterhalen dat tot en met deel 3 de oude Posterjingle is gedraaid, vanaf deel 5 de nieuwe. De opname van deel 4 begint net iets te laat, dus daarvan kan ik niet achterhalen wat de openingsjingle was.

Voor de liefhebbers hier de gerepareerde Elvis-Posters.
Daarnaast heb ik van drie door Louis en Vincent aangeboden delen een iets uitgebreidere versie (deel 1 en 7 uit 1976 en het slotdeel van 1977). Die heb ik overigens allemaal via dit forum gevonden, dus dank aan de oorspronkelijke aanbieders.

Deel 12 is/was overigens overstuurd. Jammer.

EDIT: met mijn suffe hoofd heb ik vanaf deel 7 de oude tune gebruikt in plaats van de nieuwe. Die kun je dus allemaal weggooien. Misschien doe ik het ooit nog eens opnieuw...
Zucht. 

Edwin

Hier de link:

Deze inhoud is verborgen

bewerkt door rauhfaser
Toch samengevoegd omdat het een vervolg is op een al lopende topic.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.