Geplaatst 10 mei 20231 jr. Populair bericht Hij was in mijn ogen echt één van de, zo niet de allerbeste. Op grote hoogte boven de rest, samen met Alfred Lagarde, Pepijn Bierenbroodspot, Arend Langenberg, Martin Stoker en Arjen Grolleman. Wat mij betreft zijn de eerste 10 jaren van RTL Veronique/RTL 4 en de jaren tachtig van Veronica TV onlosmakelijk met die diepe stem van Jos Bergenhenegouwen verbonden, en dat zal voor mij nooit anders zijn. Natuurlijk heeft hij veel meer gedaan dan alleen stationcalls - hij heeft ook radio gemaakt, veel volgens mij. Helaas is dat in de media toch wat onderbelicht gebleven... Wat heet; in de 45 seconden die RTL Boulevard gister had ingeruimd voor het nieuws van zijn overlijden was er net ruimte voor één snel van Twitter geplukte RTL 4-reclamepromo, en wat weetjes die je al met snel googelen kan vinden. Ik wilde hem (als 'dé RTL 4-stem') al tijden vragen of hij wat teksten voor me kon inspreken. Meer dan een half jaar heb ik getwijfeld om contact met 'm op te nemen, uiteindelijk toch van afgezien omdat ik vooral niet al teveel wilde overkomen als fanboy, en ook enigszins uit angst voor zijn vraagprijs (hij was al jaren freelancer). Maar ja, nu heb ik er alsnog zo'n spijt van nooit te hebben gebeld, zijn 06-nummer stond al zolang opgeslagen in mijn telefoon. En dan moet je via Bert van der Veer lezen dat ie 'in stilte is gestorven'. Zijn laatste bijdrage aan 'Een jaar van je leven' (Want hij is tot het eind gewoon doorgegaan) dateerde van 20 april jongstleden. Ineens was ie weg. 10 mei 20231 jr. bewerkt door Samba-boy
Geplaatst 13 mei 20231 jr. Al elders ook geschreven, maar vanavond van 23:00-00:00 op Radio Veronica een memoriam-uur door Rob Stenders door Bas van Teylingen. 13 mei 20231 jr. bewerkt door Samba-boy
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.