Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 14-5-2023 om 08:52 zei martinja:

TROS H2 1976 01 03 1600 1700 Ferry Maat Top 40

Leuk deze opname uit 1976, het was het jaar dat ik in militaire diens moest, Dinsdag 2 maart 1976 moest ik me melden bij de Koning Willem-1 kazerne in Den Bosch waar men van mij een "infanterist" zou gaan maken. Niet dus, het militaire leven lag mij helemaal niet en ik heb mijn "kont daar stevig tegen de krib"  gegooid en mijn "CC" ofwel Compagnies Commandant, Kapitein Zentgraaff, zo'n echte ijzervreter met een Ted de Braak snor en een stem die kilometers ver nog te horen was, prees dan ook de hemel toen ie mij na 14 maanden weer zag vertrekken. Nee, een "Rambo" hebben ze niet van me kunnen maken..

Groet

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht

Wat een geweldige opname Martinja! Zojuist aangekomen bij de no 9 notering (afkomstig van 3) : Maggie Macneal, met When you're gone. Prima Top-40, heerlijke uitzending om (terug) te luisteren. Nogmaals: bedankt!

Geplaatst
  • Populair bericht

jaaah geweldig nummer van Maggie Macneal ,heb dit jingletje nog gekocht bij Wastora 

en inderdaad het was een lekkere top 40 ook namens mij bedankt Martinja

groetjes

Geplaatst
  • Populair bericht

Dit was een herhaling op zaterdag van de Top 40 die twee dagen eerder op H3 al was uitgezonden. De klassieke zender Hilversum 4 was net begonnen en hiervoor werd Hilversum 2 tussen 7.00 en 17.00 ontkoppeld van het FM-net en zond dus alleen uit op de middengolf (wat ook wel in de opname te horen is; het tweede uur had van de FM opgenomen kunnen worden maar dat is dus niet gebeurd).

De TROS zond de Top 40 dus twee keer uit, op donderdag en zaterdag! Hoe lang dat is doorgegaan weet ik zo uit mijn hoofd niet, maar ik kan me nog herinneren dat dit zeker tot in 1977 doorging (en wellicht tot aan de zenderkleuring in 1979). Dat laatste zal dan de Europarade geweest zijn want de TROS stopte in mei 1976 met het uitzenden van de Top 40.

Hier de links naar de originele uitzending van de Top 40 op donderdag 1 januari 1976 in FM-kwaliteit (uit mijn download archief, ik zie dat ik ze al in 2008 van een ander forum heb geplukt):

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 15-5-2023 om 16:52 zei hthoope63:

jaaah geweldig nummer van Maggie Macneal ,heb dit jingletje nog gekocht bij Wastora 

en inderdaad het was een lekkere top 40 ook namens mij bedankt Martinja

groetjes

Wastora das lang geleden elke zaterdag van Purmerend naar Zaandam plaatjes kopen en luisteren  

Geplaatst
  Op 20-5-2023 om 23:40 zei multiplexfm:

Hier de links naar de originele uitzending van de Top 40 op donderdag 1 januari 1976 in FM-kwaliteit etc. etc.

Ook zeer wellekome, multiplexfm!

Omni ;) 

• 2 weeks later...
Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Radio2-NCRV-19951225-1400-1500-MaatInDeMiddag-FerryMaat-KerstTop75-deel1

Deze inhoud is verborgen

Radio2-NCRV-19951225-1500-1600-MaatInDeMiddag-FerryMaat-KerstTop75-deel2

Deze inhoud is verborgen

Radio2-NCRV-19951225-1600-1700-MaatInDeMiddag-FerryMaat-KerstTop75-deel3

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Radio2-NCRV-19951226-1400-1500-MaatInDeMiddag-FerryMaat-KerstTop75-deel4

Deze inhoud is verborgen

Radio2-NCRV-19951226-1500-1600-MaatInDeMiddag-FerryMaat-KerstTop75-deel5

Deze inhoud is verborgen

Radio2-NCRV-19951226-1600-1700-MaatInDeMiddag-FerryMaat-KerstTop75-deel6

Deze inhoud is verborgen
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Geplaatst

Vroeger was ik helemaal geen fan van Ferry en soul muziek. Zal de leeftijd wel zijn, maar vind het steeds leuker worden. Gelukkig zijn de opnames er nog. Dank je wel, Martin. Grts

bewerkt door Eric

• 3 weeks later...
Geplaatst

zou iemand de twee bestanden van de soulshow van 5 maart 1981 opnieuw willen plaatsen. Door vakantie helaas gemist.

Alvast erg bedankt

Groet

Ton

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.