Spring naar bijdragen

Radio Atlantis International Service Terry Davis 29 Juni 1974

Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

Atlantis was waarschijnlijk 1 vd beste zenders die er ooit was, althans de Engelse service.

Maar nauwelijks te ontvangen in die tijd, zeker niet in de Achterhoek.

Steve England, zeer goede radiomaker, wel eens ontmoet, was heel informatief en gezellig.

Hij was er met zijn zusje, (nee niet Debbie) en die schijnt vroeger ook hand en spandiensten voor Atlantis te hebben verricht.

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Mag ik een stelling neerleggen hier? Dat is de volgende.... als Radio Atlantis met zijn International service een zender had gehad van meer dan 10kW dan hadden ze Caroline en RNI alle hoeken van de kamer laten zien.... Steve England had een prima service opgezet, geheel in de stijl van de sixties, die heel fijn klonk....

Dus wil ik met jullie een opname delen van 49 jaar geleden, Terry Davis met de "rebound show". Er is wat geknipt in de opname dus of de tijd helemaal 100% klopt is niet zeker, ga me niet afrekenen op een minuutje meer of minder, maar luister gewoon lekker naar de sound van Atlantis.

Radio Atlantis - 29 Juni 1974 - 18:00-19:30 uur - Terry Davis - Live "Rebound show"

Please login or register to see this link.

groetjes

Henk Kruize 

img183.jpg

1802-1935 is heel weinig in geknipt, nieuws met John Harding

the Big A

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-6-2023 om 19:01 zei ruudam:

Atlantis was waarschijnlijk 1 vd beste zenders die er ooit was, althans de Engelse service.

Zeker weten.

Hadden ook een geweldige hitlijst de ''Hotline of Hits''  helaas vrijwel niets van bewaard gebleven.

Ook de Vlaamse service had (soms) zijn charme en bepaalde uitschieters qua dj's, maar ook heel wat mindere 'goden' in dienst.

Op 29-6-2023 om 19:01 zei ruudam:

Steve England, zeer goede radiomaker,

Was gelijk al onder de indruk van hem, toen hij begon op Radio Caroline begin 1973, verplicht luistervoer tussen 18.00 - 21.00 via de 259 frequentie.

Ook in de (vakantie)maand juni, nu al 50 jaar geleden, was het fijn om ook overdag naar hem te luisteren, via de 389 zender.

De mooiste tijd (als luisteraar) was met het programma ''Blast Off''  ook weer in het begin van de avond,  op de geweldige Internationale service van Radio Atlantis in 1974, maar het was ook genieten van de vele andere goede dj's zoals Crispian st John, Dave Rogers, Terry Davis, Dave Owen, Andy Anderson, Rob Day en John Harding.

bewerkt door Robin Westhof
Verbetering
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Robin Westhof:

Ook de Vlaamse service had (soms) zijn charme en bepaalde uitschieters qua dj's, maar ook heel wat mindere 'goden' in dienst.

Ik luisterde graag naar Tony Houston, Victor van Rijn en Theo van de Velde maar van "Mozes van den Berg"  (hoe verzin je in godsnaam zo'n naam???) en vooral Eli Prins, nee, daar zakte mijn broek van af.

Henk Kruize

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Ik luisterde graag naar Tony Houston, Victor van Rijn en Theo van de Velde maar van "Mozes van den Berg"  (hoe verzin je in godsnaam zo'n naam???) en vooral Eli Prins, nee, daar zakte mijn broek van af.

Henk Kruize

Elie Prins had blijkbaar wel luisteraars. Adriaan van Landschoot liet weten dat Elie meer post kreeg dan alle andere dj's samen.

Vijf jaar geleden werd Elie Prins tot ridder geslagen in de Orde van den Eecklloschen Herbacker.

Reeds sinds 1968 worden Eeklonaars met een rijke staat van dienst binnen het socio-culturele weefsel tot ridder geslagen in de Orde van den Eeclooschen Herbacker. Ook personen die de naam Eeklo buiten de stadsgrens bekendheid geven of op bijzondere wijze uitdragen, komen voor deze onderscheiding in aanmerking.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei bert ree:

Vijf jaar geleden werd Elie Prins tot ridder geslagen in de Orde van den Eecklloschen Herbacker.

dat is dus dit..... (google)

De Orde van den Eeclooschen Herbacker, geïnspireerd op de legende.

De herbakkerslegende leert dat wie ontevreden is over zijn uiterlijk, zijn hoofd in Eeklo kan laten ‘herbakken’. Volgens de legende hakte de herbakker eerst het hoofd van de romp. Daarna herkneedde hij het hoofd en werd het ingesmeerd met eigeel om het zo opnieuw te laten bakken. Terwijl het hoofd in de oven zat, kreeg de eigenaar een groene kool (symbool van domheid) op de schouders. Nadien werd het hoofd opnieuw op de romp geplaatst en kon men een nieuw leven beginnen. De moraal van het verhaal: wees tevreden met je eigen hoofd.

Nou, ik ben tevreden met mijn hoofd hoor....

Henk Kruize

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei bert ree:

Elie Prins had blijkbaar wel luisteraars. Adriaan van Landschoot liet weten dat Elie meer post kreeg dan alle andere dj's samen.

18 uur geleden zei Robin Westhof:

Niet zo heel moeilijk, met het presenteren van het verzoekplatenprogramma, op Radio Atlantis. 🙂

Bij Radio Veronica  kreeg Frans Nienhuys de meeste briefkaarten van alle Veronica-dj's voor zijn verzoekplatenprogramma Men vraagt en wij draaien.

Dat maakt hem nog niet tot de beste Veronica DJ die deze zender ooit heeft gehad. 🙂

Gerard

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Piet van der Vooren:

29 juni 1974... Toen zat ik ook aan boord van de Jeanine... 😃

Toch moet ik zeggen dat me van Terry Davis het minste is bijgebleven. Dat kwam wellicht omdat hij volgens mij erg bescheiden was.

Piet.

For the benefit of you and me you'll hear a show that's really great on 312.. en Atlantis music radio in 1974 Beatles songs met Terry Davis zijn misschien wel blijven hangen

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.