Geplaatst 14 juli 20231 jr. Populair bericht Op verzoek van Marcel H ben ik nog even wat dieper mijn archief in gedoken, want hij zocht de eerste Daverende 30. Helaas, die uitzending van 2 april 1971 blijk ik toch niet te hebben, wel een halfuur van de tweede en twee fragmentjes van de derde (waarvan 1 verkeerd gedateerd, sorry! 🙄 ) Ik heb er gelijk maar wat uitzendingen uit 1973 en 1974 aan toegevoegd, ook voor degenen die die nog niet eerder hadden gedownload. En wat jingles en fillers. Net als Marcel schrijft, ben ik in 1976 bewust radio gaan luisteren, precies op het moment dat Felix de platen in de hitparade helemaal ging draaien. Zeker in die beginperiode (1976/1977) wist hij er desondanks een flitsend programma van te maken, met slim gebruik van jingles en fillers (veel uit de klassieke muziek). Als ik dit oude materiaal weer terug hoor, weet ik weer waarom Felix bij mij op nummer 1 staat als favoriete Nederlandse deejay aller tijden. Helaas haalt hij dat niveau nu niet meer. Aan de ene kant kun je zeggen: wat kun je verwachten van iemand van 77 jaar, aan de andere kant verdient iemand die zelf besluit door te gaan een even kritische benadering als iedereen die achter een microfoon kruipt. Maar goed, back to the old days! Dank aan de oorspronkelijke uploaders! En veel plezier Marcel en alle anderen! Edwin Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 14 juli 20231 jr. bewerkt door rauhfaser
Geplaatst 16 juli 20231 jr. Edwin ook namens mij veel dank , wat leuk om dit weer eens terug te kunnen horen . groet Peter.
Geplaatst 16 juli 20231 jr. Heel erg bedankt Edwin. En ja, ook ik ben in die tijd begonnen met het luisteren naar de hitparades. En ook nu denk ik, zelfs na het horen van 50 jaar andere hitparades, nog steeds dat de programma´s met Felix gewoon het beste waren, snel, dynamisch en - zoals jij zei - flitsend.
Geplaatst 16 juli 20231 jr. Auteur Op 16-7-2023 om 13:55 zei Kadoelen: Heel erg bedankt Edwin. En ja, ook ik ben in die tijd begonnen met het luisteren naar de hitparades. En ook nu denk ik, zelfs na het horen van 50 jaar andere hitparades, nog steeds dat de programma´s met Felix gewoon het beste waren, snel, dynamisch en - zoals jij zei - flitsend. Helemaal met je eens, hij wist als geen ander de spanning naar 'wat staat er op nummer 1' op te voeren, juist met zijn korte, staccato aan- en afkondigingen. En de schitterende vormgeving. Edwin
Geplaatst 20 juli 20231 jr. Op 16-7-2023 om 13:55 zei Kadoelen: flitsend De nationale hitparade heette bij Meurder dan ook niet zomaar De flitsende 50. Bedankt voor alle opnames, rauhfaser!
Geplaatst 27 juli 20231 jr. Populair bericht Ik ben de afgelopen weken een paar keer bij de klantenservice van B&G op bezoek geweest om met name hun beeldarchief uit begin jaren '70 te doorzoeken en hier en daar te bekijken. Daarbij stuitte ik op hele bijzondere beeldopnamen van Hilversum 3, onder andere met Joost den Draaijer, die de Top 30 van 8 Januari 1971 presenteert. Dat was dus Joost, kort voordat hij naar RNI verhuisde. Geweldig om te zien! De beelden laten ook opnamen van Felix Meurders, Aad Bos, Eddy Becker, Herman Stok, Jan Corduwener, Johnny Hoes en technicus Hans Holterman zien. Ik geniet er ontzettend van om dat allemaal te zien! Het gaat hier om het VARA programma Midweek van 3 Februari 1971.
Geplaatst 27 augustus 20231 jr. Op 14-7-2023 om 07:12 zei rauhfaser: Op 14-7-2023 om 07:12 zei rauhfaser: Helaas haalt hij dat niveau nu niet meer. Aan de ene kant kun je zeggen: wat kun je verwachten van iemand van 77 jaar, aan de andere kant verdient iemand die zelf besluit door te gaan een even kritische benadering als iedereen die achter een microfoon kruipt. r, aan de andere kant verdient iemand die zelf besluit door te gaan een even kritische benadering als iedereen die achter een microfoon kruipt. De interviews in z'n huidige programma kunnen wat korter, maar de keren dat ik het gehoord heb deed ik dat bepaald niet met kromme tenen. Nog steeds een vakman! Ook ik luisterde sinds de tweede helft van 1976 naar Gesodemeurders, Zoekplaatje en de Nationale Hitparade en ook voor mij toen veruit de beste DJ. Bedankt voor al deze opnamen! Sylvester
Geplaatst 28 augustus 20231 jr. Populair bericht Op 27-7-2023 om 09:12 zei Ben: Ik ben de afgelopen weken een paar keer bij de klantenservice van B&G op bezoek geweest om met name hun beeldarchief uit begin jaren '70 te doorzoeken en hier en daar te bekijken. Daarbij stuitte ik op hele bijzondere beeldopnamen van Hilversum 3, onder andere met Joost den Draaijer, die de Top 30 van 8 Januari 1971 presenteert. Dat was dus Joost, kort voordat hij naar RNI verhuisde. Geweldig om te zien! De beelden laten ook opnamen van Felix Meurders, Aad Bos, Eddy Becker, Herman Stok, Jan Corduwener, Johnny Hoes en technicus Hans Holterman zien. Ik geniet er ontzettend van om dat allemaal te zien! Het gaat hier om het VARA programma Midweek van 3 Februari 1971. Hier zijn die opnamen, ik weet niet zeker of er een langere versie bestaat:
Geplaatst 28 augustus 20231 jr. Dank je, Jaap. Dit is inderdaad een gedeelte van de opname. De totale opname is dacht ik ruim 8 minuten. Héél leuk!
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.