Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Op 17-7-2023 om 12:17 zei FrankV:

Hallo,

Hierbij een documentaire van de NCRV over de geschiedenis van de Nederlandse radio. Er komt ook een stukje Radio Veronica in voor.

Te bekijken op YT. Mvg, Frank.

Hallo Frank.

Deze documentaire geeft een  mooi beeld van de historie van de Nederlandse radio. Het valt me op dat telkens wordt verwezen naar de documentaire Zenders in woelig water uit 1974 als Radio Veronica als zeezender ter sprake komt. Tineke merkte tijdens haar afscheid op MAX Radio terecht op dat, wanneer het over haar Veronica periode als zeezender gaat, iedere keer  het bewuste fragment uit de wwoelig water documentaire wordt aangehaald. 

Graaf eens wat verder door is een terechte opmerking van haar kant.

Dank om dit met ons te delen.

Geplaatst (bewerkt)

Hallo Bart,

Je moet rekenen dat dit over begin jaren '70 gaat. NU worden er dikwijls UREN video gedraaid over alle mogelijke onderwerpen, in die tijd was filmen minder vanzelfsprekend. Ik denk dat er gewoon geen andere filmfragmenten van Tineke zijn 🙂 ...

Destijds ook nog veel audio cassettes opgenomen periode 1977 en later. Aangezien ik toen nog school liep, had ik een ingenieus systeem gemaakt met een grote schakelklok en mijn ITT Schaub Lorenz, uiteraard op Mi Amigo. Zo kon ik toch overdag Baken 16 (1 uur) opnemen en 's avonds beluisteren. Op deze foto uit '79 zie je mijn opstelling en ook nog mijn Rystl CB zender 🙂 .. was toen 18 jaar.

ITT Schaub Lorenz_ok.jpg

bewerkt door FrankV
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst
5 minuten geleden zei FrankV:

Hallo Bart,

Je moet rekenen dat dit over begin jaren '70 gaat. NU worden er dikwijls UREN video gedraaid over alle mogelijke onderwerpen, in die tijd was filmen minder vanzelfsprekend. Ik denk dat er gewoon geen andere filmfragmenten van Tineke zijn 🙂 ...

Destijds ook nog veel audio cassettes opgenomen periode 1977 en later. Aangezien ik toen nog school liep, had ik een ingenieus systeem gemaakt met een grote schakelklok en mij ITT Schaub Lorenz, uiteraard op Mi Amigo. Zo kon ik toch overdag Baken 16 (1 uur) opnemen en 's avonds beluisteren. Op deze foto uit '79 zie je mijn opstelling en ook nog mijn Rystl CB zender 🙂 .. was toen 18 jaar.

ITT Schaub Lorenz_ok.jpg

Hallo Frank

De meeste forumleden kenne mij en weten dat ik blind ben. 

De opnames, documentaires etc. beleef ik auditief. 

Een korte toelichting bij het plaatsen van beeldmateriaal is verhelderend voor iedereen.

Dank om de foto tijdens het luisteren naar Baken 16 met ons te delen.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Hallo Bart,

Ja, ik weet dat je een visuele handicap hebt, dat siert u des te meer dat je toch zeer actief bent op de diverse forums.

De foto dateert uit '79, zal hier dus wel intussen op Radio Caroline beland zijn, maar de opstelling was inderdaad identiek.

Ik heb nog een hele reeks opnames van Mi Amigo, maar een mens zou 7 levens moeten hebben om alles tegelijk te kunnen digitaliseren en plaatsen.

Ik ben op DIT moment bezig met een documentaire over Mi Amigo van 8 uren te bewerken, het laatste uur nog te herdoen. Hopelijk kan ik deze morgen plaatsen op het zeezender forum, blijf het opvolgen 🙂

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst
10 minuten geleden zei FrankV:

Hallo Bart,

Ja, ik weet dat je een visuele handicap hebt, dat siert u des te meer dat je toch zeer actief bent op de diverse forums.

De foto dateert uit '79, zal hier dus wel intussen op Radio Caroline beland zijn, maar de opstelling was inderdaad identiek.

Ik heb nog een hele reeks opnames van Mi Amigo, maar een mens zou 7 levens moeten hebben om alles tegelijk te kunnen digitaliseren en plaatsen.

Ik ben op DIT moment bezig met een documentaire over Mi Amigo van 8 uren te bewerken, het laatste uur nog te herdoen. Hopelijk kan ik deze morgen plaatsen op het zeezender forum, blijf het opvolgen 🙂

Ik kijk uit naar de documentaire over Mi Amigo, Frank.

Veel succes met de making off. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Het is een productie van Serge Van Gisteren op kabelradio Magdalena uit september 1999, 20 jaar na het verdwijnen van de Magdalena.

DEZE nacht staat de video in Long Play af te spelen om 8 uren geluid te digitaliseren over Caroline.. morgen dus tegen 8u wakker zijn om de opname te stoppen ...

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst
9 uur geleden zei FrankV:

Het is een productie van Serge Van Gisteren op kabelradio Magdalena uit september 1999, 20 jaar na het verdwijnen van de Magdalena.

DEZE nacht staat de video in Long Play af te spelen om 8 uren geluid te digitaliseren over Caroline.. morgen dus tegen 8u wakker zijn om de opname te stoppen ...

Ik herinner me dat ik op een avond in september 1999 omstreeks 19:00 de frituur bij mij om de hoek binnen stapte en verbaasd was een fragment van Baken 16 uit  1976 te horen. De radio bleek afgestemd op Radio Magdalena. Kort daarop herontdekte ik via internet de zeezenders. Die documentaire heb ik inmiddels, maar je kunt er altijd iemand blij mee maken.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Dag Bart,

Dit waren origineel 7 programma's van één uur, elke weekdag van 19u tot 20u. Aangezien er nog veel materiaal van de Magdalena over was, heeft Serge daar nog een achtste uur bijgemaakt.

Ik heb destijds alles opgenomen op video in Long Play. Het geluid tot en met aflevering zes is OK. Vanaf zeven en zeker acht is het geluid zeer gestoord zowel in HIFI modus als mono geluid. Doordat het video beeld gestoord is, valt de synchro en dus ook het geluid steeds weg, het is zo onbruikbaar. Ik heb reeds diverse keren dat stuk opnieuw gedigitaliseerd, maar het probleem blijft identiek.

Ik ga nu proberen of ik met video insert daar een ander niet gestoord beeld kan opzetten en dan misschien het mono geluid toch nog bruikbaar kan maken. Wat een mens lijden kan 😞 ...

Ik hoor dat JIJ daar blijkbaar ook opnames van hebt? Heb JIJ toevallig dan de opnames vanaf de Magdalena? Dit zou me zeer verder helpen.

Tnx, Frank

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst
Op 17-7-2023 om 12:17 zei FrankV:

Hallo,

Hierbij een documentaire van de NCRV over de geschiedenis van de Nederlandse radio. Er komt ook een stukje Radio Veronica in voor.

Te bekijken op YT. Mvg, Frank.

Mooie documentaire. Via via is een kennis van me enkele jaren geleden in handen gekomen van de ruwe interviewbanden voor deze productie. Gesprekken van ongeveer dertig minuten per stuk. Mocht er ooit eens iets van gedeeld kunnen worden geef ik een seintje.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst (bewerkt)
Op 20-7-2023 om 23:48 zei FrankV:

ITT radio. Mooie radio's maakten ze toen. Beter dan die bami radio's uit China van tegenwoordig. Die zijn al na een jaar kapot.

bewerkt door Moby

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6698
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Top 40
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.