Geplaatst 5 augustus 20231 jr. Ben, Tom Mulder en producer John Eshuis † Op 5-8-2023 om 07:02 zei Ben: Hans, Thijs, Juul en Bert, hartelijk dank voor het delen van jullie informatie over mevrouw Klapwijk. Op 27 December 1975 was Douwe in Sikkerveer een maakte een aantal foto's van en op de MEBOII. Deel 1 daarvan zijn de foto's DD_CN_128 - DD_CN_142. En op één van die foto's staat een mede forumlid: Ben, Ik moet steeds naar het begin van je post om bij "hier" weer op de foto's terecht te komen. Of doe ik iets verkeerd? 5 augustus 20231 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 5 augustus 20231 jr. Dank je, Juul. Ik heb de tekst onder de foto aangepast (en ook meteen de schittering op het voorhoofd van Tom weggehaald). Ik zal bij elke post van mij de link naar het album op Flickr toevoegen, dank voor je hint.
Geplaatst 5 augustus 20231 jr. Helaas lukt het niet meer bij al m'n postings maar bij die van de afgelopen dagen heb ik 't bijgezet. Wie weet de naam van deze Kapitein op de MEBO II?
Geplaatst 5 augustus 20231 jr. Op 5-8-2023 om 11:33 zei Ben: Wie weet de naam van deze Kapitein op de MEBO II? Hou het zonder tegenbericht maar op Peter Gijbertsen (Bron; monitor magazine). Vr.gr. John 5 augustus 20231 jr. bewerkt door Control49 Slordige spelfout in familienaam
Geplaatst 5 augustus 20231 jr. Auteur Op 5-8-2023 om 16:37 zei Ben: Dank je, John! Ik heb 't aangepast. Inderdaad Gijsbertsen. Had mij niet meer te binnen geschoten zonder John. Ik zal komende tijd eens door alle foto's lopen om te kijken of ik nog iets kan aanvullen. Maar nu zijn mij beide kinderen aan het verhuizen dus "dan weet je het wel". 6 augustus 20231 jr. bewerkt door Albatrosstudio
Geplaatst 5 augustus 20231 jr. Op 5-8-2023 om 11:33 zei Ben: Helaas lukt het niet meer bij al m'n postings maar bij die van de afgelopen dagen heb ik 't bijgezet. Wie weet de naam van deze Kapitein op de MEBO II? Naam helaas vergeten. Wel weet ik dat hij in Diever Dr woonde en was samen met zijn echtgenote aanboord. Hans Knot weet de naam van de man.
Geplaatst 6 augustus 20231 jr. Populair bericht Bedankt voor jullie reacties, Juul, John, Douwe en Paul. Deel twee van de foto's, die Douwe op 27 December 1975 maakte, zijn de foto's DD_CN_143 - DD_CN_157. De foto's van de studio's op de MEBO zijn door een ruit heen gemaakt en dat geeft dan wat speciale lichteffecten. De foto's van de Norderney in Zaandam zijn in het donker gemaakt, ik heb gepoogd het maximale detail zichtbaar te maken. Dit is zo'n foto: Het album met de foto's van Douwe vind je hier
Geplaatst 6 augustus 20231 jr. Ik vind het puur genieten om naar deze foto's te kijken. Daarbij merk ik voor me zelf op dat ik nu heel anders naar studio foto's kijk dan vroeger. Nu 'zie' ik ook toestellen staan en waarvoor ze zijn. Leuk om de ook de technische vooruitgang te zien in de loop der jaren van hoe een tafel er uit moet zien en hoe de opstelling is. Theo
Geplaatst 6 augustus 20231 jr. Populair bericht Nog niet zo heel lang geleden was ik in de studio van 3FM en ik keek m'n ogen uit................Maar toen ik vroeg hoe ik nou een vinyl single zou moeten draaien kwam er een zucht bij de technicus..................................'effe ruim van te voren bellen"....
Geplaatst 7 augustus 20231 jr. Populair bericht Bedankt voor jullie reacties, Theo en Juul. Op 6 Augustus 1975 was Douwe op bezoek bij de VOO aan de Groest 53 B en de Oude Enghweg 24 in Hilversum. Deel 1 van de foto's, die hij toen maakte, staan nu on-line : DD_CN_217 - DD_CN_229 en deze serie begint met deze foto: Het album met de foto's van Douwe vind je hier Een drietal foto's had Douwe buiten de collectie gelaten, maar heb ik toegevoegd ondanks dat het erg donkere foto's zijn. Dat zijn onder andere de foto's van Hans Mondt en één van Stan Haag. 7 augustus 20231 jr. bewerkt door Ben
Geplaatst 7 augustus 20231 jr. En het roken in die tijd 🤐 Hoe dat beeld toch totaal veranderd is in een paar decennia. Theo
Geplaatst 7 augustus 20231 jr. Dag Ben, Je kunt toevoegen bij foto DD-CN261 NOS technicus Joop Berendsen † En bij foto: DD-CN221 Joop Plagge - Veronica Music Editions
Geplaatst 7 augustus 20231 jr. OK Ben. Ja Joop B. was een fantastische technicus. Heeft vele tour uitzendingen gedaan vanuit Frankrijk. En ook vaak de Paul Meijer (Henk Terlingen ) show. Stille kracht maar o zo kundig. Is een aantal jaren geleden overleden heel tragisch, hartstilstand in de trein. 7 augustus 20231 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 7 augustus 20231 jr. Da's heel triest, Juul. Ik zie dat Joop een aantal jaren geleden ook al 's ter sprake is gekomen met foto's van Niels uit Augustus 2011 :
Geplaatst 7 augustus 20231 jr. Populair bericht Op 6-8-2023 om 06:50 zei Ben: Bedankt voor jullie reacties, Juul, John, Douwe en Paul. Deel twee van de foto's, die Douwe op 27 December 1975 maakte, zijn de foto's DD_CN_143 - DD_CN_157. De foto's van de studio's op de MEBO zijn door een ruit heen gemaakt en dat geeft dan wat speciale lichteffecten. De foto's van de Norderney in Zaandam zijn in het donker gemaakt, ik heb gepoogd het maximale detail zichtbaar te maken. Dit is zo'n foto: Het album met de foto's van Douwe vind je hier Voor de verzamelaars de foto's die ik maakte in Zaandam 1975 of 76. Het schip hing een beetje op het bakboord oor. Mooi detail is de constructie die voor de zijdeur in het dekhuis is gemaakt, bedoeld om een overkomende golf te breken. Paul de Haan. 7 augustus 20231 jr. bewerkt door Marinebroadcasters
Geplaatst 8 augustus 20231 jr. Bedankt voor het delen van je foto's, Paul. Morgen komen er uit het archief van Douwe ook nog wat foto's van de Norderney en dan met name ook "de binnenkant". Vandaag ga ik verder met de set foto's van de VOO en wel foto's DD_CN_230 - DD_CN_243. En daar zie je onder andere deze foto: Het album met de foto's van Douwe vind je hier
Geplaatst 8 augustus 20231 jr. De namen vind je op Flickr, Theo. De bovenste man is Danny Thomas (Radio Nova) en de onderste Frits Spits (Ritmeester). 8 augustus 20231 jr. bewerkt door Ben
Geplaatst 8 augustus 20231 jr. aha ik zie het, je moet dan in het album klikken. En dat had ik niet gedaan, het overzicht was al goed voor me. Maar daar staat de naam van de fotograaf bij. Prima zo, opgelost. Theo
Geplaatst 8 augustus 20231 jr. Klopt, Theo. En als je, terwijl je op de pagina van de foto bent, op "Show EXIF" klikt wordt er nog meer info zichtbaar zoals de locatie, waar de foto gemaakt is en de naam van de maker (Creator) van de foto.
Geplaatst 8 augustus 20231 jr. Op 8-8-2023 om 06:59 zei Ben: Bedankt voor het delen van je foto's, Paul. Morgen komen er uit het archief van Douwe ook nog wat foto's van de Norderney en dan met name ook "de binnenkant". Vandaag ga ik verder met de set foto's van de VOO en wel foto's DD_CN_230 - DD_CN_243. En daar zie je onder andere deze foto: Het album met de foto's van Douwe vind je hier In dat busje reed Jos Baker altijd. Werkte niet in dienst van Veronica maar werd betaald door Out. Kwam uit Laren deed "veel" voor de fam. Out. Jos is al heel lang geleden overleden. Erg aardige gozer. 8 augustus 20231 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 8 augustus 20231 jr. Op 8-8-2023 om 06:59 zei Ben: Bedankt voor het delen van je foto's, Paul. Morgen komen er uit het archief van Douwe ook nog wat foto's van de Norderney en dan met name ook "de binnenkant". Vandaag ga ik verder met de set foto's van de VOO en wel foto's DD_CN_230 - DD_CN_243. En daar zie je onder andere deze foto: Het album met de foto's van Douwe vind je hier Ik volg het.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.