Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
6 uur geleden zei Juul:

In dat busje reed Jos Baker altijd. Werkte niet in dienst van Veronica maar werd betaald door Out. Kwam uit Laren deed "veel" voor de fam. Out. Jos is al heel lang geleden overleden. Erg aardige gozer.

Baker = Bakker

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Geplaatst
10 uur geleden zei Ben:

De namen vind je op Flickr, Theo. De bovenste man is Danny Thomas (Radio Nova) en de onderste Frits Spits (Ritmeester).

Naam.thumb.jpg.f9debe6664680ab30a01febcd92652e1.jpg

De man hierboven is Ruud Kegel en niet Danny Thomas.

grt,

Peter

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst
18 minuten geleden zei pvanklei:

De man hierboven is Ruud Kegel en niet Danny Thomas.

grt,

Peter

Dat klopt voor de helft ;) , zie : Please login or register to see this link.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst
1 uur geleden zei Ben:

Dat klopt voor de helft ;) , zie : Please login or register to see this link.

en Grant Benson is dit weekend opnieuw te horen bij Caroline North, let wel de gesproken uitzendingen beginnen al op vrijdag om 10u.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst
11 uur geleden zei Juul:

Je hebt gelijk.  Thijs.

Kijk op dit moment maar met 1 oog. Allerlei gedoe dus.  " Toxoplasmose " al sinds m'n 6e maar de ontsteking staat gelukkig stil maar toch.  En dan ook nog al 40 jaar diabetes. Dan gaat soms wat minder met je ogen..........

"zijn het je ogen" zong Koos Alberts al eens.

Jos Bakker in actie.

screen 4.jpg

screen 4b.jpg

IMG_1944.jpeg

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst (bewerkt)

Wat is de datum van de foto van de Boordstudio ?   Want alles is helemaal compleet zie ik.

"ga ik de foto lenen" van Douwe. Vindt ie wel goed......................denk ik.

(ik meld het tenminste met bron).

OEPS, ik zie het al.   Oktober 1975.

PS. Waar zou al dat spul gebleven zijn ?

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Geplaatst

Her en der gestolen door fans Juul?

Nee niet gestolen dat moet zijn geleend of veilig gesteld.

Op het  mengpaneel zie ik links een rond ding, is dat een teller van een bandrecorder?

Om de band scherp te zetten?

En weer prachtige foto's!

Theo

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst
3 uur geleden zei radio tpot:

Op het  mengpaneel zie ik links een rond ding, is dat een teller van een bandrecorder?

Ik denk dat je dit rond ding (aangegeven met rode pijl) bedoeld, Theo? Ik ben ook wel benieuwd wat dat zou kunnen zijn.

DD_CN_055watisdit.thumb.jpg.77a9c51162eb3ec4ee9ea4134d9cb571.jpg

Geplaatst (bewerkt)

Ik weet het niet zeker maar wellicht een aanwijzer hoe de stand van het schip is ?

Ik zie dit ook op een foto waar ik zelf op sta in de vroege ochtenduren live.

Zou het aan Jaap Borst even moeten vragen................Heb 'em net een mail gestuurd.

screen 4.jpg

4 uur geleden zei radio tpot:

Her en der gestolen door fans Juul?

Nee niet gestolen dat moet zijn geleend of veilig gesteld.

En weer prachtige foto's!

Theo

Ik denk dat fans er de hand in gehad hebben. En niet de oud zeevarende collega's. Anders was het veel eerder gebeurd dan okt. 1975.

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst (bewerkt)

ernaast links zit een frequentiemeter, voor de frequentie van de boordspanning. Ongetwijfeld eronder de aanwijzing van de boordspanning.

bewerkt door jan227
Geplaatst
13 uur geleden zei Ben:

En dat introduceert dan een andere naam, die wat anders is geschreven : Edward Niezing + Edvard Niessing. Juul, Paul, Thijs, Peter, Douwe en Bert bedankt voor jullie reacties.

We gaan terug naar 24 Oktober 1975, toen Douwe de Norderney in de haven van Amsterdam bezocht. De foto's DD_CN_053 - DD_CN_068 zijn toen gemaakt. 

Dit zijn twee foto's uit de set, die ik net heb geupload:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Morgen komen er overigens nog meer foto's van dezelfde datum, van de Norderney en ook van de MEBO II.

Het album met de foto's van Douwe vind je Please login or register to see this link. .

Bij het zien van deze twee foto's twee vragen.

Waren dit de kleine hulpmotoren voor elektra als de zender off air was. Het zijn dacht ik niet de "dikke Dafs".

Waar ging de deur naar toe? 

Geplaatst (bewerkt)

Bedankt voor jullie reacties, Douwe, Juul, Theo, Harm en Paul.

Paul, als je op de betreffende Please login or register to see this link. klikt in het Please login or register to see this link. op Flickr kun je lezen dat die rode apparaten de pompen zijn. Je vraag over waar de deur naartoe ging kan één van de Veronica experts misschien beantwoorden.

Het is nog steeds 24 Oktober 1975 met nog een paar foto's van de Norderney en een aantal van de MEBO II en de Angela in Slikkerveer (DD_CN_069 - DD+CN_085).

Op deze foto zie je de Angela en de MEBO II achter elkaar liggen:

53106099716_35a1b9f5a9_o.jpg

Het album met de foto's van Douwe vind je Please login or register to see this link. .

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst
1 uur geleden zei radio tpot:

Dit waren de 2 aggregaten voor de buiten verlichting en dergelijke, ze zaten voorin het schip.

Mooi te zien aan de vorm vd wanden.

Theo

Dit zijn geen aggregaten, maar twee waterpompen om het schip bij een calamiteit drijvend te houden!

Nico.

Geplaatst

Ik was abuis, voor heeft ook een kleine aggregaat gestaan, dacht even dat dit ze waren.

En aangezien ik ze nog nooit gezien had, dacht ik direct hier aan.

Pompen? Nooit bij stil gestaan als landrot 😁

Theo

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6638
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    GroningerFries
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.