Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
11 uur geleden zei FrankV:

Hallo,

In 1999 maakte Jeffrey Willems een reeks uitzendingen over de zeezenders en Luxembourg in zijn programma "Het Steenen Tijdperk" op de Avro. Het was toen 25 jaar geleden dat de zeezenders verdwenen.

Jeffrey is intussen helaas overleden op 18 maart 2022.

Je kan de programma's terugvinden op:

Radio Caroline: Please login or register to see this link.

Radio Luxembourg: Please login or register to see this link.

Radio London: Please login or register to see this link.

Radio Noordzee: Please login or register to see this link.

Radio Veronica: Please login or register to see this link.

Ik wens jullie veel luistergenot,

Frank

Bedankt,Frank  voor deze prachtige serie opnamens

Frank

Geplaatst

Hoi Frank,

Ik hou van dit soort initiatieven. Als je wil ben ik meer dan bereid je te helpen je ruwe VHS-digitalisaties op te schonen en/of op te knippen in de afzonderlijke programma's. Kan ook dat je dat liever bij jezelf houdt, maar ik wilde het toch opperen. Succes met je bezigheden en dank voor deze opnames :)

Algehele shout-out naar @JacChicago die dit draadje wellicht ook kan waarderen ^_^

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Hallo .. euh ... Samba-boy,

Ook bedankt voor uw waardering en uw aanbod.

Familyradio bracht een bezoek aan de Ross Revenge en maakte van daaruit live programma. Er waren een pak bezoekers meegereisd. Ik nam dit programma destijds ook op op VHS in LP. Helaas blijkt dit na digitaliseren te traag af te spelen (is gemakkelijk digitaal te verhelpen) maar het programma speelt ook duidelijk VALS, vooral te horen in de muziek, valt minder op bij het gesproken woord. Deze stond nog op de planning om de snelheid te corrigeren en eventueel de muziek zoveel mogelijk opnieuw te monteren om deze opname toch beluisterbaar te maken, in de huidige vorm voldoet deze niet voor mij.

Ik heb van de opname een MP3 gemaakt en op pixeldrain gezet. In de huidige vorm duurt deze 3u 3/4, na aanpassen van de snelheid zal dit een stuk boven de 4 uren gaan. Je begrijpt dat dit een zeer tijdrovende "klus" is, momenteel gaat dit niet lukken.

Indien JIJ bereid zou zijn om deze opname in de mate van het mogelijke te corrigeren, zou je me daar inderdaad een grote dienst mee bewijzen. Laat dan maar eens weten hoe ik je de link kan bezorgen, wegens de huidige slechte staat van de opname ga ik de link hier niet posten.

Bedankt voor uw reactie. Moet nu helaas deze namiddag weg, maar misschien vanavond?

Tnx, Frank

Geplaatst

Leuk! Je bent ook iemand die op VHS heeft opgenomen, dat was een prachtige manier om tegen redelijk lage kosten vele uren op te nemen in hele mooi kwaliteit.

Overigens, Vincent (en anderen) hebben in 't verleden deze opnamen ook al 's gedeeld op dit forum :

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Oei, en dan moet ik nu toch met de billen bloot en bekennen dat ik in het geval van herstellen van slingerend/jengelend geluid toeten noch blazen weet (Ik heb al eens geprobeerd de Top 2000-opnames van '99 die eenzelfde lot hebben te herstellen, zonder succes)... Daar zullen er hier wellicht betere gegadigden voor zijn. 🙊

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst
7 uur geleden zei FrankV:

Dag Frank,

Ik hoop dat al mijn "werk" gewaardeerd wordt, dank aan iedereen die een "bedankt" of "vind ik leuk" zet. Een geschreven reactie doet daar nog een aangenaam schepje bovenop.

Er komen de komende weken nog opnames af, maar helaas is het vanaf morgen terug werken geblazen ...

Mvg,  Frank

Frank,

Bedankt voor alle programma's die je met ons deelt.

Vraagje aan jou:

Is het mogelijk bij datgene wat je plaatst voor zover mogelijk een datum bij te zetten ( Plus eventueel een tijdvak) indien mogelijk?  Dan kan ik zien of ik eventueel al een versie heb van een andere aanbieder.

Alvast dank voor deze extra moeite.

En werkse morgen. Geeft niet, het wordt toch slecht weer is de verwachting.

Gerard

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Hallo Gerard,

Bij sommige opnames heb ik helaas niet altijd de exacte datum, meestal wel een richtjaar 🙂 ... Ik zal proberen de extra info in de naam te verwerken indien beschikbaar. ... en ... in België zou het tweede helft van augustus toch eindelijk goed weer worden!!!

Ik zie dat er reeds één en ander van "Het Steenen Tijdperk" vereeuwigd werd. Zelf hoorde ik eens een aflevering, ik denk ergens midden jaren '90, waarin de song "Macarthur's Park" van Richard Harris compleet ontleed werd. Dat vond ik destijds wel interessant. Het zou moeten lukken, maar indien IEMAND daar toevallig een opname van zou hebben, ben ik de eerste kandidaat!!!

De opname vanop de Ross zal door tijdsgebrek helaas even terug "in de schuif" gaan, vroeg of laat proberen we die wel eens beluisterbaar te krijgen. Mocht iemand zich alsnog geroepen voelen 🙂 ...

Bedankt, Frank

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst

FrankV,

Heel erg bedankt voor deze uitzendingen van het Stenen Tijdperk. Ik kende ze niet.

Ben nu aan het luisteren naar het Caroline programma. Nooit geweten dat Caroline North op 1169 heeft uitgezonden. Was ik toen ook te jong voor.

De links naar RNI en Veronica werken niet meer. Kun je deze hernieuwen?

Nogmaals bedankt!

Rink

Geplaatst
37 minuten geleden zei Rink Hof:

FrankV,

Heel erg bedankt voor deze uitzendingen van het Stenen Tijdperk. Ik kende ze niet.

Ben nu aan het luisteren naar het Caroline programma. Nooit geweten dat Caroline North op 1169 heeft uitgezonden. Was ik toen ook te jong voor.

De links naar RNI en Veronica werken niet meer. Kun je deze hernieuwen?

Nogmaals bedankt!

Rink

Dag Rink,

Bedankt voor je reactie. Ik heb beide linken eens nagekeken en bij mij werken deze wel correct.

Kan je eens proberen met een andere browser? Soms kan dit oorzaak zijn.

Tnx, Frank

Geplaatst
22 uur geleden zei FrankV:

Dag Rink,

Bedankt voor je reactie. Ik heb beide linken eens nagekeken en bij mij werken deze wel correct.

Kan je eens proberen met een andere browser? Soms kan dit oorzaak zijn.

Tnx, Frank

Hallo Frank,

Vandaag werken ze wel met dezelfde browser, ik mag er zeker geen 5 tegelijk downloaden?

Meteen valt me op dat iedere zeezenderliefhebber de Veronica jingle kent waarmee de uitzending begint. Het plaatje heb ik echter nog nooit gehoord....

Alsnog bedankt voor deze fijne uitzendingen!

Rink

Geplaatst

Ik zie/hoor dat de Veronica uitzending in mono en één uur lang is. Mocht daar belangstelling voor zijn, ik heb 'm eventueel in stereo en twee uur lang. Laat maar weten.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst
Op 12-8-2023 om 19:02 zei Ben:

Ik zie/hoor dat de Veronica uitzending in mono en één uur lang is. Mocht daar belangstelling voor zijn, ik heb 'm eventueel in stereo en twee uur lang. Laat maar weten.

Altijd interessant

Geplaatst
Op 12-8-2023 om 17:02 zei Ben:

Ben,

Dank je wel. Ben 'm aan het downloaden.

Geldt dit ook voor de Noordzee uitzending?

Die is ook 1 uur....

Rink

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6698
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Top 40
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.