Spring naar bijdragen

RTL Rock - Top 501 - 27-08-1995

FrankV

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei FrankV:

Hallo,

RTL Radio werd opgevolgd door RTL Rock, uiteraard dan het meer stevige werk. Op 27 augustus 1995 werd daar de Top 501 uitgezonden.

De opname op VHS tape van meer dan zes uren was normaal gezien in Hifi stereo. Helaas valt het stereo geluid continu uit en is de weergave daardoor niet te beluisteren. Ik heb me dus moeten beperken tot het minderwaardige mono geluid maar de muziek blijft uiteraard identiek.

Voor de liefhebbers te beluisteren op: Please login or register to see this link.

Mvg, Frank

Bedankt hiervoor 

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat je dit hebt opgenomen !

Dit op heeft 2 nummers 1

Thimon Schellevis kennen we van adio 192 en I92 Radio, en natuurlijk Extra Gold

Overleed ergens  rond het jaar 2018

Ik herrinner me hem nog van de radio dag in Gistel

Wilde gaan praten met hem later in de dag maar hem vermeden en andere mensen

Want ik herrinner me nog zeer goed dat mijn ziekte MG vond om niet te luisteren naar de hoop medicatie

Ik vond opeens  van ik moet hier weg voor er iets gebeurd dat ik niet wil in het publiek

Please login or register to see this link.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jean-Pierre De Zeerover:

Frank Ik ben blij dat je dit hebt opgenomen !

Deze Top heeft 2 nummers 1

RTL Rock - 19950827 - 1200-1809 - Ron Bisshop & Thimon Schellevis - Rock 'N Roll 501 [Top Met 2 Nrs 1!]

Zojuist zei Jean-Pierre De Zeerover:

Thimon Schellevis kennen we van Radio 192 en I92 Radio, en natuurlijk Extra Gold

Overleed ergens  rond het jaar 2018.

Als zeevisser schipper ook nog op Schelvis gevist dus zijn naam viel me altijd op

Ik denk terug aan hem van de radio dag in Gistel

Wilde gaan praten met hem later in de dag maar hem vermeden en andere mensen

Want ik weet ik me nog zeer goed dat mijn ziekte MG vond om niet te luisteren naar de hoop medicatie

Ik vond opeens  van ik moet hier weg voor er iets gebeurd dat ik niet wil in het publiek

Mijn oogleden zakten en ondanks het enige middel toen Mestinon werd het agressief en begon ik andere problemen te krijgen

Toen helaas snel naar huis gereden voor het te gevaarlijk werd

Er werd me nog buiten gevraagd door 2 mensen van de organisatie waarom..en of iets aan de hand was op de radiodag

Nee geen probleem maar met mezelf... maar toen buiten al onder de stress want vond mijn auto ook niet direct terug door de oogleden ,die zakten en mijn zicht minder werd en pijn kreeg in mijn nek

Wilde die dag ook niet op foto staan want mijn gezicht veranderde niet ten goede

Ik was heel blij dat ik op die dag aanwezig was ondanks dat mijn vrouw vroeg om niet te rijden

Maar ja ik dacht we nemen er nog later 2 extra pillen bij met het gevaar op diaré en het wateren

Elke medicatie heeft ook een nadeel

Op een site zie ik dat nog steeds veel foto's te zien zijn, ook Thimon Schellevis trouw aan de draai tafels. Zie de link onder

Please login or register to see this link.

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Dag JP,

Ik kende die site niet en zie dat ik daar zelf ook een aantal keren op sta met Serge en Marc 🙂 ..

Ik kan me Thimon Schellevis enkel van naam voorstellen, niet direct het gezicht. Spijtig dat hij intussen zoals ook reeds enkele anderen, is overleden. Ik denk dat ik op cassette nog opnames heb van Thimon.

Op de site kan je de audio opname van die dag beluisteren. Ik heb dit echter opgenomen op video, dus mocht daar interesse in zijn, kan ik dat wel eens online zetten bij gelegenheid.

Ik kon mijn foto van de site downloaden en even in bijlage, weten de mensen met wie ze te doen hebben 🙂

Tnx, Frank

Frank - Marc Jacobs.jpg

Frank - Serge Haderman.jpg

bewerkt door FrankV
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-8-2023 om 22:31 zei FrankV:

Hallo,

RTL Radio werd opgevolgd door RTL Rock, uiteraard dan het meer stevige werk. Op 27 augustus 1995 werd daar de Top 501 uitgezonden.

De opname op VHS tape van meer dan zes uren was normaal gezien in Hifi stereo. Helaas valt het stereo geluid continu uit en is de weergave daardoor niet te beluisteren. Ik heb me dus moeten beperken tot het minderwaardige mono geluid maar de muziek blijft uiteraard identiek.

Voor de liefhebbers te beluisteren op: Please login or register to see this link.

Mvg, Frank

Dit is zo'n band die je wellicht nog even moet vasthouden. Misschien dat er ooit ineens iemand opduikt met een recorder die het stereo-signaal wel weet vast te houden, tracking is namelijk een absolute draak. Met dat gezegd: hier al érg blij mee, dank als altijd :D

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank

Ja ik zag je staan op die site

Ik wist het niet eens meer en toen ik even vluchtig de foto's bekeek dacht ik , dat is toch Frank

Ik herinnerde me niet eens dat jij er was ! tot ik die foto's zag

Ikzelf zie je alleen op een stoeltje in de menigte achteraan ,  vooruit kijkend beetje in de lucht, ik had toen problemen o.a met mijn zicht en ik probeerde niet op foto te staan 

Keek ik naar mezelf in de spiegel dacht ik ....ben ik dat, dat gezicht...wat moeten de mensen nu van mij denken

mijn gezicht veranderd in die slechte momenten, oogballen, de ene zwart recht vooruit kijkend alsof je iemand kwaad wilt doen en neerbliksemen, de andere dan ook niet helemaal ok en oogleden zakken wat

Als ik in spiegel dan naar mezelf keek dan dacht ik, ben ik dat en zie er geen normale mens meer uit

Had noot aan extra Mestinon toen maar had ze niet mee of nam ze niet wegens redenen anders

nevenwerkingen..toilet

Was toch wel blij dat ik ernaar toe ben geweest ondanks protest van mijn brave vrouw

Ik verdenk je ervan dat je naar die radiodag kwam voor Marc Jacobs haha

Jammer dat we zover van elkaar wonen

Ik rij sinds jaren door problemen of tot 30 km ver ongeveer

Anders in de buurt aan de westkust

aanpassen heet het  aan de dagen en de rest

En genieten

Luister nu overdag naar BigL Radio London meestal tot ze stoppen

De recorders draaien ook, het virus blijft in mijn lichaam, gelukkig

Groeten 

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Samba-boy:

Dit is zo'n band die je wellicht nog even moet vasthouden. Misschien dat er ooit ineens iemand opduikt met een recorder die het stereo-signaal wel weet vast te houden, tracking is namelijk een absolute draak. Met dat gezegd: hier al érg blij mee, dank als altijd :D

Hallo,

De VHS tape is opgenomen in LP, vandaar nog extra kritisch voor de tracking. Ik heb intussen een andere video recorder ter beschikking die eveneens LP aankan. Ik zal eens proberen of deze misschien wel slaagt om het HIFI geluid correct weer te geven. Indien dit zou lukken, zal ik uiteraard een betere versie aanleveren ter vervanging van de mono-versie. Maar eerst .. de test uitvoeren, vermoedelijk pas dit weekend .. nu .. werken 😞 ...

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Ben:

Het probleem kan te maken hebben met verstoringen in het tape-kop contact (soms wat te weining bandspanning of vuil in het tape path) maar ook met (minimale) azimuth verschillen tussen de afspeelrecorder en de recorder waar de band mee opgenomen is.

Bingo. Dit is de juiste reactie.

Elke videoband speelt op sommige fronten en in sommige gevallen het allerbeste af in de speler waarmee hij destijds is opgenomen. Lijkt iets compleet bizars, maar een serieus gebeuren.

16 uur geleden zei FrankV:

Gisteren een test uitgevoerd met de andere hifi video, helaas wordt op dit toestel de video zelfs niet herkend als hifi stereo, dus terug naar af. Dan opnieuw mijn Panasonic video en geëxperimenteerd met enkele manuele tracking instellingen. Het hifi geluid valt continu uit en schakelt dan over naar het mono geluid zoals de eerste aangeleverde file.

Ik heb getracht de tracking toch op een positie te krijgen waarbij het stereo geluid zo goed mogelijk geactiveerd blijft, maar toch nog vele drop-outs naar mono. Ik heb de hele band afgelopen nacht opnieuw gedigitaliseerd, grote stukken spelen wel probleemloos af in stereo, dit geluid is uiteraard stukken beter dan het mono geluid. Beter gaat het helaas niet meer worden.

Het kan soms vervelend zijn als de stereo wegvalt, maar als je je daar kan over zetten, is het geheel wel in betere kwaliteit.

De stereo versie kan je nu hier vinden: Please login or register to see this link.

Mvg, Frank

Ik dank je alvast voor de moeite, Frank! Ik herken het probleem en dit is zo'n gevalletje van een typische tracking-probleemband. Wellicht wordt het niet beter dan dit, maar hebben is hebben. Dank.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.