Spring naar bijdragen

Boschtion FM - Herinneringen en Stukken uit het Jinglepakket 1996 (plus 2004-2007)


Samba-boy

Aanbevolen berichten

Hier in Breda was het niet veel beter. Misschien wel erger. 😉

Leuk om eens wat te lezen over en horen van Boschtion. Je zou bijna vergeten dat er een tijd was, dat je om een bepaalde zender te beluisteren 'gewoon' naar de stad moest waar die uitzond. Ik had wel van Boschtion gehoord, maar er nooit iets van beluisterd. Dank daarvoor!

 

Nb. Liever trok ik voor de eeuwwisseling naar Londen, om daar naar Capital FM en Capital Gold te luisteren. Tja, de tijd vóór het internet...

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

LogoBoschtion1996.JPG.093cb5b2b8978a3f932d1a6dc9b4c9ad.JPG

 

Toch nog wat nieuws gevonden. Heel kort en incompleet, maar een hoogst primitief reclamebumpertje in (Out was nét de laatste tonen nagenoeg omgekeerd) voor Boschtion TV. Helemaal aan het einde van een voor/door Boschtion gefilmde documentaire uit 2006, over 20 jaar lokale omroep in Den Bosch (Maar helaas wel met voor het overgrote deel beelden van de voorloper BLOS - het lijkt erop dat er toen al amper beeldmateriaal meer bewaard was van Boschtion zelf). Het gaat gruwelijk offtopic zo, maar ach.

 

 

Met meteen hier ook de 'TV-versie' van de Boschtion Station Jingle.

 

 

bewerkt door Samba-boy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 15-9-2023 om 22:56 zei Samba-boy:

Ik ben een blije Bosschenaar, en deze Bosschenaar neemt de geïnteresseerde lezer graag even mee zijn herinneringen in (Opa vertelt...).

 

Please login or register to see this link.

 

Heel erg bedankt, Samba-opa eh ... Samba-boy. 

 

Veronica gebruikte het jingletje 'Thuis op het werk en in de auto' ook op Radio 3: Op zaterdag gaan we dwars door de radioooooo (gesproken: keihard de lekkerste) Veronicaaaaa

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Op 18-10-2023 om 15:45 zei Justin:

Veronica gebruikte het jingletje 'Thuis op het werk en in de auto' ook op Radio 3: Op zaterdag gaan we dwars door de radioooooo (gesproken: keihard de lekkerste) Veronicaaaaa

Sorry, late reactie maar gaaf! Heb je hier misschien een opname van? Kan het me bijna niet voorstellen en ben nu benieuwd geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Op 18-10-2023 om 15:45 zei Justin:

Veronica gebruikte het jingletje 'Thuis op het werk en in de auto' ook op Radio 3: Op zaterdag gaan we dwars door de radioooooo (gesproken: keihard de lekkerste) Veronicaaaaa

 

Klopt. Veronica gebruikte die jingle vanaf 25 juni 1994 als uuropener. Oorspronkelijk kwam deze jingle uit een custom jinglepakket dat Top Format voor Radio Regenbogen in Duitsland heeft gemaakt. Dit pakket werd daarna in een demo als Rainbow Colours aangeboden. Boschtion FM heeft jaren later een paar jingles uit dat pakket laten inzingen.

bewerkt door pvanklei
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels via PB ook een paar opnames ervan gekregen (waarvoor dank), hoogst bizar. Te meer ook omdat, eerlijk... Ik vind het eigenlijk helemaal niet lekker passen bij Veronica, en de zin 'Op zaterdag gaan we dwars door je radio' teveel lettergrepen voor de melodie is. Maar goed, dat is mijn mening ervan :D

Op 1-2-2024 om 16:27 zei pvanklei:

 

Klopt. Veronica gebruikte die jingle vanaf 25 juni 1994 als uuropener. Oorspronkelijk kwam deze jingle uit een custom jinglepakket dat Top Format voor Radio Regenbogen in Duitsland heeft gemaakt. Dit pakket werd daarna in een demo als Rainbow Colours aangeboden. Boschtion FM heeft jaren later een paar jingles uit dat pakket laten inzingen.

Dit is de informatie die ik wilde weten, gaaf! Dank je :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Samba-boy:

Inmiddels via PB ook een paar opnames ervan gekregen (waarvoor dank), hoogst bizar. Te meer ook omdat, eerlijk... Ik vind het eigenlijk helemaal niet lekker passen bij Veronica, en de zin 'Op zaterdag gaan we dwars door je radio' teveel lettergrepen voor de melodie is. Maar goed, dat is mijn mening ervan :D

Ik vond het wel een lekkere uuropener die past bij Veronica in die tijd.

 

Please login or register to see this link.

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6563
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Bvm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.