Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  Op 5-10-2023 om 06:04 zei radio tpot:

Waar is de microfoon schuif op het mengpaneel?

Theo

Theo,

Die diskjockey tafel moest de illusie aan de platendraaier geven dat hij het allemaal in de hand had, maar in werkelijkheid was dat maar gedeeltelijk waar.

Die tafel was een voorpost van het hoofdpaneel aan de andere zijde van het glas waar de programma technicus van dienst de uiteindelijke ballance bepaalde.

De microfoons werden opengezet met een knopje zo ook de telefoonvorken de draaitafels, spotmasters en Revox recorder werden gestart met de schuif en kon het niveau ervan regelen tot het maximum van wat aan de hoofdpaneel kant stond ingesteld.

Nico

Geplaatst
  Op 5-10-2023 om 06:04 zei radio tpot:

Waar is de microfoon schuif op het mengpaneel?

Theo

Dat gaat met een drukknopje en er zijn er twee. Ik laat het je morgen wel zien.

Het is een soort flip-flop schakeling waarbij het geluid over de speakers wegvalt, het rode lampje gaat branden en de microfoon dus open.

Microfoon loopt wel via de adapter rechts achter de dj. Daar werd de klankkleur ingeregeld dat voor alle dj's in een boekwerk stond beschreven.

Geplaatst

In het filmpje zie je Ad een paar keer op dat knopje drukken, waar Nico en Harm over schrijven.

Micswitch.thumb.jpg.1ffaa57d50c0135747e359fbfc5738e8.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

Vanmiddag draaide Erik de/van Zwart vinyl:

53236540411_668df76f20_o.jpg

En ook Ad had 't prima naar z'n zin:

53236842013_42d46920d3_o.jpg

Speciaal voor de geïnteresseerden in de DJ tafel en wat er zoal aan vast zit en op ligt hier een foto in groot formaat:

Deze inhoud is verborgen
Deze inhoud is verborgen
by
Deze inhoud is verborgen
, on Flickr

bewerkt door Ben

Geplaatst
  • Populair bericht

Dit is een compilatie van wat shots van Erik en Ad tussen 15:30 en 16:00 vanmiddag (5 Oktober 2023).

bewerkt door Ben

Geplaatst
  • Populair bericht

Eén van de laatste foto's van vanmiddag.

53239237114_93620e955e_o.jpg

Geplaatst

En dan sta je dan zo maar in Hilversum, totaal de weg kwijt 😁

Maar we zijn er wel gekomen.

Dank je wel al die aardige mensen die ik een hand heb mogen geven en gesproken mee te hebben.

Ja ik weet nu hoe het zit met de microfoon en de instellingen, ik hou daar wel van recht uit recht aan.

Bedankt lieve mensen!

2 foto's die indruk hebben gemaakt vandaag bij mij.

Theo

de Joost den Draaier kruk.jpg

het eingelijke paneel.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

Dag Theo,

Was een hele reis hé. Ook ik zou als geboren en getogen Hilversummer zomaar de weg kwijtraken.

Al die nieuwe straatjes en wegen. Maar ik had de "mazzel" dat Douwe elke keer bereid is mij een lift te geven.

Ik ga morgen alle foto's maar eens sorteren. Ik ben veel "oude collega's" de hand geschud. Ook weer een aantal NOS - NOB technici die ik jaren niet gezien had waren er. Herinneringen ophalen................

En heel erg leuk om Jurre Bosman te kunnen begroeten want Daniel Dekker en ik hebben hem mogen begeleiden toen hij als jonge stagiair binnen kwam bij de TROS en nu is hij de hoogste baas bij de NPO radio.

En hij wilde ook nog wel even dj spelen.

Hier 3 leuke foto's.

1  Theo , Harm en Douwe.

2.  Jurre Bosman de dj.....

3. Daniel Dekker ( Henk ) , Juul en Jurre.

Theo etc.jpg

Jurre.jpg

Henk Juul en Jurre.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal achter de indruk, die de lege kruk bij je heeft achtergelaten, Theo.

Bedankt voor het toevoegen van de namen, Juul. Ik had de voornamen in de exif van de foto gezet, zo ook bij deze, de eerste foto, die ik maakte vanmiddag.

53238975266_53d98e0fe8_o.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

De meneer links ken ik helaas niet...............Maar dat ligt aan mij.

"senioren momentje" denk ik.

Maar deze is wel leuk Ben en Douwe.

Ben en Douwe.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst
  Op 6-10-2023 om 19:04 zei Juul:

De meneer links ken ik helaas niet

Da's Patrick van Amsbergen, Juul.

De vrienden voor het leven worden voor eeuwig op de gevoelige plaat vastgelegd, onder het toeziend oog van Frits Spits.

53238170907_a8d9fbcfe8_o.jpg

bewerkt door Ben

Geplaatst

Prachtige foto Ben !

De mooiste foto van ons 3-en.  Mag ik een grotere aub ?

Met jou OK stuur ik 'em naar Jurre. ( heb je hem iets groter ?)  Ik ga binnenkort bij hem langs. Krijg ik een rondleiding door het huidige studio landschap.........................

PS. wat is de relatie van Patrick met "retro radio?"

bewerkt door Juul

Geplaatst
  Op 6-10-2023 om 19:02 zei Ben:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal achter de indruk, die de lege kruk bij je heeft achtergelaten, Theo.

Bedankt voor het toevoegen van de namen, Juul. Ik had de voornamen in de exif van de foto gezet, zo ook bij deze, de eerste foto, die ik maakte vanmiddag.

Deze inhoud is verborgen

Was dat niet de kruk van Willem van Kooten?

Geplaatst
  Op 6-10-2023 om 19:38 zei Juul:

Prachtige foto Ben !

Met jou OK stuur ik 'em naar Jurre. ( heb je hem iets groter ?)  Ik ga binnenkort bij hem langs. Krijg ik een rondleiding door het huidige studio landschap.........................

PS. wat is de relatie van Patrick met "retro radio?"

Dank je, Juul. Uiteraard OK, ik heb m in twee formaten naar je toegestuurd.

Patrick was samen met Theo gekomen begreep ik en doet ook een radioprogramma bij Theo, vertelde hij me. Patrick was in het verleden ook betrokken bij de radiodagen (zeezenderdagen) in A'dam.

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik heb inmiddels een album aangemaakt voor m'n foto's van de Dutch Media Week. Ik zal daar de komende dagen meer foto's in gaan zetten. Dit is de link:

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  Op 6-10-2023 om 19:02 zei Ben:

Deze inhoud is verborgen

De kruk 😊

Ik kreeg uitleg over de voorkeuren van microfoon instellingen en hoorde dat deze kruk gebruikt werd door Joost den Draaier.

Want ik zei zo, das geen arbo technisch verwoorde zetel om een paar uur op te moeten zitten om je werkt te doen.

En toen dacht ik, maak een foto die je niet zo snel zult zien op de diverse fan pagina's.

Ik zag de gast kruk eenzaam staan, en toen zag ik mijn plaatje ook 👍

Had alleen maar mijn fone mee genomen, niet eens een appel, maar het ging om het contrast van het geheel.

En het verhaal van Joost.

Theo

bewerkt door radio tpot
fouten angevult

Geplaatst
  Op 7-10-2023 om 06:52 zei Juul:

Ja Theo,

Niels heeft het mij ooit eens verteld. Hij vond 'em in de catacomben van B&G.

Bron: Freewave 115 (1985)

IMG_2382.jpeg

Geplaatst

Juul, wat leuk jou weer eens in dit medialandschap te zien op een foto . Wat zie je er goed en energiek uit. 

Wim de Lang

bewerkt door wim1958

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik heb gisteravond nog een filmpje op YT gezet van een gesprek tussen Daniël Dekker en Jurre Bosman over "vroeguh". Daniël verteld dat de oudste opname van hemzelf, die bij B&G beschikbaar is, uit 1992 komt. Zelf heb ik nog opnamen van 'm uit 1990 en mogelijk zijn er leden van dit forum die nog oudere opnamen van 'm hebben.

Ook heb ik gisteren nog een aantal foto's van het retro Radio event in de Gooische Brink op Flickr gezet:

Deze inhoud is verborgen

bewerkt door Ben

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.