Geplaatst 28 oktober 20231 jr. Vandaag weer eens lekker door mijn oude zeezender fotoboeken aan het bladeren, tja, er zijn zo van die middagen dat je weer eens lekker nostalgies bezig bent. Ook de foto's die ik zelf maakte van de "Mebo" en de "Mebo-II" weer eens bekeken, en toen viel mij iets op... Toen beide schepen, de "Mebo" en de "Mebo-II" halverwege September 1974 in de haven van Slikkerveer terecht kwamen kregen ze beide een grondige opknap en schilder beurt. Maar wat ik me nu afvraag is het volgende, waarom werd de "Mebo" omgedoopt tot "Angela"???? En wat is de oorsprong van deze naam??? Weet iemand dat???? Groet Henk Kruize
Geplaatst 28 oktober 20231 jr. Angela was de originele naam van de Mebo, voordat deze door Meister en Bollier tot Mebo (I) werd omgedoopt. Piet.
Geplaatst 28 oktober 20231 jr. Auteur De originele naam van de Mebo was de Bjarkoy...... Zie de "geschiedenis Zeezenderboeken"... Henk Kruize
Geplaatst 28 oktober 20231 jr. Op 28-10-2023 om 12:58 zei Henk-Anna Loog: Maar wat ik me nu afvraag is het volgende, waarom werd de "Mebo" omgedoopt tot "Angela"???? En wat is de oorsprong van deze naam??? Weet iemand dat???? Groet Henk Kruize Ik vermoed dat het verwarrend was om 2 schepen (de ene MEBO I en de andere MEBO II) met bijna dezelfde naam te verkopen. MEBO I (originele naam Bjarkoy) werd overigens al eerder in augustus 1974 omgedoopt in Angela, de naam van de vrouw van Erwin Meister. 28 oktober 20231 jr. bewerkt door pvanklei
Geplaatst 28 oktober 20231 jr. Ik zie dat mijn geheugen mij na al die jaren toch parten begint te spelen... 😉 Overigens kom ik de naam van de Vlissingse ondernemer Louwrens Willem de Voogd tegen als degene die de Bjarkoy aan Meister en Bollier zou hebben verkocht, waarna het schip Mebo ging heten. Weet iemand daar meer over? 28 oktober 20231 jr. bewerkt door Piet van der Vooren
Geplaatst 28 oktober 20231 jr. Populair bericht Beide schepen waren sinds de laatste week van augustus 1974 eigendom van Mebo Panana SA die ze kocht van Mebo AG in Zurich. 28 oktober 20231 jr. bewerkt door Albatrosstudio
Geplaatst 28 oktober 20231 jr. Sylvretta was de naam RNI MEBO II.zie artikel . Stichting Maritiem Historische Data - Schip (marhisdata.nl) Stichting Maritiem Historische Data - Schip (marhisdata.nl) SILVRETTA - ID 5889 Bouwjaar:1948 Bij Scheepswerf De Groot & van Vliet verbouwd tot radiozendschip, genaamd “ Radio Noordzee “. 28 oktober 20231 jr. bewerkt door Jaap De Vries
Geplaatst 28 oktober 20231 jr. Ik lees op Wikipedia dat de MEBO I origineel de Bjarkoy zou zijn geweest : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 28 oktober 20231 jr. Op 28-10-2023 om 20:16 zei Ben: Ik lees op Wikipedia dat de MEBO I origineel de Bjarkoy zou zijn geweest : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Dat klopt Ben. 29 oktober 20231 jr. bewerkt door Albatrosstudio
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.