Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Tja, we dachten op 31 Augustus 1974 dat het al afgelopen was, maar toch ging het nog een heel tijdje door al was het wel duidelijk te merken dat, wat Nederlands/Vlaamse stations betreft, het de "mindere goden" waren.

Toch is mijn bandenkast na 1974 nog heel royaal gevuld met zeezender opnames na 1974. Laser 558 was mijn favoriet in de jaren 80 "Never more then a minute away from music"... dat zouden ze nu ook moeten doen.

Later werd het "Laser Hot Hits" en daar is me John "Rock and Roll" Anthony van bij gebleven, man, wat was dat een spraakwaterval.... Brandy Lee hoorde ik ook graag...

Fijn weekeinde

Henk Kruize

O ja, dit is de helft van de bandjes die nog in mijn bezit zijn... en waar ik nog dagelijks eentje van afspeel op de Revox.

studio - banden 01.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 4-11-2023 om 13:21 zei Marinebroadcasters:

Het werd de bel voor de laatste ronde mbt de NLtalige zeezenderij.

Het vermogen voor zowel Caroline als 819 was natuurlijk niet meer toereikend, ook hoorbaar in de opnames. Wel moedig toendestijds om er nog naar te luisteren. Ik herinner me dat in het Groningse de ontvangst zelfs onder anorak niveau was gezakt. Maar aan de andere kant, er was  in 1989 15 jaar na 31-8-74 nog steeds een NL zeezender. Das zelfs langer dan de 14 jaren Veronica vanaf zee. 

Op 4-11-2023 om 13:31 zei Henk-Anna Loog:

Tja, we dachten op 31 Augustus 1974 dat het al afgelopen was, maar toch ging het nog een heel tijdje door al was het wel duidelijk te merken dat, wat Nederlands/Vlaamse stations betreft, het de "mindere goden" waren.

Toch is mijn bandenkast na 1974 nog heel royaal gevuld met zeezender opnames na 1974. Laser 558 was mijn favoriet in de jaren 80 "Never more then a minute away from music"... dat zouden ze nu ook moeten doen.

Later werd het "Laser Hot Hits" en daar is me John "Rock and Roll" Anthony van bij gebleven, man, wat was dat een spraakwaterval.... Brandy Lee hoorde ik ook graag...

Fijn weekeinde

Henk Kruize

O ja, dit is de helft van de bandjes die nog in mijn bezit zijn... en waar ik nog dagelijks eentje van afspeel op de Revox.

studio - banden 01.jpg

Ik neem mijn pet af en doe mijn klompen uit, wat een prestatie!

• 2 weeks later...
Geplaatst
  Op 4-11-2023 om 13:31 zei Henk-Anna Loog:

Fijn weekeinde

Henk Kruize

studio - banden 01.jpg

This is an amazing collection!

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 14-11-2023 om 13:26 zei LASER558:

This is an amazing collection!

Thanks.

I've started recording offshore radio in 1969 with an old 2-track reel-to-reel recorder, later replaced with several 4-track Revox A77 recorders. My last "offshore" recordings were made in Oktober 1990.

Henk

hitmuseum revox A77.JPG

recorder tape - Rhodex F-399.jpg

Geplaatst

Wow. I started with a Grundig, then I used a Revox B77. When I joined my first radio statio, I was so happy that they also had a B77. 

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.