Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Vandaag, 38 jaar geleden, schreven we weer een stukje zeezender geschiedenis want het was de laatste dag dat "Laser 558" in de lucht was en de "Communicator" later richting haven vertrekt.

De opname loopt van 05:00 uur tot de closedown op 12:20 uur. Je hoort DJ's John Leeds en Craig Novack.

Maar... wat bijna niemand meer voor mogelijk hield, een jaar later, in December 1986, was de "Communicator" weer terug op haar oude plekje voor de kust en begon "Laser Hot Hits". Helaas kon dat station de ex luisteraars van "Laser 558" niet echt bekoren en was het slechts 5 maanden in de lucht, waarna de cyclus zich herhaalt als de "Communicator", na diverse omzwervingen na de closedown in April 1987 weer in de haven terecht komt.

Beleef opnieuw de Laatste "Laser 558" dag... (met dank aan Oldies45)

05:00-06:04  Craig Novack  

Deze inhoud is verborgen

06:04-07:05  Craig Novack  

Deze inhoud is verborgen

07:06-08:07  Craig Novack 

Deze inhoud is verborgen

08:10-09:11  Craig Novack  

Deze inhoud is verborgen

09:10-10:11  John Leeds  

Deze inhoud is verborgen

10:16-11:16  John Leeds  

Deze inhoud is verborgen

11:16-12:20  John Leeds en closedown 

Deze inhoud is verborgen

Fijne Zondag

Henk Kruize

laser 1984 558 sticker 02.jpg

bewerkt door Henk-Anna Loog

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 5-11-2023 om 10:38 zei Henk-Anna Loog:

Vandaag, 38 jaar geleden, schreven we weer een stukje zeezender geschiedenis want het was de laatste dag dat "Laser 558" in de lucht was en de "Communicator" later richting haven vertrekt.

De opname loopt van 05:00 uur tot de closedown op 12:20 uur. Je hoort DJ's John Leeds en Craig Novack.

Maar... wat bijna niemand meer voor mogelijk hield, een jaar later, in December 1986, was de "Communicator" weer terug op haar oude plekje voor de kust en begon "Laser Hot Hits". Helaas kon dat station de ex luisteraars van "Laser 558" niet echt bekoren en was het slechts 5 maanden in de lucht, waarna de cyclus zich herhaalt als de "Communicator", na diverse omzwervingen na de closedown in April 1987 weer in de haven terecht komt.

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Fijne Zondag

Henk Kruize

Ik heb nooit erg veel naar Laser geluisterd, maar heb er wel over gelezen en al wat programma's ervan verzameld, waar ik nu toch eens aandacht aan ga besteden.

Met deze uitzendingen ben ik heel blij en wordt mijn nieuwsgierigheid geprikkeld.

Veel dank voor het plaatsen Henk.

Geplaatst
  • Populair bericht

Bedankt voor het plaatsen Henk!!!!

Laser 558 was haar tijd ver vooruit.

Mooie herinneringen aan deze zeezender !! , was een deel van mijn schooltijd.

bewerkt door Revenge85

Geplaatst

Volgens mij heb ik deze opnamen ooit met jou geruild. Ik stuurde jou wat opnamen van Radio Monique, en jij stuurde mij wat opnamen van deze laatste dag....

Heb jij toevallig ook het allereerste uur van Laser 559, 24-05-1984 05.00 - 06.00 uur (ned. tijd)

Hartelijke groet,

Utopia Productions (hahaha, die goede ouwe tijd)

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 7-11-2023 om 15:02 zei Sapuripong:

Utopia Productions (hahaha, die goede ouwe tijd)

Ha Utopia Wim   :) 

Helaas, mijn eigen opnamen van laser 558 op 24 Mei 1984 beginnen om 07:08 uur....

Tja, er liggen hier nog diverse "Utopia" cassette's... was leuk toen he? Gelukkig behoor jij tot de "die-hards" want ik heb ook nog diverse banden van verzamelaars die er na een paar jaar de brui aan gaven..... Tja, als je eenmaal het "zeezender virus" hebt opgelopen dan help er geen ene malemoer tegen... in positieve zin dan he?

Fijne avond Wim en fijn dat we ook hier weer contact hebben

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht

Hier is de link  naar de uren 0458-1200 van 24 05 1984  laser 558

Deze inhoud is verborgen

misschien spetterden ze wel door naar 559 , Martin!

Groet, Jan

Geplaatst
  • Populair bericht

1984 05 24 Thu 0458-0544 Ric Harris.mp3

This is actually from 24th May 1985, 5.1am to 5.48am.

It seems a recording of the first broadcast (perhaps the 'skimmer tape' made on board) was replayed on the same day one year later.

From what I understand, one of the Laser organisation on land was supposed to make a recording of the first programme.

But since they opened on a Thursday morning at 5am without prior warning, the person was asleep at the time!

Geplaatst

Hier een link naar een Engelse Radioforum. Sinds een paar weken zendt een Laser 558 Tribute station uit op internet. En in vergelijking tot al die "namaak" zenders schijnt deze niet slecht te zijn. Maar het gaat erom, zie pagina 2, dat ze ook zoeken naar oude originele opnames.

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Populair bericht

Here's a rarity you may not have heard:

Ric Harris from Monday 30th January 1984 (yes, really - it's a non-transmitted 'dry run').

Deze inhoud is verborgen
(near the bottom of the page)
Geplaatst

ik heb de file 1984 05 24 Thu 0458-0544 Ric Harris.mp3 hernoemd naar

1985 05 24 Thu 0458-0544 Ric Harris.mp3

Thanks Lightkeeper!

Jan

• 1 month later...
Geplaatst
  Op 7-11-2023 om 17:53 zei Henk-Anna Loog:

Ha Utopia Wim   :) 

Helaas, mijn eigen opnamen van laser 558 op 24 Mei 1984 beginnen om 07:08 uur....

Tja, er liggen hier nog diverse "Utopia" cassette's... was leuk toen he? Gelukkig behoor jij tot de "die-hards" want ik heb ook nog diverse banden van verzamelaars die er na een paar jaar de brui aan gaven..... Tja, als je eenmaal het "zeezender virus" hebt opgelopen dan help er geen ene malemoer tegen... in positieve zin dan he?

Fijne avond Wim en fijn dat we ook hier weer contact hebben

Henk Kruize

Jazeker Henk, heel fijn!!!

Als ik me goed herinner ben ik heel vroeger nog een keer bij je thuis op bezoek geweest, ergen mid jaren 80..

Alvast hele mooie feestdagen gewenst,

Wim

Geplaatst
  • Auteur
  Op 12-12-2023 om 12:07 zei Sapuripong:

Alvast hele mooie feestdagen gewenst,

Klopt Wim, we hebben elkaar toen ontmoet, ik heb bijna al je correspondentie nog hier in een map, zoals zovele waar ik toen contact mee had.. We zijn een beetje die-hards he? Vooral toen Monique en Laser uitzonden waren er vele "vrije radio freaks" die opnames wilden ruilen, etc etc maar die hadden het na een tijdje wel weer gezien en doofde het heilig vuur... jammer.

Jij ook fijne feestdagen.

Henk Kruize

• 5 months later...
Geplaatst
  Op 5-11-2023 om 10:38 zei Henk-Anna Loog:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Fijne Zondag

Henk Kruize

Henk,bedankt hiervoor, deze mooie opnamens

Frank

Geplaatst
  • Auteur
  Op 17-5-2024 om 10:58 zei Juul:

11.16-12.20 uur

dat waren de laatste Laser 558 minuten, de kapitein van de Communicator zag het niet meer zitten en besliste dat de zenders uit de lucht gingen en het schip naar de haven ging.... waar het prompt door de DTI in beslag werd genomen.

Groet

Henk kruize

• 1 month later...
Geplaatst
  Op 10-7-2024 om 09:36 zei Juul:

Waar dan ?

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst

Ja, Laser ik was in dei tijd wel fan omdat ze een erg goede processing hadden met ik dacht een Orban Optimod. Het klinkt allemaal prachtig. Het lijkt WABC wel met dat mooie laag. Maar ik vraag mij af hoe ze de lucht uitgegaan zijn.  Zo maar midden in een plaat?  Kan ik daar ergens iets over lezen?

Juul

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.