Geplaatst 14 november 20231 jr. Populair bericht 50 jaar geleden gehoord op 390 meter middengolf, Radio Caroline gedurende de zomer van 1973. Ds Gerrit Toornvliet met zijn verzoek aan luisteraars om een "tientje voor Carolientje " over te maken naar Vijverweg 8 Bloemendaal. " Vijverweg 8...U weet wel waar zwanen in drijven" aldus ds Toornvliet. Prachtig. Het gaat vooraf aan het eerste programma van de zo kenmerkende Johnny Jason met zijn booming voice, één van de Caroline smaakmakers op Caroline in de zomer van 73/74 voor de Scheveningse kust. Hij zou tot 1977 met regelmaat terugkeren naar de Mi Amigo om daarna een langdurige loopbaan bij de BBC Worldservice te vervullen tot aan zijn pensioen. Ik luisterde toen veelvuldig naar de Worldservic via de zo legendarische frequentie 648 kc/s. Johnny Jason werd bij the Beeb John Jason. Hedentendage leeft en woont hij in Frankrijk. Hier is de link naar deze prachtige opname https://www.mixcloud.com/archiverecordings/caroline-1973-06-17-1146-1400-ds-toornvliet-johnny-jason/ Een andere smaakmaker, toen 50 jaar geleden, was Andy Archer. Voor u gelezen....nee niet in de Joepie maar op de site Pirate Radio Hall of Fame UK een voortreffelijk interview met Archer. Zijn loopbaan komt uitgediept voorbij. Twee aspecten noemt His Lordship niet, teweten zijn mislukte sollicitatie in 66 bij Radio Essex van Roy Bates. En de kortstondige tijd op Shivering Sands bij Radio City krijgt ook geen vermelding. Na Caroline zou Archer langdurig tot zijn pensioen werken bij de lokale commerciele radio in Ierland en UK alsmede de BBC. Hier is het interview https://wisearchive.co.uk/story/a-life-in-broadcasting-from-pirate-to-the-bbc-1962-1995/ Archer en Jason, onverbrekelijk verbonden met Caroline het station dat in 2024 60 jaar onder ons is. Ik sloot mij aan in juni 1964. Momenteel ben ik bezig " alle maar dan ook alle" Caroline commercials uitgezonden tussen 1964 en 2024 op een rij te zetten en in een overzicht te produceren. Nou ja....all but one ofcourse. In 2024 zal ik ze ter download alhier aanbieden. < Foto of Theo Dencker of Menno Dekker> Paul de Haan.
Geplaatst 19 november 20231 jr. Auteur Populair bericht Coaster met "zijn" naam op de boeg. < geen fotoshop>
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.