Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
5 uur geleden zei radio tpot:

In Groningen heeft altijd wel iets van de RDI gestaan, maar de piraten nooit belet om iets te doen.

Tijdens het hoogtepunt van de vrije radio in Nederland, via de FM jaren 80, was het in Groningen een behoorlijk dooie boel.

2 uur geleden zei peellandfm:

en ook maar een beetje boven het maaiveld uit kwam, was je meteen de klos.

Dat was ook in Den Haag met Hofstad Radio en in Rotterdam met Atlantis, heel vaak uit de lucht halen, maar die radio stations konden pas na jaren kapot gemaakt worden door de RCD en niet al na een paar weken/maanden.

En de rest ( tientallen doorzetters) werden ook vaak uit de lucht gehaald, maar gingen nog 'vrolijk' een aantal jaren gewoon door.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst
10 uur geleden zei Robin Westhof:

Tijdens het hoogtepunt van de vrije radio in Nederland, via de FM jaren 80, was het in Groningen een behoorlijk dooie boel.

Dat was ook in Den Haag met Hofstad Radio en in Rotterdam met Atlantis, heel vaak uit de lucht halen, maar die radio stations konden pas na jaren kapot gemaakt worden door de RCD en niet al na een paar weken/maanden.

En de rest ( tientallen doorzetters) werden ook vaak uit de lucht gehaald, maar gingen nog 'vrolijk' een aantal jaren gewoon door.

Ben ik het met je eens, echte vrije radio georganiseerd met reclame en programmering was er niet echt, de meesten zonden alleen maar Hollanse meuk uit en was dronkenmans gebral, wat je heden ten dage nog hoort bij legale zenders als Hitzzz en in midere mate Gigant fm.

Er waren wel uitzonderingen in Winschoten had je de populaire radio Verona, was op het leest van Veronica vrijdag gebasseerd, en later de opvolger City Fm kan ik mij nog herinerren.

Schermafbeelding-2019-10-27-om-18.44.08.png

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst
4 uur geleden zei radio tpot:

Denk aan Rozetta.

Was dat niet een weekend station , alleen overdag?

4 uur geleden zei andre ph5c:

echte vrije radio georganiseerd met reclame en programmering was er niet echt

In (vooral) het westen dus wel, heel veel radiostations via de FM met hun roots in de jaren 70, gingen begin jaren 80 over op een programmering van 24 uur per dag.

Veel radiostations in bijvoorbeeld Den Haag hielden het jaren vol, maar in 1987/1988 was het voor de meesten (voorlopig) voorbij.

Zoals voor Radio Stad Den Haag.

''In 1987 werd Stad maar liefst 80 keer door de RCD uit de lucht gehaald.  Buiten de kosten wat dit met zich meebracht was het vooral de consequenties voor de medewerkers (achtervolgingen, afluistering, arrestaties, in beslag names etc.) waardoor Rob Velders besloot te stoppen met de uitzendingen. Het kon zo niet langer…''

Please login or register to see this link.

Geplaatst
Op 15-7-2024 om 08:55 zei flash:

Heb je daar nog wat meer info over? Ik ben van die kanten, erg dicht zelfs. Want ik lees veel verschillende adressen van Noordzee, zoals Calusdijk 7, maar de foto van die brand is op Blekkersdijk. En zou ook wel graag weten waar die containerunit stond vanuit dat krantenartikel.

Voor zover ik me nog herinner, stond de antenne begin jaren 90 effectief op de Calusdijk 7. Ik denk dat die container daar ook stond. Maar volgens mij was dat verder een postbusadres en werden de programma's toen al gemaakt bij Broadcast Partners in de Axelsestraat in Terneuzen.

Van de jaren '80 herinner ik me niks omdat ik zelf te jong was, maar dan was er wel een studio op de Blekkersdijk. De beide locaties liggen trouwens maar een paar 100 meter van elkaar.

Noordzee is later ook nog verhuisd naar Veldstraat te Watervliet, maar dat was zeker een PB adres. Dat huis was bewoond door een ouder koppel en die hadden niks met radio te maken :).

Leen Oele en Wilco Brakman zullen daar meer over kunnen vertellen. Ze maken beiden nog altijd programma's bij het Terneuzense Please login or register to see this link.  .

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6638
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    guidokapanke
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.