Geplaatst 31 januari 20241 jr. Populair bericht In juli van het jaar 1974 plaatste de Nederlandse regering de eerste van een srie van 4 kanonnen met als doel in het vizier de Norderney,Mebo 2 en 1 en de Mi Amigo. Op 31 augustus 1974 zou de Nederlandse regering krasse maatregelen nemen om een einde te maken aan de zo geliefde offshore radiostations. Nu 31 augustus 2024 nadert mogen wij dat niet vergeten. In July 1974, the Dutch government placed the first of a series of 4 guns with the target in sight the Norderney, Mebo 2 and 1 and the Mi Amigo. On August 31, 1974, the Dutch government would take strong measures to put an end to the much-loved offshore radio stations. As August 31, 2024 approaches, we must not forget that.
Geplaatst 31 januari 20241 jr. Auteur Op 31-1-2024 om 15:29 zei bert ree: 1 = Jeanine Ik heb er nog even aangedacht, echter de realiteit was natuurlijk dat Atlantis 12 mijl uit Knokke lag, of was het Zeebrugge Bert? Thornton bank? Die laatste is inmiddels volgebouwd met windmolens, zijn goed zichtbaar vanaf Zoutelande en Westkapelle.
Geplaatst 31 januari 20241 jr. Populair bericht Zelfs vanaf de Vlissingse Boulevard zijn de windmolens te zien.
Geplaatst 1 februari 20241 jr. Auteur Op 31-1-2024 om 22:02 zei Walvlis: Zelfs vanaf de Vlissingse Boulevard zijn de windmolens te zien. Ja klopt. Zijn dit de molens op de Thorntonbank? Vroegere ankerplaats van de Magdalena.<mooie foto trouwens>
Geplaatst 2 februari 20241 jr. In de zomer van 74 lag de Jeanine ergens voor Knokke of Cadzand. Voor kerstdag 73 was de Jeanine blijkbaar wel opgemerkt in de omgeving van de drie andere zendschepen.
Geplaatst 2 februari 20241 jr. Populair bericht Mooie foto!! , windmolens zijn niet van de Thortonbank , deze liggen zuidelijker . Ik heb dat als ik in Ouddorp ben en naar de zee tuur en mijn herinneringen ( voorVeronica en Noordzee was ik nog te jong) naar Delmare gaan ( top ontvangst bij mijn oma in Brielle) in de zomer van 1979. Nou staan overal windmolens☹️ , worden mensen gesmokkeld richting Engeland enz enz , andere tijden zullen we maar zeggen😉
Geplaatst 2 juli 20242 jul Had je wat gebruikt toen je deze tekst componeerde? Borrelde er in je wazige brein iets op met zendschepen en kanonnen? En dan bij een foto van minimaal 37 jaar later. Er is overigens maar 1 kanon op de Scheveningse boulevard, meer zijn er niet. Goed, plaatje maar weer.......
Geplaatst 2 juli 20242 jul Auteur Op 2-7-2024 om 10:25 zei Hans van Rijswijk: Had je wat gebruikt toen je deze tekst componeerde? Borrelde er in je wazige brein iets op met zendschepen en kanonnen? En dan bij een foto van minimaal 37 jaar later. Er is overigens maar 1 kanon op de Scheveningse boulevard, meer zijn er niet. Goed, plaatje maar weer....... Jao mien jong....k'h aar een aierbal achter de koez'n. Een echte Gruninger wel te verstoan...nait zo'n nepper oet Amersfoort. Nou moi! Puude!
Geplaatst 2 juli 20242 jul Op 2-2-2024 om 02:13 zei bert ree: In de zomer van 74 lag de Jeanine ergens voor Knokke of Cadzand. Voor kerstdag 73 was de Jeanine blijkbaar wel opgemerkt in de omgeving van de drie andere zendschepen. She was anchored off Ijmuiden/Zandvoort before she went to Cuxhaven. I believe she was then towed from there to the Belgian coast.
Geplaatst 2 juli 20242 jul Op 2-7-2024 om 12:16 zei scotty: She was anchored off Ijmuiden/Zandvoort before she went to Cuxhaven. I believe she was then towed from there to the Belgian coast. after the Jeanine left Cuxhaven the Jeanine was seen nearby the other offshore radio stations at that moment. One of the colleagues mentioned that the Jeanine was arrived. And some days later the Jeanine anchored in international waters near the border of Belgium and Holland.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.