Geplaatst 12 februari 20241 jr. Populair bericht Beste allemaal, Al jaren verzamel ik gedrukte exemplaren van de Veronica Top 40. Dit zijn papieren lijsten met de Nederlandse Hitparade, die je vanaf 9 januari 1965 wekelijks bij de platenzaak kon ophalen. Door de jaren heen ben ik aardig gevorderd, maar ik kom ook al jaren niet meer verder. Wat er nog ontbreekt aan mijn verzameling zijn de eerste 6 lijstjes, zijnde 9 januari t/m 13 februari 1965 (en dan zoek ik feitelijk ook nog mooiere exemplaren van 3 april en 1 mei uit dat jaar). Toch kan ik me niet anders voorstellen dat er ergens in den lande nog een paar van die lijstjes rondslingeren. Bij iemand die er zelf vroeger iedere week voor naar de platenzaak fietste, bij iemand die het in een stapel Teenbeats, Hitwezens of Tuney Tunes aantrof, of bij iemand die het in een platenhoes stak of juist vond. Ik heb alle antiquariaten en 2e-hands-platenzaken in Nederland al benaderd, hitparaderuildagen, verzamelaars- en platenbeurzen afgestruind en adverteer op marktplaats, waar ik de hoofdprijs bied, maar zonder succes. Vandaar nu deze oproep. Wie o wie kan en wil me verder helpen? Ik weet niet of ik notificaties krijg van reacties dus ik zal regelmatig kijken. Groet, Bram 12 februari 20241 jr. bewerkt door Bram van Oeffelt Prive gegevens gedeeld.
Geplaatst 26 februari 20241 jr. Auteur Populair bericht Inmiddels hebben we er maar eens een "officiële" oproep voor laten maken 😉
Geplaatst 27 februari 20241 jr. Mooi gedaan Bram! Ik zal komend weekend in mijn radioshow op Extra Gold de oproep ook even relayeren. Wie weet!
Geplaatst 28 februari 20241 jr. Auteur Op 27-2-2024 om 12:02 zei Jingle192: Mooi gedaan Bram! Ik zal komend weekend in mijn radioshow op Extra Gold de oproep ook even relayeren. Wie weet! Mijn dank is nu al heel erg groot! Op 27-2-2024 om 20:03 zei Albatrosstudio: Mooie uitdaging! Succes met je zoektocht! Dank je wel!
Geplaatst 28 februari 20241 jr. Museum Rock Art heeft wel eens een hitparadedag gehouden en heeft volgens mij de Top 40's compleet. Misschien hebben zij dubbele en willen ze wel handelen?
Geplaatst 29 april 202429 apr Auteur Inmiddels ben ik wat verder met verzamelen en is voor nu mijn zoektocht met name gericht op het vinden van een gedrukt exemplaar van de Top 40 van 30 januari 1965. Ik heb voor een mooie (niet beschreven en niet geperforeerde) lijst € 1000,- over. Wie kan en wil me hieraan helpen?
Geplaatst 29 april 202429 apr Hoi Bram, En wat ga je doen met al die lijsten? ................................"later?"
Geplaatst 29 april 202429 apr Auteur Vooralsnog door bladeren en de bijbehorende muziek beluisteren. Maar als cultureel erfgoed mag het ooit best een museale bestemming krijgen.
Geplaatst 29 april 202429 apr Populair bericht Ok Bram. Is duidelijk. Geniet ervan. Ik weet dat wij in mijn tijd toen wij bij Veronica geen idee hadden dat het zoveel teweeg zou brengen.
Geplaatst 3 mei 20243 mei Ze lagen in het Omroepmuseum in de vitrine toen ik daar ooit was. Ooit 2 dozen vol gekregen, maar die beginnen in 1967... Waarom hadden die eerste jaargangen zo'n afwijkend formaat? Langer dan A4 maar niet breder. 3 mei 20243 mei bewerkt door Bertus Biervilt
Geplaatst 3 mei 20243 mei Op 3-5-2024 om 20:20 zei Bertus Biervilt: Ze lagen in het Omroepmuseum in de vitrine toen ik daar ooit was. Ooit 2 dozen vol gekregen, maar die beginnen in 1967... Waarom hadden die eerste jaargangen zo'n afwijkend formaat? Langer dan A4 maar niet breder. eind jaren 60 is men in Europa meer en meer overgeschakeld op het DIN A4 formaat (dat is 1/4 van A0 formaat (1m2) waardoor oudere formaten verdwenen
Geplaatst 2 augustus 20242 aug Auteur Populair bericht Nou. Het is gelukt, dus dit topic mag gesloten worden!
Geplaatst 2 augustus 20242 aug Populair bericht Op 2-8-2024 om 20:32 zei Bram van Oeffelt: Nou. Het is gelukt, dus dit topic mag gesloten worden! Gefeliciteerd. Geniet er van! Hopelijk is/wordt het bezit van de zaak niet het eind van het vermaak.
Geplaatst 3 augustus 20243 aug Auteur Populair bericht Daar ben ik niet zo bang voor, en uiteraard vallen er ook nog wel wat lijsten te verbeteren in mijn verzameling 😉
Geplaatst 7 november 20247 nov Beste allemaal, Na het verhaal van bram gelezen te hebben,dacht ik kan ook een reactie plaatsen daar ik ook nog gedrukte exemplaren zoek voornamelijk de eerste helft van 1965. Ook ik heb meerdere advertentie's geplaatst en dacht daarom deze ook aan te schrijven. Misschien dat jullie voor mij het in de gaten kunnen houden,eventuele reactie's hierop zijn van harte welkom en ook ik geef er een aardige prijs voor. Bedankt voor het lezen van mijn bericht! Met vriendelijke groeten, Jan vd Berk
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.