Geplaatst 7 april 20247 apr Populair bericht Van de Golden Radio NL server, met dank RNI SW 1974.08.31 0900-1000 AJ Beirens Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RNI SW 1974.08.31 1000-1100 AJ Beirens Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RNI SW 1974.08.31 1100-1200 Peter & Werner Hartwig Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RNI SW 1974.08.31 1200-1300 Pierre Deseyn Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RNI SW 1974.08.31 1300-1400 Peter & Werner Hartwig Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RNI SW 1974.08.31 1400-1500 Peter & Werner Hartwig Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RNI SW 1974.08.31 1500-1600 Pierre Deseyn Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RNI SW 1974.08.31 1600-1700 Pierre Deseyn Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RNI SW 1974.08.31 1700-1800 AJ Beirens Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RNI SW 1974.08.31 1800-1900 AJ Beirens Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 7 april 20247 apr bewerkt door martinja
Geplaatst 7 april 20247 apr De legendarische laatste uren RNI shortwave 31-8-1974 met A J Beirens. Van harte aanbevolen als leeswerk Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Thanks you AJ.
Geplaatst 7 april 20247 apr Op 7-4-2024 om 15:08 zei Marinebroadcasters: De legendarische laatste uren RNI shortwave 31-8-1974 met A J Beirens. Van harte aanbevolen als leeswerk Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Thanks you AJ. Ik bevestig dat dit leeswerk aan te bevelen is, maar vind het erg jammer dat de RNI avonturen ontbreken...
Geplaatst 7 april 20247 apr Op 7-4-2024 om 18:25 zei Control49: Ik bevestig dat dit leeswerk aan te bevelen is, maar vind het erg jammer dat de RNI avonturen ontbreken... Inderdaad dat heb ik nou ook.
Geplaatst 8 april 20248 apr Op 7-4-2024 om 18:25 zei Control49: Ik bevestig dat dit leeswerk aan te bevelen is, maar vind het erg jammer dat de RNI avonturen ontbreken... A.J.Beirens was al enkele jaren ernstig ziek en heeft slechts enkele verhalen kunnen neerpennen op de site... Hij was wel nog kort aan boord van de Castor bij Mi Amigo 45 in Blankenberge in 2019, waar hij o.a. ook nog Marc van Amstel kon terugzien. Hij overleed slechts enkele weken nadat zijn laatste tekst verscheen. Hij was actief bij de Zuid-Afrikaanse wereldomroep, RNI, Atlantis, Caroline, Nova It, Paradijs....
Geplaatst 8 april 20248 apr Op 8-4-2024 om 03:21 zei bert ree: A.J.Beirens was al enkele jaren ernstig ziek en heeft slechts enkele verhalen kunnen neerpennen op de site... Hij was wel nog kort aan boord van de Castor bij Mi Amigo 45 in Blankenberge in 2019, waar hij o.a. ook nog Marc van Amstel kon terugzien. Hij overleed slechts enkele weken nadat zijn laatste tekst verscheen. Hij was actief bij de Zuid-Afrikaanse wereldomroep, RNI, Atlantis, Caroline, Nova It, Paradijs.... Zo is het Bert. Helaas benaderen de onwetenden het weer eens negatief.
Geplaatst 8 april 20248 apr Beste Paul, sta mij toe toch te reageren. Je schrijft: "De legendarische laatste uren RNI shortwave 31-8-1974 met A J Beirens. Van harte aanbevolen als leeswerk http://highonradio.blogspot.com/" Ik begrijp daaruit dat die laatste zin slaat op de uren van RNI en dat er daar over veel te lezen valt. Zo begrijp ik het. Niet zo vreemd vindt je niet? Of je had e.e.a. toch wat duidelijker moeten formuleren.
Geplaatst 8 april 20248 apr Zo had ik het ook gelezen hoor. Maar geeft niet, ik vond het mooi om mijn 1e kennis making met RNI op korte golf terug te horen. En ik weet nog de verbazing hoe goed het was en waarom het niet in het Nederlands was. En ik weet nog dat ik na zo een 5 minuten weer terug geschakeld was naar de middengolf. Want daar zond de echte RNI uit 😊 Theo
Geplaatst 8 april 20248 apr Op 8-4-2024 om 08:31 zei radio tpot: En ik weet nog de verbazing hoe goed het was Qua ontvangst neem ik aan? Vanaf juni 1971, elke zondag (overdag) de Engelstalige dj's met programma's op de korte golf, dat was pas goed. 🙂
Geplaatst 8 april 20248 apr Op 8-4-2024 om 07:09 zei Juul: Beste Paul, sta mij toe toch te reageren. Je schrijft: "De legendarische laatste uren RNI shortwave 31-8-1974 met A J Beirens. Van harte aanbevolen als leeswerk http://highonradio.blogspot.com/" Ik begrijp daaruit dat die laatste zin slaat op de uren van RNI en dat er daar over veel te lezen valt. Zo begrijp ik het. Niet zo vreemd vindt je niet? Of je had e.e.a. toch wat duidelijker moeten formuleren. Even de knuppel in het hoederhok Juul. Stel dat er een opname van Lex Harding was gevonden op Veronica de zeezender van , ik noem maar wat, 33 februari 1974. Dan had ik dezelfde reactie kunnen schrijven met als aanbeveling : "van harte aanbevolen als leeswerk Veronica de zeezender van JG zie st Norderney." Dan had ik ook niet gerefereerd aan de Lex Harding show van 34 februari 1974 < ja de dagen vliegen voorbij> maar aan de gehele schrijvelarij. Op 8-4-2024 om 08:31 zei radio tpot: Zo had ik het ook gelezen hoor. Maar geeft niet, ik vond het mooi om mijn 1e kennis making met RNI op korte golf terug te horen. En ik weet nog de verbazing hoe goed het was en waarom het niet in het Nederlands was. En ik weet nog dat ik na zo een 5 minuten weer terug geschakeld was naar de middengolf. Want daar zond de echte RNI uit 😊 Theo Zie antwoord aan Juul. Verder de echte RNI? De echte RNI is geheel persoonlijk. Puristen zouden claimen dat de eerste versie van RNI van maart 70 tot september 70 de enige echte is. De NL talige tak vanaf maart 1971 vond ik persoonlijk een Amsterdamse landpiraat, één die toevallig op een vreemd bekladde Grunninger coaster die in Slikkerveer is gebouwd was neergestreken. < Groninger coaster is een type aanduiding en niet perse gebouwd langs het Winschoterdiep nabij Foxhol Hoogezand> .
Geplaatst 8 april 20248 apr Op 8-4-2024 om 11:17 zei Robin Westhof: Qua ontvangst neem ik aan? Vanaf juni 1971, elke zondag (overdag) de Engelstalige dj's met programma's op de korte golf, dat was pas goed. 🙂 De kleuren zaten er goed verzadig in 😇 Theo
Geplaatst 8 april 20248 apr Populair bericht Op 8-4-2024 om 11:42 zei Marinebroadcasters: Even de knuppel in het hoederhok Juul. Stel dat er een opname van Lex Harding was gevonden op Veronica de zeezender van , ik noem maar wat, 33 februari 1974. Dan had ik dezelfde reactie kunnen schrijven met als aanbeveling : "van harte aanbevolen als leeswerk Veronica de zeezender van JG zie st Norderney." Dan had ik ook niet gerefereerd aan de Lex Harding show van 34 februari 1974 < ja de dagen vliegen voorbij> maar aan de gehele schrijvelarij. Zie antwoord aan Juul. Verder de echte RNI? De echte RNI is geheel persoonlijk. Puristen zouden claimen dat de eerste versie van RNI van maart 70 tot september 70 de enige echte is. De NL talige tak vanaf maart 1971 vond ik persoonlijk een Amsterdamse landpiraat, één die toevallig op een vreemd bekladde Grunninger coaster die in Slikkerveer is gebouwd was neergestreken. < Groninger coaster is een type aanduiding en niet perse gebouwd langs het Winschoterdiep nabij Foxhol Hoogezand> . Paul je bent aan het proberen gelijk te krijgen. Hou op ! Ik was dus niet de enige die het volgens jou "verkeerd" las. Ik was RNI fan en luisterde daar in m'n vrije uren altijd naar. En zeker die Nederlandse live programma's. En waarom je ineens over Lex begint .......En het was je misschien nog niet opgevallen maar de website waar je aan refereert in niet van mij maar van ons. De Stichting Norderney .ik denk dat je een mindere dag hebt daar in Groningen. Ik ga hier niet meer op reageren, Heb wel wat anders te doen.
Geplaatst 8 april 20248 apr Op 8-4-2024 om 17:26 zei Juul: Paul je bent aan het proberen gelijk te krijgen. Hou op ! Ik was dus niet de enige die het volgens jou "verkeerd" las. Ik was RNI fan en luisterde daar in m'n vrije uren altijd naar. En zeker die Nederlandse live programma's. En waarom je ineens over Lex begint .......En het was je misschien nog niet opgevallen maar de website waar je aan refereert in niet van mij maar van ons. De Stichting Norderney .ik denk dat je een mindere dag hebt daar in Groningen. Ik ga hier niet meer op reageren, Heb wel wat anders te doen. Juul...je moet het toch nog maar eens herlezen. Je mist iets en raakt overprikkeld. Op 8-4-2024 om 17:26 zei Juul:
Geplaatst 9 april 20249 apr Op 8-4-2024 om 11:59 zei radio tpot: De kleuren zaten er goed verzadig in 😇 ?
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.