Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Het is Woensdag 18 April, vroeg opgestaan want ik ging met mijn radiomaatje Ben van Gool uit Schijndel naar de Veronica demonstratie in Den Haag, radio meegenomen en eerst de trein Geldrop-Eindhoven en daar afgesproken met Ben. De trein Eindhoven-Den Haag zat goed vol die ochtend en uiteindelijk vonden Ben en ik een zitplaats. Radio aan en luisteren naar de 2 "Veronica's" om en om. de 259 en 538.... totdat er een zeer chagrijnige conducteur me liet weten "Of dat ding uit.. of jij de trein uit...", de beste man had of slecht geslapen of geen sex gehad.. wie weet, dus Graetz Page maar op zijn zeer dwingend verzoek uitgezet.

Bij aankomst op station Den Haag was het al erg druk en er ging een grote menigte richting verzamelpark Malieveld dus dat ging prima dus hoefden we niet te zoeken, maar wat een drukte zeg.... en het was nog maar ochtend..

Op het Malieveld stonden ook diverse kraampjes met fanatieke verkopers en ik kocht daar de Caroline LP die toen net was uitgebracht door Lion Keezer. Uiteindelijk gaat de demonstratie beginnen en wat me het meeste bij is gebleven is dat het allemaal "vreedzaam" ging, d.w.z. er werden, zoals nu bij demonstraties gebeurd, geen auto's in brand gestoken, winkels geplunderd en wat nog meer tegenwoordig. De politie was uitermate vriendelijk en sommige hadden zelfs "Veronica moet blijven" stickers op hun rug geplakt.

Na de demonstratie ben ik met Ben nog in het toen wat regenachtige Den Haag blijven hangen, wat gegeten in een cafetaria die zijn prijzen voor die dag verdubbelt had en daarna besloten we naar het Caroline kantoor in de van Hoogendorpstraat 16 te wandelen. Daar aangekomen werden we ontvangen door Andy Archer die ons zeer vriendelijk te woord stond en voorzag van Caroline briefpapier met "Sorry, no stickers, Andy Archer"...

Al met al een zeer gedenkwaardige dag die ik nooit zal vergeten.....

Wat deed jij op 18 April 1973?????

Henk Kruize

caroline LP Lion Keezer A.jpg

bewerkt door Henk-Anna Loog
met afbeelding

Geplaatst
  Op 18-4-2024 om 12:04 zei radio tpot:

ik denk dat ik gewoon naar school ben gegaan.

Paasvakantie?

Op 18-4-2024 om 12:04 zei radio tpot:

Veronica kon mij niet zo boeien toen die tijd.

RNI en Caroline fans waren (echt) ook van harte welkom. 🙂

https://www.dagvantoen.nl/groots-protest-tegen-verdwijnen-radio-veronica-op-binnenhof/

Geplaatst

Ik ben er wel geweest, maar ik weet zeker dat ik daar niet voor gespijbeld heb, want dat deed ik namelijk nooit. Dus in de randstad moet het een vakantieweek zijn geweest. Er liepen dan ook veel tieners rond.

Verder weinig herinneringen aan. Het was dringen op het Binnenhof en het concert op het Malieveld verliep nogal rommelig.

bewerkt door Will Stevens

Geplaatst
  Op 18-4-2024 om 16:05 zei Henk-Anna Loog:

En die heb ik er toen niet gezien....... alles was voor Veronica.

Nee hoor, uit eigen ervaring weet ik, dat er ook fans van de andere zeezenders (vooral RNI) op de been waren (tijdens de demonstratie) in Den Haag.

Wie ik niet gezien heb waren de fans van Hilversum 3. 😉

Op 19-4-2024 om 08:04 zei Will Stevens:

en het concert op het Malieveld verliep nogal rommelig.

Wat mij (vooral) is bijgebleven, is de lauwe reactie (onterecht volgens mij) van het publiek (demonstranten) op het optreden van Shocking Blue, wel was er onder de jongeren veel enthousiasme over het optreden van de Golden Earring.

Geplaatst
  Op 18-4-2024 om 10:39 zei Henk-Anna Loog:

Wat deed jij op 18 April 1973?????

Ik kreeg helaas geen vrij van m'n toenmalige werkgever...

Maar ik heb dat jaren later naar mijn mening ruimschoots goedgemaakt door voor de lokale krant mijn dorpsgenoot Hans Walenkamp te interviewen, de man van bergingsbedrijf Smit Tak die verantwoordelijk was voor het van het strand trekken van de Norderney.

Piet.

Geplaatst

Tjeetje, dat is 51 jaar geleden. Ik had andere dingen aan mijn hoofd zoals me geestelijk voorbereiden op mijn nieuwe werkgever waar ik 1 Mei zou beginnen en het ook nog eens 40,5 jaar zou uithouden.

Ik zal bij vlagen wel geluisterd hebben naar Veronica maar ik schitterde door afwezigheid in den Haag.

Rob V.

bewerkt door Rob Veld
Correctie jaren

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

time flies..... het is al weer 51 jaar geleden...

Toen ik in de ochtend van 18 April vertrok had ik op mijn zolderkamer mijn Philips N4307 bandrecorder aangezet en aan mijn moeder gevraagd om af en toe de band om te keren zodat ik ook alles van Veronica die dag op tape had... tig aantal keren voorgedaan aan moeke hoe dat moest,band omkeren, inleggen en dan op play en rec drukken  "Ja jongen, ik weet het nu wel.." was haar antwoord

Dus... na thuiskomst bleek dat er slechts 1 spoor van de 18cm Long Play band opgenomen was en meer niet, "Och jongen, ben het helemaal vergeten... is toch niet erg he??". Nee Moeke... kan gebeuren ... :) 

That's life....

Fijne dag

Henk Kruize

philips tape N4307 - 04.jpg

bewerkt door Henk-Anna Loog
afbeelding toevoegen

Geplaatst

Wat vliegt die tijd he....En wat een verhaal...Moeders die de opname vergat....

Gelukkig is er wel wat bewaard gebleven van die dag.

De bandrecorder lijkt als 2 druppels water op de Telefunken waar een ronde spoor schakelaar op zat.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.