Geplaatst 22 april 202422 apr Populair bericht Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Groeten Martin
Geplaatst 22 april 202422 apr Op 22-4-2024 om 15:59 zei MvdVen: Groeten Martin Een likje verf kan de Norderney wel gebruiken. Bedankt voor de foto's, ook die van Caroline en Rock-Art. Groet Henk Kruize
Geplaatst 22 april 202422 apr Wat ging er nu verkeerd dat de opmerkingen gegumd moesten worden? Is niet naar bedoelt hoor. Theo 22 april 202422 apr bewerkt door radio tpot
Geplaatst 23 april 202423 apr ik vind het schandalig; de norderney had als erfgoed in oude staat onderdeel van het omroep museum moeten zijn. Maar destijds was de overheid bang van de Norderney.
Geplaatst 23 april 202423 apr De 'overheid' was helemaal niet bang voor de Norderney.Die waren alleen geïnteresseerd in de zendinstallatie,waar het kristal al uit verwijderd was. Nadat de uitzendingen definitief waren gestopt, heeft de schuit nog een jaar op zee gelegen.Er had toen niemand belangstelling voor het schip.Ook het oud personeel niet.Comfortabel in een warme studio presenteren 'waar alles stond' was toch veel beter dan op een schip zitten met alleen maar water om je heen.Bull Verweij heeft na dat jaar opdracht gegeven om de Norderney naar de haven te laten slepen,waar Oom Bull de zenders meenam naar de Boerderij,Waar aldaar ze later verzegeld zijn door Neuteboom. Alles wat herinnerde aan de zee-zendertijd werd er nadien uitgesloopt,en uiteindelijk zou het schip ook gesloopt worden,maar de Norderney werd een roestige Discotheek na wat gezeul er mee...........De romantiek van weleer is vergaan........Alhoewel ze nog steeds te bezoeken is in Amsterdam. 24 april 202424 apr bewerkt door Moby
Geplaatst 23 april 202423 apr Deze zin snap ik niet helemaal: "De 'overheid' was helemaal niet bang voor de Norderney. Die waren alleen geïnteresseerd in de zendinstallatie,waar het kristal al uit verwijderd was" Waaruit leid je af dat de overheid geïnteresseerd was in de zendinstallatie ?
Geplaatst 24 april 202424 apr Juul,onder de 'overheid' kunnen we het staatsbedrijf der PTT/RCD ook scharen.Radiocontroledienst van het Staatsbedrijf der PTT eigenlijk.De zenders werden toen voorzien van een zegeltje door de alom bij FM piraten gehate Heer Neuteboom,die bij Verweij thuis was om de zenders te verzegelen. 'Geïnteresseerd in' bedoelde ik beroepsmatig werk van Ambtenaar Neuteboom die zijn 'plicht' toen trachtte te doen. (Beknopt uitgelegd) Misschien kan Frederick eens vertellen waarom hij schreef dat destijds de overheid bang was van de Norderney. Veronica heeft nooit gestoord..... Groet,Ben. 24 april 202424 apr bewerkt door Moby
Geplaatst 24 april 202424 apr Frederic is op 30 maart 2017 overleden op 80 jarige leeftijd. 24 april 202424 apr bewerkt door Juul
Geplaatst 24 april 202424 apr Op 23-4-2024 om 04:39 zei frederick: ik vind het schandalig; de norderney had als erfgoed in oude staat onderdeel van het omroep museum moeten zijn. Maar destijds was de overheid bang van de Norderney. Dat is ook zo. Maar ik bedoelde de nieuwe Member Frederick.
Geplaatst 24 april 202424 apr Populair bericht Martin, dank je voor deze foto's. Ik ben er blij mee dat de Norderney nog bestaat. Ook al is er veel verwijderd/ gesloopt. Beter iets dan niets. En gelukkig kan ik mijn dochters van 22 jaar daadwerkelijk laten zien waar wij vroeger naar luisterden. Ze horen af en toe flarden van de oude programma's (gedownload) voorbij komen. Vinden het hopeloos ouderwets allemaal (maar vinden het voor mij wel weer leuk). En ze staan op de foto, allebei, met de Norderney langs de kade op de achtergrond. "Verplicht onderdeel van de opvoeding, zullen we maar zeggen". Voor mij mag dit schip nog lang blijven bestaan.
Geplaatst 24 april 202424 apr Op 24-4-2024 om 07:37 zei Moby: Dat is ook zo. Maar ik bedoelde de nieuwe Member Frederick. Ja ik denk dan zenders - Veronica en de naam Frederick...............................................
Geplaatst 24 april 202424 apr Op 24-4-2024 om 08:16 zei Juul: a ik denk dan zenders Tja, de 2 Continentals... ze werden later gekocht door Meister en Bollier. Een van de CE's verving de 10kW RCA aan boord van de Mebo-II en de andere was als "Cargo" aan boord van de Angela, de voormalige Mebo-1. Later is, volgens Robin Adcroft, alle zendapparatuur aan boord de van de "El Fatah", de nieuwe naam van de "Mebo-II" uitgebouwd en in opslag gegaan. Volgens Robin is er verder nooit meer wat met gedaan. Wal ik me wel herinner, ik meen dat het ooit ergens in "Offshore Echoes" heeft gestaan, is dat een van de Veronica Continentals is ingezet bij een zendstation in Benghazi. Maar hoe en wat?? Ik weet het niet. Misschien is er iemand die meer weet van het lot dat de oude zendapparatuur trof?? Henk Kruize
Geplaatst 24 april 202424 apr Dat waren deze kisten.... Misschien weet Juul waar ze nu zijn... 24 april 202424 apr bewerkt door Moby
Geplaatst 24 april 202424 apr Op 24-4-2024 om 06:38 zei Moby: Veronica heeft nooit gestoord..... Groet,Ben. Ook niet in het begin toen Veronica boven de 1600 kHz uitzond? (nooit gehoord, ik was toen 2 jaar)
Geplaatst 24 april 202424 apr Gelukkig is het schip De Norderney er nog . Wel aangepast maar van afstand best mooi al kan het zeker wat verf gebruiken nu deze oude dame in Amsterdam
Geplaatst 25 april 202425 apr Ze heeft in Amsterdam een prima rustplaats gevonden.Haar uiterlijk zal onlosmakelijk verbonden blijven met haar tijd als Veronica radio,mits goed onderhouden.
Geplaatst 25 april 202425 apr Op 24-4-2024 om 06:38 zei Moby: Veronica heeft nooit gestoord..... Groet,Ben.
Geplaatst 25 april 202425 apr Dus toch.... Dankjewel Juul. Weer wat geleerd. Kon dat niet komen door atmosferische omstandigheden? Zelfs in Zweden waren er nog storingen,lees ik in het rapport. Ik ben ook geen zendertechnicus natuurlijk,maar was van mening dat jarenlang het signaal goed en stabiel was,en geen storingen veroorzaakte....
Geplaatst 25 april 202425 apr Vreemd he dat andere zenders op dezelfde frequentie niet stoorden 🤪 Dat mocht dan en ook het feit dat meer als de helft van alle zenders, niet conform plan uitzonden. Iets met boter op je hoofd toen die tijd? Het geval van Zweden is erg frappant, een klacht over het wegdrukken van een veel sterkere zender. De overheid zocht en vond de stok om mee te slaan. Theo
Geplaatst 25 april 202425 apr Op 25-4-2024 om 15:12 zei radio tpot: Vreemd he dat andere zenders op dezelfde frequentie niet stoorden 🤪 Dat mocht dan en ook het feit dat meer als de helft van alle zenders, niet conform plan uitzonden. Iets met boter op je hoofd toen die tijd? Het geval van Zweden is erg frappant, een klacht over het wegdrukken van een veel sterkere zender. De overheid zocht en vond de stok om mee te slaan. Theo Zouden in die tijd buitenlandse zenders nooit gestoord worden door Hilversum 1 t/m 3?
Geplaatst 25 april 202425 apr Tuurlijk was dit zo, maar dat was dan eigen en dan mag het 🙃 Maar owee als iemand dat doet die je niet leuk vind, dan is het hommeles. Dit gedrag is van alle tijden en bij alle onderwerpen toepasbaar, ook heden ten dage. Theo
Geplaatst 25 april 202425 apr Op 25-4-2024 om 06:30 zei thijs5326: Hier is het volledige document. Ook RNI. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 25 april 202425 apr Op 25-4-2024 om 15:12 zei radio tpot: Het geval van Zweden is erg frappant, een klacht over het wegdrukken van een veel sterkere zender. Er zonden er ook een paar uit met het vermogen van een 'olielampje'.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.