Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Hallo,

Momenteel bezig met digitaliseren van cassettes. Het zijn helaas niet altijd complete uren en de kwaliteit is soms ook bedenkelijk.

Ongetwijfeld werden bepaalde programma's al eerder in betere kwaliteit aangeboden.

Maar voor wie dit geen obstakel is, zet ik er hier al enkele neer. Naar het einde van de week misschien nog wat extra files.

1978-08-31 16.35-16.55 Mi Amigo - Stuurboord - Ferry Eden:

Deze inhoud is verborgen

1978-08-31 17.05-17.25 Mi Amigo - Stuurboord - Johan Visser:

Deze inhoud is verborgen

1978-08-31 18.55-19.20 Wisseling Mi Amigo - Caroline Stevie Gordon:

Deze inhoud is verborgen

1985-01-13 15.15-16.25 Radio Monique_zondagmiddagmatinee Ron West - Ad Roberts - Johan Visser:

Deze inhoud is verborgen

1988-07-09 9.00-10.00 Radio 558 testuitzending Erwin Van Der Bliek:

Deze inhoud is verborgen

De opnames zijn wat ze zijn, 40-45 jaar oud, maar hopelijk toch gewaardeerd.

Mvg,  Frank

bewerkt door FrankV

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 20-5-2024 om 17:01 zei FrankV:

Hallo,

Momenteel bezig met digitaliseren van cassettes. Het zijn helaas niet altijd complete uren en de kwaliteit is soms ook bedenkelijk.

Ongetwijfeld werden bepaalde programma's al eerder in betere kwaliteit aangeboden.

Maar voor wie dit geen obstakel is, zet ik er hier al enkele neer. Naar het einde van de week misschien nog wat extra files.

1978-08-31 16.35-16.55 Mi Amigo - Stuurboord - Ferry Eden:

Deze inhoud is verborgen

1978-08-31 17.05-17.25 Mi Amigo - Stuurboord - Johan Visser:

Deze inhoud is verborgen

1978-08-31 18.55-19.20 Wisseling Mi Amigo - Caroline Stevie Gordon:

Deze inhoud is verborgen

1985-01-16 15.15-16.25 Radio Monique_zondagmiddagmatinee Ron West - Ad Roberts - Johan Visser:

Deze inhoud is verborgen

1988-07-09 9.00-10.00 Radio 558 testuitzending Erwin Van Der Bliek:

Deze inhoud is verborgen

De opnames zijn wat ze zijn, 40-45 jaar oud, maar hopelijk toch gewaardeerd.

Mvg,  Frank

Inderdaad weinig nieuws onder de zon. De opname van Monique is van zondag 13 januari 1985.

De laatste 25 minuten zijn niet eerder aangeboden.

Geplaatst
  • Populair bericht

Frank,

Leuk dat je datgene wat je heeeeel lang geleden hebt opgenomen met ons nu wilt delen.

Ook al zitten er zaken bij die al eens eerder aangeboden zijn.

Er zit altijd wel wat nieuws bij, zo ook nu met dat stukje van Radio Monique.

Gerard

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 21-5-2024 om 14:11 zei Gerard van den Ende:

Frank,

Leuk dat je datgene wat je heeeeel lang geleden hebt opgenomen met ons nu wilt delen.

Ook al zitten er zaken bij die al eens eerder aangeboden zijn.

Er zit altijd wel wat nieuws bij, zo ook nu met dat stukje van Radio Monique.

Gerard

Hallo Gerard,

Bedankt voor uw POSITIEVE reactie. Ik had eveneens opnames van Radio 7 Maeva gedigitaliseerd in redelijke kwaliteit maar zag dat die complete dagen reeds werden aangeboden. Er volgen zeker later nog opnames die nog niet werden aangeboden, maar inderdaad vond ik het warm water niet uit. Bedankt voor wie het wel waardeert.

Mvg, Frank

.. nog even te gaan ...

Cassettes.jpg

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 21-5-2024 om 19:02 zei Vincent:

Ik sluit me aan bij wat Gerard hier eerder heeft gemeld. Martin kijkt niet verder dan zijn eigen collectie, maar er zijn er hier meer dan genoeg die je er blij mee maakt. Naast de Monique opname ben ik zelf ook blij met de Caroline opname met Stevie Gordon.

Bedankt Vincent,

Het is voor deze reacties dat een mens de moeite doet om te digitaliseren, op te kuisen en te plaatsen. Ongetwijfeld zal er al heel veel gepost zijn de afgelopen jaren en misschien in betere kwaliteit, maar er zijn nog steeds mensen die de postings wel waarderen.

Die opname van Stevie Gordon is eigenlijk een geluk bij een ongeluk. Ik nam de Jukebox op met Ton Schipper tussen 18.00-19.00u. Mijn ITT Schaub Lorenz had die 31 augustus al veel uurtjes gedraaid en .. de cassette motor begaf het in dat laatste uur. Op bepaalde momenten draaide die nog zeer traag, zodat bij het afspelen achteraf hele stukken zeer snel afspeelden omdat die traag waren opgenomen. Hier en daar draaide die bij de opname wel op de juiste toeren en die stukken waren dan OK. Uiteraard is een dergelijke opname niet geschikt voor plaatsing, maar daardoor nam de jukebox slechts 40 minuten in ipv 60 minuten. De Stevie was er blij mee 🙂 .. Dat laatste stukje van de jukebox zit ook in deze opname juist voor de overgang naar Caroline.

Ik zocht even in mijn opnames maar kon geen andere programma's van Stevie Gordon terug vinden. Wel heb ik eens ergens een edit van 7 minuten kunnen downloaden van de fatale 19 maart 1980, het zinken van de Mi Amigo. Ik weet nog goed dat ik zelf live zat te luisteren zoals steeds 's avonds, altijd Caroline opgezet. De beelden de volgende dag in het nieuws met enkel nog de mast boven water waren verschrikkelijk. De woorden op het BRT nieuws zo mogelijk nog hatelijker "het liedje is uit".

De meesten zullen dit zeker al in bezit hebben, maar om het nooit meer te vergeten, Stevie Gordon en Tom Anderson..

1980 03 19 Wed 2100-2315 R Caroline - Stevie Gordon & Tom Anderson - Final Broadcast before Sinking (edits, 7 mins):

Deze inhoud is verborgen

Op de valreep toch nog een vergelijkbaar fragment gevonden met op het einde een interview met Stevie Gordon:

radiocaroline19031980:

Deze inhoud is verborgen

.. en zelfs nog één, interview op het einde:

laatste_dag_mv_mi_amigo_19maart1980:

Deze inhoud is verborgen

En hieronder mijn ITT die de geest gaf .. maar toch snel hersteld daarna!!!

ITT Schaub Lorenz_ok.jpg

bewerkt door FrankV

Geplaatst

Ik bevestig dat enkele opnames inderdaad eerder zijn aangeboden. Zoek de juiste datum bij een niet eerder aangeboden fragment van Radio Monique. En vervolgens wordt er gedaan alsof ik de sfeer hier loop te verpesten. Heel jammer dat sommigen mijn reactie als zodanig begrijpen. En dank aan diegenen die hem wel op de juiste waarde hebben geschat.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 21-5-2024 om 22:49 zei Martin1968:

Ik bevestig dat enkele opnames inderdaad eerder zijn aangeboden. Zoek de juiste datum bij een niet eerder aangeboden fragment van Radio Monique. En vervolgens wordt er gedaan alsof ik de sfeer hier loop te verpesten. Heel jammer dat sommigen mijn reactie als zodanig begrijpen. En dank aan diegenen die hem wel op de juiste waarde hebben geschat.

Beste Martin,

Ik heb je naam nooit genoemd, je hebt het recht te reageren op de manier die je zelf correct vindt. Bedankt voor het corrigeren van de datum, heb ik intussen aangepast.

Ongetwijfeld is er al heel veel aangeboden via dit forum, soms jaren geleden. Het is dan onvermijdelijk dat sommige programma's dan dubbel staan. Toch zie ik dan dat bepaalde programma's zoals die overgang Mi Amigo - Caroline op die enkele dagen reeds 22 keer beluisterd is en 31 keren gedownload. Dat betekent toch dat er nog veel lezers interesse hebben in dit aanbod.

Ik ga niemand veroordelen op zijn commentaar, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat het meer deugd doet om een schouderklopje te krijgen voor de tijd en energie die ik steek in het digitaliseren, opkuisen en plaatsen van programma's.

Aangezien ik overdag werk, is dat dan ook steeds avond- en weekendwerk maar dat hebben we er voor over.

Laten we op dit forum een POSITIEVE sfeer behouden, wie interesse heeft kan de programma's downloaden, zit er een fout in een datum dan is een correctie welkom en terecht.

Met een vriendelijke groet, Frank

Geplaatst
  Op 21-5-2024 om 17:09 zei FrankV:

Cassettes.jpg

Zo heb ik ook nog erregens op zolder of in de garage een doos met cassettes met ander/nieuw spul, een doos waar ik al een jaar naar op zoek ben en weet dat deze bestaat. Ik blijf zoeken!!!

Geplaatst
  • Auteur
  Op 22-5-2024 om 09:10 zei Omnivoor:

Zo heb ik ook nog erregens op zolder of in de garage een doos met cassettes met ander/nieuw spul, een doos waar ik al een jaar naar op zoek ben en weet dat deze bestaat. Ik blijf zoeken!!!

misschien kan je de neus van je speurhond inschakelen 🙂 ..

Geplaatst

Ja DAT was de handicap van het systeem. "het lust en lust uit" erg kwetsbaar. Maar wij hebben er nog 3 die het wel doen.  Gelukkig heb ik onze ruim 800 DATjes gedigitaliseerd in de MAC zitten.

bewerkt door Juul

Geplaatst
  Op 22-5-2024 om 19:21 zei Juul:

Ja DAT was de handicap van het systeem. "het lust en lust uit" erg kwetsbaar. Maar wij hebben er nog 3 die het wel doen.  Gelukkig heb ik onze ruim 800 DATjes gedigitaliseerd in de MAC zitten.

En met een back-up, Juul? 😉

Piet.

• 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.