Spring naar bijdragen

Grasduinen door Pim Gras

Haverkamp

Aanbevolen berichten

Op 2-6-2024 om 00:35 zei Haverkamp:

Pim Gras (presentator van het gelijknamige NOS radioprogramma ‘Jazz uit het historisch archief’) en Grasduinen overleden in 2000 bekend van het jazz programma Grasduinen beschrijft in een aantal korte hoofdstukken de (Amerikaanse) jazz in de periode ca. 1917 tot ca. 1960.  Daarnaast komen een aantal hoofdrolspelers aan bod: onder andere Louis Armstrong, Joe Oliver, Sidney Bechet, Fats Waller en Bix Beiderbecke. Het boek begint met het intrigerende hoofdstuk: ‘Banjo’s en wasborden’. Simon Korteweg schreef een hoofdstuk over Duke Ellington. (bron Nederlands Jazz archief.

Een opname uit de jaren 90 op Dat recorder ik heb er honderden als er belangstelling is wil ik er wel tijd in steken ze als bestanden hier te plaatsen, als die er niet is ook prima.

Ik vind ze fantastisch afgespeeld op een oude buizen radio wat is dat genieten.

Please login or register to see this link.

Hallo,

Ik vind het wel leuk om hier iets van te bewaren. Toen ik het op Hilv 3 hoorde, eind '70/begin '80 net na of net voor de Nationale Hitparade, had ik hier als vroege tiener helemaal niks mee. Nu vind ik de programma's van Michiel de Ruyter, Simon Korteweg en Pim Gras wel interessant. 
Pim was volgens mij ook nieuwslezer.

Zijn ze ook gedateerd?

Edwin

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Edwin,

Ik ga er binnenkort even voor zitten het is een grote partij bandjes waar ook knipsels van televisie/radio gidsen in de hoesjes zitten dus waarschijnlijk wel op datum te zetten. Het wordt een hele klus om alles uit te zoeken en over te zetten maar als er belangstelling is deel ik ze graag.

Hij was inderdaad ook ooit nieuwslezer en is redelijk jong overleden het gros van de opnames zijn van “Grasduinen” wat ooit op de concertzender werd uitgezonden (tweede helft jaren negentig).

Hij was zelf ook jazz muzikant en speelde diverse instrumenten.

Gerard

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig, oude jazz. In de jaren 70 heb ik veel geluisterd naar de programma's van Pim Gras. Jazz uit het historisch archief op zondagavond.

Als je meer opnamen hebt, die heb je begrijp ik, hou ik me aanbevolen.

Alvast bedankt.

Marcel. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.