Spring naar bijdragen

ontvangen bij Leeuwarden


Aanbevolen berichten

Ja je moet wel in de Middle of Nowhere gaan zitten om nog iets te horen op MG. 

Leuk dat je Paradijs nog kon horen al is het zwak. 

 

1034 moet zijn 1035 en is Lyca Gold met 2,5 kW uit London en Hindustaanse muziek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei ruudam:

Ja je moet wel in de Middle of Nowhere gaan zitten om nog iets te horen op MG. 

Leuk dat je Paradijs nog kon horen al is het zwak. 

 

1034 moet zijn 1035 en is Lyca Gold met 2,5 kW uit London en Hindustaanse muziek. 

Ik sta bijna in de stad Leeuwarden Ruud.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei ruudam:

Ja je moet wel in de Middle of Nowhere gaan zitten om nog iets te horen op MG. 

Leuk dat je Paradijs nog kon horen al is het zwak. 

 

1034 moet zijn 1035 en is Lyca Gold met 2,5 kW uit London en Hindustaanse muziek. 

 

Je bent me voor, Ruud 🙂

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei ruudam:

Maar ver genoeg er van daan om de storing te ontwijken.

Je wilt niet weten wat er tegenwoordig aan storing mee genomen wordt door mensen.

Het is soms net als in de stad, heel veel gereutel van opladers en omvormers van 12 volt naar 230 volt.

Die smeren de band dicht met een groot ruis brom veld.

Wat rustig luisteren aangaat kan ik beter thuis blijven 😊

Theo

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vor 34 Minuten schrieb Helmut:

De 1035 kHz is er alleen een paar uurtjes per week vanuit Venlo in de lucht. De 1251 kHz ontbreekt in de lijst maar deze frequentie wordt momenteel überhaupt niet gebruikt in Nederland.

Wanneer ik goed geteld heb zijn het met de 1251 kHz 23 frequenties die nu voor LPAM ter beschikking staan. De 1485 kHz niet meegerekend. En later komen misschien nog de 1566 kHz en 1557 kHz erbij. Niet slecht voor Nederland. 

Dit alles vraagd natuurlijk om samenwerking van de LPAM zenders voor bijvoorbeeld hoogstens 4 zenders op één frequentie en 100 Watt carrier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch wel bizar, dat je daar op de 1224 zowel D-lite als radio 1224 door elkaar hoort. 
Iets in mij zegt dat er iets niet klopt, als je bij Amsterdam rijd zou je in het weekend The Funk uit Alkmaar verwachten maar nee ook daar radio 1224.

Het gaat een keer fout denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Op de rondstraler ging dat wel best, ze noemen het ook wel een 27 MHz antenne, dus zegt niets of je er wagenwiel erop of weet ik wat niet meer..in feite is de Bert antenne bovenste gedeelte van het geheel, de mast zelf deel maakt ook deel van de zend antenne en die staat op een isolatie voet

Afbeelding van WhatsApp op 2024-06-13 om 17.28.43_e3370e07.jpg

bewerkt door RFDM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6563
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Bvm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.