Geplaatst 6 juni 20246 jun De geschiedenis met ook iets over Radio Veronica en mogelijke storing. Groet Nico.
Geplaatst 6 juni 20246 jun Alleen: de 557 kHz zender stond niet in Saffron Green, maar in Lots Road. Onderstaand stukje komt uit "IBA Technical Review 5, Independent Local Radio", IBA_TechnicalReview5_IndependentLocalRadio2750 uit september 1974, dat ik in januari dankzij een tip op digitalspy.com heb kunnen downloaden. De middengolf antenne van Lots Road Power Station kun je hier zien: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 6 juni 20246 jun bewerkt door Rink Hof
Geplaatst 7 juni 20247 jun Ik heb daar jaren geleden al eens over geschreven. Lees maar : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 7 juni 20247 jun Op 7-6-2024 om 04:48 zei radio tpot: Ja deze fabriek zag je ook in het filmpje voorbij komen. Theo Was volgens mij de stroomcentrale voor de Londonse Underground service van de London Transport Board.
Geplaatst 7 juni 20247 jun Op 7-6-2024 om 07:55 zei Juul: Ik heb daar jaren geleden al eens over geschreven. Lees maar : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Die 538 was dus een goed idee, de Engelsen waren op hetzelfde uitgekomen. Wel een gelukje dat Veronica eerder op de 557 zat dan Capital. Anders had er verder gekocht moeten worden.
Geplaatst 14 juni 202414 jun Nu nog 1152 kHz met ruim 22kW. Hier in Nederland nauwelijks te ontvangen, maar in Londen heel sterk en zelfs heel goed te ontvangen in down town Parijs. Mooi antenne array, goed gericht. 14 juni 202414 jun bewerkt door Eric
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.