Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik vind in ons archief een paar foto's die Ad Bouman maakte. Maar ik heb geen idee in welk jaar dat zou kunnen zijn.

Van belang zijn de volgende data

1. Ad kwam in november 1965 in dienst

2. we zonder nog uit op 192 mtr

3. En Caroline lag kennelijk ergens aan een kade.

3. ik zie Ad op  deze foto rechts samen met de Ton de chauffeur van de drive in bus.

Iemand een idee ?

screen 72.jpg

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst (bewerkt)

Dit zijn foto's van beide "Caroline" schepen, die naar Amsterdam waren gesleept door Wijsmuller omdat de rekeningen van het bevoorraden niet werden betaald.

Dit foto's moeten niet erg lang na de aankomst van beide schepen gemaakt zijn, de beide schepen zijn nog in prima conditie, alle ruiten zijn nog heel...

Jan

bewerkt door jan227
Geplaatst

Ik zie Ad Bouman er op staan, zal ik toch even vragen of hij het nog weet. Want wat "onze" bus daar dan? Wie weet weet hij het nog. Dank voor jullie hulp.

Geplaatst (bewerkt)
3 uur geleden zei Juul:

Ik vind in ons archief een paar foto's die Ad Bouman maakte. Maar ik heb geen idee in welk jaar dat zou kunnen zijn.

Van belang zijn de volgende data

1. Ad kwam in november 1965 in dienst

2. we zonder nog uit op 192 mtr

3. En Caroline lag kennelijk ergens aan een kade.

3. ik zie Ad op  deze foto rechts samen met de Ton de chauffeur van de drive in bus.

Iemand een idee ?

screen 72.jpg

Hier wat berichten uit maart 1968. Wat de Veronica bus daar doet is niet duidelijk. Radio Caroline -  Links: Algemeen Handelsblad 04-03-1968 Rechts: De Waarheid 5 maart 1968

Radio Caroline -  Links, Algemeen Handelsblad 04-03-1968 Raechts, De Waarheid 5 maart 1968 .jpg

bewerkt door cdb
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Geplaatst
10 uur geleden zei Juul:

Ik zie Ad Bouman er op staan, zal ik toch even vragen of hij het nog weet. Want wat "onze" bus daar dan? 

Misschien om de "overgenomen zenderonderdelen" te vervoeren? 😂

• Bedankt 1
  • Haha 1
Geplaatst

Nog een aanvulling wellicht.

Na 14 augustus 1967 ging Caroline als enige Britse zeezender door na het verbod op medewerking enz. aan zeezenders.

De bemanning werd grotendeels Nederlanders want die konden net als jij Juul niet opgepakt worden.

Ook de bevoorrading ging via NL, Weismuller IJmuiden.

Maar er kwam geen geld meer binnen, adverteerders waren strafbaar geworden.

Met als gevolg dat er niets betaald kon worden, de rest staat hierboven.

Veronica heeft de schepen niet opgekocht om te voorkomen dat ze voor onze kust gingen zenden. Wat later in 72 toch gebeurde, maar toen lag de Mebo 2 er ook al.

Geplaatst
27 minuten geleden zei ruudam:

En Thijs wordt gediskwalificeerd wegens valse insinuaties.

Ja vond ik ook een beetje flauw.

5 minuten geleden zei ruudam:

Nog een aanvulling wellicht.

Na 14 augustus 1967 ging Caroline als enige Britse zeezender door na het verbod op medewerking enz. aan zeezenders.

De bemanning werd grotendeels Nederlanders want die konden net als jij Juul niet opgepakt worden.

Ook de bevoorrading ging via NL, Weismuller IJmuiden.

Maar er kwam geen geld meer binnen, adverteerders waren strafbaar geworden.

Met als gevolg dat er niets betaald kon worden, de rest staat hierboven.

Veronica heeft de schepen niet opgekocht om te voorkomen dat ze voor onze kust gingen zenden. Wat later in 72 toch gebeurde, maar toen lag de Mebo 2 er ook al.

Ik weet  wel dat er wel eens mensen van Wijsmuller bij ons in Hilversum langs kwamen. Hun echte hoofd kantoor zat nl in Baarn. Vlak voor de spoorwegovergang linker villa. Vanuit Lapershoek eigenlijk een beetje rechtdoor.........

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Het was ook niet duidelijk wat ze met de schepen moesten,  of hoe te gelde te maken. 

De MI Amigo had wel een 5x sterkere zender aan boord dan Veronica,  misschien dachten ze dat dit Interessant was voor jullie. 

Geplaatst
18 uur geleden zei ruudam:

Het was ook niet duidelijk wat ze met de schepen moesten,  of hoe te gelde te maken. 

De MI Amigo had wel een 5x sterkere zender aan boord dan Veronica,  misschien dachten ze dat dit Interessant was voor jullie. 

Bij het bericht van Ruud moest ik denken aan RNI. Toegegeven: het is een beetje offtopic...

Het is bekend dat Meister en Bollier in eerste instantie keken naar de Galaxy van Radio London toen zij in 1969 met het idee om te starten met RNI rondliepen. Wat ik mij afvraag: is bekend of ze ook hebben gekeken naar de beide Caroline-schepen, die op dat moment immers in ons land aan de wal lagen?

Piet.

Geplaatst (bewerkt)

Wat ik nou niet weer begrijp, Ad deelde de reden voor de foto's. De compositie van de foto's, Veronica drive in bus voor de Caroline. Dus de logo's waren allebei zichtbaar.  En Ad was helemaal niet in de positie om zaken te "regelen."

Waarom nou al die twijfel en allerlei andere suggesties ?

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst
3 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Het is bekend dat Meister en Bollier in eerste instantie keken naar de Galaxy van Radio London

Nee, dat waren Norbert Gschwendt en Emil Lüthi van het Zwitserse reclamebureau Gloria International in 1968.

In 1969 keken ze ( Meister en Bollier) in eerste instantie (pas) naar de Bjarkoy (MeBo I)

3 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Wat ik mij afvraag: is bekend of ze ook hebben gekeken naar de beide Caroline-schepen, die op dat moment immers in ons land aan de wal lagen?

Denk het niet, in ieder geval nooit wat over gelezen.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Het onderwerp is nu een beetje zendschepen in havens.

Nooit begrepen waarom de Galaxy niet tijdig uit de haven van Hamburg is gehaald en in NL geparkeerd.

Of kwam de anti zeezender wet in Duitsland als verassing?

Of was het geld vd eigenaren op?

De Galaxy was juist naar Duitsland versleept om voor die markt te werken.

Geplaatst
20 uur geleden zei ruudam:

Nooit begrepen waarom de Galaxy niet tijdig uit de haven van Hamburg is gehaald en in NL geparkeerd.

Half augustus 1967 had het al geparkeerd kunnen worden voor de Nederlandse kust, als iemand het had gekocht voor een 'koopje' van ruim 100.000 gulden.

20 uur geleden zei ruudam:

Of kwam de anti zeezender wet in Duitsland als verassing?

Het zou geen verrassing geweest zijn als als de financiers wat minder lang hadden getreuzeld met de inrichting van het schip, niet het nodige geld hadden verkwist en zich onnodig bang hadden laten maken voor de anti zeezenderwet, die pas om 2 juli 1969 inging in West Duitsland.

21 uur geleden zei ruudam:

De Galaxy was juist naar Duitsland versleept om voor die markt te werken.

In principe wel en in 1968 was dat nog goed mogelijk.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst (bewerkt)

Is de eerste foto de Mi Amigo en de tweede foto het andere schip?

Op de tweede foto zie ik Ad niet, hij heeft de tweede foto gemaakt?

bewerkt door Rink Hof
Geplaatst

De eerste foto is van de Mi Amigo (Olga, Bon Jour, Magda Maria), de tweede van het oorspronkelijke schip van Caroline, de Fredericia, die bij het eiland Man lag.

Geplaatst
Op 8-6-2024 om 18:19 zei ruudam:

Waarschijnlijk was de redenering in 1968 dat de beide Caroline schepen liggend in een haven in Amsterdam toch niet zouden gaan uitzenden.

Radio Caroline richtte zich in de 60's ook niet op Nederlandstaligen en beide schepen lagen niet voor de Nederlandse kust.
Pas in 1973 werd samenwerking gezocht met Belgische partijen.

Geplaatst (bewerkt)

Hoi Juul,

Het is nog wat nauwkeuriger te dateren. De foto's zijn gemaakt tussen 9 maart en 21 juni 1968. Respectievelijk de aankomst van de Fredericia aan de Javakade in Amsterdam. En de dag dat beide schepen waren versleept naar de scheepswerf Verschure in Amsterdam Noord. De Mi Amigo was al op 4 maart aangekomen aan de Javakade.

bewerkt door Hans van Rijswijk
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6672
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Taeke
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.