Spring naar bijdragen

Gerard de Vries draait op verzoek


Robin1981

Aanbevolen berichten

  • Robin1981 changed the title to Gerard de Vries draait op verzoek
  • 2 weeks later...
10 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Mooie serie, goed bewaard gebleven. Old school verzoekplaten programma, in Grunn noemen we het a lost art. Gerard de Vries een omroeper/presentator vd ouwe stempel. 1984, 10 jaar na 31-8-74, NL was overgeleverd en totaal verslingerd geraakt aan FM en "Hilversum".

Goed nieuws, er komen nog zeker 20 uitzendingen aan. Ik ben ze 1 voor 1 aan het digitaliseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Robin1981:

Goed nieuws, er komen nog zeker 20 uitzendingen aan. Ik ben ze 1 voor 1 aan het digitaliseren.

Mooi werk, komt dan allemaal op de nostalgische USB stick van 128 gb.

Op 9-6-2024 om 13:20 zei Henk-Anna Loog:

Ik zie in die mand veel "Hema" en "Philips SQ-Ferro" cassette's, ik heb in de jaren 80 ook heel veel van deze relatief goedkope cassette's gebruikt en tot mijn vreugde spelen deze nu, anno 2024, nog steeds prima. Uiteraard als ze goed bewaard zijn, dus niet in een vochtig en warm schuurtje.

Ook de gewone Philips ferro bandjes, met die rode en blauwe  stippen, spelen nog prima. Slechte resultaten, veel poederen, heb ik met BASF cassette's en de Scotch Dynarange Range cassette's geven nu nog een erg dof geluid..

 

Succes met het digitaliseren en het bewaren van de originele cassette's.

Fijne Zondag

Henk Kruize

 

cassette philips.jpg

cassette scotch.jpg

 

Uit zunigheid kocht ik in die tijd Audiosonic.......nou dat was wat. De Shamrock onder de cassettes. Mijn vrouw draait nog regelmatig cassette bandjes en zelfs videobanden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Marinebroadcasters:

De Shamrock onder de cassettes

Er was veel "cassette bagger" te koop in de jaren 70 en 80, hier in Geldrop zat een Electrozaak die verkocht "Lemel C60" bandjes, 10 voor 10 gulden.... ze overleefden het eerste jaar nog niet, drop-out, vastlopen, veel ruis en weinig hoge tonen.. En zo had je bij diverse winkels goedkope C60 rommel onder vele fancy namen die de tand des tijds niet weerstond.

Dat was net als met de Shamrock banden. Die kocht ik voor het eerst in 1972, 6 gulden en 99 cent per stuk, en de shamrocks die ik  tussen 1972 en 1975 kocht zijn nog prima, daarna, vanaf 1976 was het maar afwachten of je eentje had die "toekomst bestendig" was. Ook zat er veel "8 track tape" (Bruin met grafiet achterkant) tuusen en dan had je mazzel want die draaien nu, anno 2024, ook nog prima.

Leuk detail, toen ik de laatste week, Augustus 1974, van Radio Veronica opnam deed ik dat van Zondag tot en met  Donderdag op goedkope Shamrockbandjes en ik besloot de laatste 2 dagen op het veel duurdere (19 gulden 95 cent per stuk LP-18 en een rib uit mijn toen 19 jarig lijf!!!!!!) Scotch Dynarange op te nemen. "Toekomstbestendig"... althans, dat dacht ik toen. Wat blijkt???? Alle Shamrocks van die week spelen nog prima, geen plak, prima geluid... enne.. de dure Scotch Dynarange banden??? Die begonnen eind jaren 80 te piepen en krijsen als een gek bij het afspelen... Goedkoop is dus niet altijd duurkoop.

 

Fijne Dag

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Er was veel "cassette bagger" te koop in de jaren 70 en 80, hier in Geldrop zat een Electrozaak die verkocht "Lemel C60" bandjes, 10 voor 10 gulden.... ze overleefden het eerste jaar nog niet, drop-out, vastlopen, veel ruis en weinig hoge tonen.. En zo had je bij diverse winkels goedkope C60 rommel onder vele fancy namen die de tand des tijds niet weerstond.

Dat was net als met de Shamrock banden. Die kocht ik voor het eerst in 1972, 6 gulden en 99 cent per stuk, en de shamrocks die ik  tussen 1972 en 1975 kocht zijn nog prima, daarna, vanaf 1976 was het maar afwachten of je eentje had die "toekomst bestendig" was. Ook zat er veel "8 track tape" (Bruin met grafiet achterkant) tuusen en dan had je mazzel want die draaien nu, anno 2024, ook nog prima.

Leuk detail, toen ik de laatste week, Augustus 1974, van Radio Veronica opnam deed ik dat van Zondag tot en met  Donderdag op goedkope Shamrockbandjes en ik besloot de laatste 2 dagen op het veel duurdere (19 gulden 95 cent per stuk LP-18 en een rib uit mijn toen 19 jarig lijf!!!!!!) Scotch Dynarange op te nemen. "Toekomstbestendig"... althans, dat dacht ik toen. Wat blijkt???? Alle Shamrocks van die week spelen nog prima, geen plak, prima geluid... enne.. de dure Scotch Dynarange banden??? Die begonnen eind jaren 80 te piepen en krijsen als een gek bij het afspelen... Goedkoop is dus niet altijd duurkoop.

 

Fijne Dag

Groet

Henk Kruize

Klopt, bruine Shamrock bleef langer goed. Ik weet alleen niet meer of je bij aankoop van te voren de kleur kon checken.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Klopt, bruine Shamrock bleef langer goed. Ik weet alleen niet meer of je bij aankoop van te voren de kleur kon checken.

 

Bruine tape over het algemeen prima, incidenteel bakken. Zwarte tape met gladde achterzijde standaard bakken, geeft dan meestal (bijna) geen problememen Zwarte tape met matte achterzijde heb je de keus: bakken en regelmatig met aceton de recorder reinigen of in de kliko. Ik kies voor het laatste.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Robin, ik ben geen De Vries-fan, maar vind het wel leuk enkele afleveringen te bewaren, als voorbeeld van een verdwenen type programma's. Bovendien was Gerard al in 1971 de eerste door Rob Out 'afgedankte' Veronica-deejay, die gelukkig goed terechtkwam bij de TROS. 

 

Dank,

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei rauhfaser:

Dank Robin, ik ben geen De Vries-fan, maar vind het wel leuk enkele afleveringen te bewaren, als voorbeeld van een verdwenen type programma's. Bovendien was Gerard al in 1971 de eerste door Rob Out 'afgedankte' Veronica-deejay, die gelukkig goed terechtkwam bij de TROS. 

 

Dank,

Edwin

Gerard was alleen geïnteresseerd in Country and western muziek. Daar kun je natuurlijk niet veel verder mee komen bij Veronica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Gerard was alleen geïnteresseerd in Country and western muziek. Daar kun je natuurlijk niet veel verder mee komen bij Veronica

Veronica had tot op het laatst in 1974 specifieke genreprogramma's in de avond en het weekend. (rock 'n' roll, albums, Nederlandstalig). Daar had De Vries met zijn country prima tussen gepast. Het was meer een 'clash of personality's schat ik in. Dat weet @Juul ongetwijfeld beter. Als je nu naar zijn verzoekshow luistert, was Gerard veel breder dan country alleen. Een beetje in de muziekstijl die ook bijv Stan Haag draaide. Die paste als persoon kennelijk wel in het pulletje bij Out. 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei rauhfaser:

Veronica had tot op het laatst in 1974 specifieke genreprogramma's in de avond en het weekend. (rock 'n' roll, albums, Nederlandstalig). Daar had De Vries met zijn country prima tussen gepast. Het was meer een 'clash of personality's schat ik in. Dat weet @Juul ongetwijfeld beter. Als je nu naar zijn verzoekshow luistert, was Gerard veel breder dan country alleen. Een beetje in de muziekstijl die ook bijv Stan Haag draaide. Die paste als persoon kennelijk wel in het pulletje bij Out. 

Edwin,

 

Zoiets is van alle tijden.

 

Kijk maar naar het heden tussen Rob van Someren en zijn werkgever Talpa.

Die is ook zijn middagshow kwijt geraakt en is verbannen naar het weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6613
    • Meest online
      3025

    Nieuwste lid
    A3Kmp
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.