Spring naar bijdragen

Legendarische rubrieken


Rob76

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei radio tpot:

Of denk je dat er over 40 jaar lijstjes worden gemaakt, net als wat wij nu doen?

 

 

Nee, niet op radiogebied. Dat is voor veel mensen ook niet meer zo belangrijk. De radio is nog maar een klein onderdeel van het totale media-aanbod, en je hoeft er ook niet meer 'voor thuis te blijven'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willem Parel mag echt niet ontbreken in de lijst. En voor degenen die het niets zegt; Google er maar eens op.

En het programma Buitengaats op radio Noordzee Internationaal hing van hilarische items aan elkaar. Uit het hoofd;

-half zeven half zacht

-de leugen rubriek 

-de plaat voor de wegpiraat (rabarber rabarber.... Stilte!)

-afslanken met Will

-'Smit kan het niet laten' syndroom 

-...

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei radio tpot:

Ik denk dat zo grofweg van af de jaren 80 en met de opkomst van de commerciële radio, er geen spraakmakende radio programma's meer gemaakt worden/zijn.

En als ze er nog zijn werden deze voornamelijk door de publieke omroep gemaakt.

 

Och we hebben toch mooi de 'leuke' tijd nog meegemaakt en de radio is niet meer zo belangrijk als vroeger, voor ons amusement en nieuws(voorziening) hebben we (tegenwoordig) gelukkig het Internet.

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Dat was eigenlijk geen "item" maar een compleet programma.

Ik deel er een met jullie

 

 

Henk Kruize

Er mist een heel stuk Henk waar alleen maar harde ruis is te horen.

Is daar iets met de bron mis gegaan, of is het dit?

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Control49:

Willem Parel mag echt niet ontbreken in de lijst. En voor degenen die het niets zegt; Google er maar eens op.

En het programma Buitengaats op radio Noordzee Internationaal hing van hilarische items aan elkaar. Uit het hoofd;

-half zeven half zacht

-de leugen rubriek 

-de plaat voor de wegpiraat (rabarber rabarber.... Stilte!)

-afslanken met Will

-'Smit kan het niet laten' syndroom 

-...

Ik Google en vindt:  Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-6-2024 om 14:06 zei Henk-Anna Loog:

"De groenteman" in "Moeders wil is wet" van Mia Smelt... mijn moeder luisterde daar altijd naar ...  herinner het me als de dag van gisteren dat ik daar als klein manneke met moeke meeluisterde.. Ze zongen "wat zullen we eten..." en dan kwam er een groenteboer die alles aanprees...  :) 

Sweet memories..

 

Groet

Henk Kruize

"Moeders Bil Is Vet" zei mijn moeder altijd.....

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, en dan was er ook nog "Trammelant in Loeren a/d hor".

En voor de RONO liefhebbers: "Schuppen is troef" met Loco Lambert, en speciaal voor Hans Knot "Bej de scheerboas"

Waar hoor je tegenwoordig nog sketches en hoorspelen?

 

Of "Raad een lied of niet" (Willy Walden & Aase Rasmussen en "Raden maar" (Kees Schilperoort) en ook "Prijsbewust" (Tony Berk).

Radio quizzen dus.

 

Rob V.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-6-2024 om 10:00 zei Bertus Biervilt:

Rond de stamtoavel. Jaaaarenlang moppen op Radio Noord. Ik vertel er nog wel eens een.

 

19790726 Noord - Fred van Dijk, Gerard Jonker, Jan Stratingh, Winus van der Laan - Rond de stamtoavel, Spookverhaal

Please login or register to see this link.

Kiek, in die mooie Grunninger toal, das  hailndail ja prachtig mien jong. Moi he! Puude!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-6-2024 om 11:28 zei radio tpot:

Dat is bekent, ik heb het aangehaald omdat dit zuilen systeem wel een grote verscheidenheid aan programma's heeft voort gebracht.

Als je dit afzet naar de hedendaagse radio, dan is het nu een grote vlakke grijze niemandsland radio waar geen spannende dingen gebeuren.

Want dat is commercieel niet interessant of dat wil de luisteraar niet die wil herkenbare programma's op vaste tijden.

 

 

Of dat wil de adverteerder niet. O, dat schrijf jij ook 🙂

Een TV-programma (sorry Off-Topic) als Monty Python zou nu nooit meer gemaakt mogen worden. Was 1 van mijn favorieten op TV.

 

Op de radio: de Radiorebus !

 

Op 12-6-2024 om 14:27 zei Control49:

Willem Parel mag echt niet ontbreken in de lijst. En voor degenen die het niets zegt; Google er maar eens op.

En het programma Buitengaats op radio Noordzee Internationaal hing van hilarische items aan elkaar. Uit het hoofd;

-half zeven half zacht

-de leugen rubriek 

-de plaat voor de wegpiraat (rabarber rabarber.... Stilte!)

-afslanken met Will

-'Smit kan het niet laten' syndroom 

-...

 

En de "plaat voor de avondscholier", waarvan (was het Leo van der Goot?) in 1 van de laatste uitzendingen ineens bedacht, dat de avondscholier helemaal niet kon luisteren, want ja, die zat op de avondschool....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Bertus Biervilt:

Dat zegt mijn moeder van 93! Schrijf je dat zo? En is dat breder in gebruik dan alleen bij mijn moeder?

 Puude wordt regelmatig in Groningen gebruikt als alternatief op "tot ziens". Waarom twee woorden gebruiken als het met één ook kan is des Grunnings. 

Het zelfde geldt voor het legendarische"moi" als vervanger van "he hallo...hoe is het met je....leuk je weer te zien. 

Moi wordt ook in het afscheid gebruikt als alternatief op "nou tabe...fijn dat je weer opdonderd"

Mijn vrouw is Barabantse < in 64 vluchtte ze naar Groningen> en kan nog steeds niet wennen aan die korte krachtige begroetingen. 

Toen onze aanstaande schoondochter voor het eerst bij ons kwam was de vraag van mijn vrouw: "wil je koffie?". "Mag wel" was het antwoord, tot verbijstering van mijn vrouw. Hoezo mag wel, tis graag of niet. Ik ben een uur bezig geweest vrouw uit te leggen dat ze daarmede bedoelde: "heel graag....alstublieft". Na 50 jaar huwelijk ben ik nog steeds bezig met haar inburgering. 

Nou Moi he...puude. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6563
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Bvm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.