Spring naar bijdragen

Vandaag 58 jaar geleden-Caroline South 15 Juni 1966 Jack Spector


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei ruudam:

WMCA was de eerste top 40 zender op 570 AM

in NYC met maar 5 kW, wel een lage frequentie.

Maar legde het later af tegen WABC met 50 kW op 770.

 

WMCA had een grotere playlist dan WABC, pikte de toekomstige hits (meestal) het eerste op, wekelijkse Top 25 , WABC had een Top 20.

 

De twee radio stations hadden natuurlijk goede dj's, een heftige concurrentie strijd tussen de twee, vooral midden jaren 60, WMCA draaide (ook) veel soul muziek, vanwege de (zeer) goede ontvangst in de wijken van New York met veel zwarte inwoners.

 

Allebei mooie jingles.

 

WABC had natuurlijk het voordeel van de 10x sterkere zender op die ook lage frequentie.

 

Kort samengevat, WMCA was misschien net niet zo goed en invloedrijk ( in zijn doelgebied) als WABC in de jaren 60.

 

Eind jaren 60 kwam de klad er (al) in bij WMCA en WABC ging toen nog ruim 10 jaar door.

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indrukwekkend.

The first on your dial was een slogan die Veronica ook had kunnen gebruiken op 538, de eerste zender die je tegenkomt als je aan de onderkant vd AM band begint. Met dubbele betekenis dus.

 

Ik moet ze gehoord hebben in 1968 waren ze er nog. Waarschijnlijk in concurrentie met WABC, dus keuze. We draaiden steeds aan de afstemknop, het was "overwhelming".

 

WMCA is nu een religieus station....

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Willem was daar is zijn tijd helemaal lyrisch over

 

En terecht natuurlijk.

1 minuut geleden zei ruudam:

Ik moet ze gehoord hebben in 1968 waren ze er nog. Waarschijnlijk in concurrentie met WABC, dus keuze. We draaiden steeds aan de afstemknop, het was "overwhelming".

 

Prachtig natuurlijk om dat mee te maken, je hebt er wel eens eerder over geschreven, dat je met je broer liever in jullie hotelkamer bleef luisteren naar al die fijne radio stations  in New York,  dan de stad zelf ingaan. 🙂 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6590
    • Meest online
      3025

    Nieuwste lid
    henryv1998
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.