Spring naar bijdragen

Wie kent nog "Tussen Barend en van Dorp" ?


BTPD

Aanbevolen berichten

Wie kent nog het sportprogramma "Tussen Barend en van Dorp" op Hilversum 1?

Iedere uitzending wordt afgesloten met de vaste telefonische bijdrage van 'luisteraar Paul Gréwinkel' die een tirade afsteekt tegen een programma of tegen mensen die in zijn ogen niet deugen.

Ik ben op zoek naar het fragment dat Paul Gréwinkel en tirade afsteekt over Arie Haan.

Deze dateert uit de periode maart / april 1984.

Kan iemand mij hier aan helpen?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei BTPD:

Ik heb tot dusver alleen "Plankgas" met Rob Spijker en Jeroen Rens. Verder ben ik hoofdzakelijk jingle-verzamelaar, ik heb er tot nu toe zo'n 130.

Gaaf! Delen hier wordt zeer gewaardeerd, dus als je wat kan plaatsen op een host (bijvoorbeeld Pixeldrain) ga ik voor jou kijken wat ik voor je kan betekenen met Tussen Barend en van Dorp.

 

Ik zeg wel meteen heel realistisch: er is veel níet bewaard gebleven, dus de kans is altijd groter dat iets er niet meer is dan dat het er nog wel is, ben ik bang. Ik help je hopen dat het gevonden wordt! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 19-6-2024 om 16:35 zei Samba-boy:

Gaaf! Delen hier wordt zeer gewaardeerd, dus als je wat kan plaatsen op een host (bijvoorbeeld Pixeldrain) ga ik voor jou kijken wat ik voor je kan betekenen met Tussen Barend en van Dorp.

 

Ik zeg wel meteen heel realistisch: er is veel níet bewaard gebleven, dus de kans is altijd groter dat iets er niet meer is dan dat het er nog wel is, ben ik bang. Ik help je hopen dat het gevonden wordt! :D

Ik ben ondertussen iets meer te weten gekomen; de kans is zeer groot dat het fragment wat ik zoek van Paul Gréwinkel versus Arie Haan, dat dat een uitzending is van 17-3-1984 / 24-3-1984 of 31-3-1984. Je zei al dat er veel niet bewaard is gebleven, maar mocht het zo zijn dat je een uitzending tegenkomt van één van die drie data, dan is mijn dank groot.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei BTPD:

Ik ben ondertussen iets meer te weten gekomen; de kans is zeer groot dat het fragment wat ik zoek van Paul Gréwinkel versus Arie Haan, dat dat een uitzending is van 17-3-1984 / 24-3-1984 of 31-3-1984. Je zei al dat er veel niet bewaard is gebleven, maar mocht het zo zijn dat je een uitzending tegenkomt van één van die drie data, dan is mijn dank groot.

Nou, groot respect dat je al hebt weten te specificeren naar slechts drie data! Dat lukt heel vaak al niet eens meer. Hoe heb je dat kunnen herleiden?

 

Ik ben voor je aan het zoeken maar vooralsnog helaas nog geen beet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Samba-boy:

Nou, groot respect dat je al hebt weten te specificeren naar slechts drie data! Dat lukt heel vaak al niet eens meer. Hoe heb je dat kunnen herleiden?

 

Ik ben voor je aan het zoeken maar vooralsnog helaas nog geen beet.

Pas na heel diep nadenken wanneer de bewuste uitzending plaats had moeten vinden. Vervolgens heb ik gegoogled naar afbeeldingen van de radiogids uit die periode. Deze blijken tevens afkomstig te zijn van Radiotrefpunt.

 

Maar goed, mocht je toevallig beet hebben hoor ik het graag. Nogmaals dank.

large.1984_03_RADIO_0031.JPG.e54dcd264448eba2a21850ae9be89471.jpeg

large.1984_03_RADIO_0024.JPG.b68412c504e031119c603eb9620ac0fd.jpeg

large.1984_03_RADIO_0017.JPG.2f725b6abe4abdd11da9a5a93efada64.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant. 

Ik zie bij de 2e  pagina bij Hilversum 2 om 18.20 zendtijd politieke partijen de PSP staan. 

Ik werkte daar aan mee. 

 

Ik herinner me dat we op AM en FM zaten en als je bij Hilversum 4 kijkt op dat tijdslot dan zie je Overname Hilv 2.

 

Hilversum 1 zat op 1008/298 en FM. 

Een paar programma's met andere talen werd alleen op AM uitgezonden. 

Hilversum 2 op 747/402, AM only. 

Behalve dus tussen 17 en 20 uur. 

Hilv 4 alleen op FM. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei ruudam:

Interessant. 

Ik zie bij de 2e  pagina bij Hilversum 2 om 18.20 zendtijd politieke partijen de PSP staan. 

Ik werkte daar aan mee. 

 

Ik herinner me dat we op AM en FM zaten en als je bij Hilversum 4 kijkt op dat tijdslot dan zie je Overname Hilv 2.

 

Hilversum 1 zat op 1008/298 en FM. 

Een paar programma's met andere talen werd alleen op AM uitgezonden. 

Hilversum 2 op 747/402, AM only. 

Behalve dus tussen 17 en 20 uur. 

Hilv 4 alleen op FM. 

Grappige weetjes, wat dat betreft is het fenomeen radio totaal veranderd, in alle opzichten.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei BTPD:

Grappige weetjes, wat dat betreft is het fenomeen radio totaal veranderd, in alle opzichten.

Ja, en niet alleen radio maar ook politiek.

De PSP was destijds de partij van de "gebroken geweertjes". Ze zijn op enig moment overgegaan in Groen Links. Van het pacifisme wat de PSP toen kenmerkte is nu niets meer over gebleven. 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Ja, en niet alleen radio maar ook politiek.

De PSP was destijds de partij van de "gebroken geweertjes". Ze zijn op enig moment overgegaan in Groen Links. Van het pacifisme wat de PSP toen kenmerkte is nu niets meer over gebleven. 

 

Jammer dat het weinig geholpen heeft, de geschiedenis heeft ons weinig geleerd 😞

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Hans van Rijswijk:

Beste BTPD (is dat je echte naam?),

 

Bel eens met Beeld & Geluid. Die hebben een heleboel radio uitzendingen van Frits en Henk. Ben benieuwd, hou ons op de hoogte.

Mijn echte naam is Berend, BTPD zijn enkel afkortingen.

 

Ik heb inderdaad inmiddels ook Beeld & Geluid geraadpleegt. Zij hebben zeker nog uitzendigen van Henk en Frits in de periode maart / april 1984, maar die moeten eerst gedigitaliseerd worden, dit kan pas na de zomer.

De kans is groot dat daar het fragment tussen zit wat ik zoek, maar ook niet 100% zeker.

 

Zij hebben niet de uitzending d.d. 24-3-1984 in het archief. Misschien iemand van jullie?

 

Hoe dan ook, ik hou jullie zeker op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo allemaal,

 

Inmiddels heb ik een vijftal uitzendingen besteld bij B&G uit deze periode, maar vooralsnog niet beet.

 

Één van deze uitzendingen die ik besteld heb d.d. 14-4-1984 is slechts half gearchiveerd, laat dit nou net een kans van 95% zijn dat deze uitzending wordt afgesloten met Gréwinkel vs. Haan, het fragment wat ik zoek.

 

Zie hier de link van B&G: Please login or register to see this link.

 

De kans lijkt mij ook niet heel groot dat iemand van jullie dit heeft, maar niet geschoten is altijd mis en de aanhouder wint 😃

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6563
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Bvm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.