Spring naar bijdragen

Radio Cité


Will Stevens

Aanbevolen berichten

Eind jaren zeventig/begin jaren tachtig had je elke zaterdag en zondag Radio Cité, Dat was via een station van de RTBF, De Waalse publieke omroep. Het was een leuke muziekmix, het ging de hele dag door en er werd weinig gepraat.

 

Heeft iemand daar misschien nog opnames van? Ik zou het leuk vinden om het nog eens terug te horen.

 

Will

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Will Stevens:

Heeft iemand daar misschien nog opnames van?

 

En dan vooral van de eerste jaren, van de latere jaren is genoeg op het Internet te vinden.

 

Het radiostation met de mooiste modulatie op FM die periode.

 

Doelgebied Wallonië en Franstalig Brussel, maar werd ook volop beluisterd in Vlaanderen en Nederland, totdat de zendmast het begaf tijdens een flinke storm in oktober 1983.

 

 

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi Will, ik heb nog wel een paar links voor je, vooral uit de jaren '80. Dit is zijn veel programma's met onder andere Radio Cité Funky met Jean Pierre Hautier en Marc Moulin. Van Radio Cité Funky heb ik nog meer links, die ik je later op de dag zal sturen! Groetjes, Mark van den Hoek

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Omnivoor:

Zeer bedankt voor de link, Mark6565656565656565etc....65!

Omni!! ;) 

Graag gedaan hoor😀 De naam die ik wilde plaatsen werd al gebruikt, net als drie anderen, vandaar die lange naam. Ik heet gewoon Mark (van den Hoek).

 

bewerkt door mark65656565
  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een uitstekende link, met heel veel van Radio Cité uit 1985, in feite het laatste jaar dus. Het gaat echter wel om podcasts van Radio Cité Funky. Jean Pierre Hautier, de beste presentator ooit, vind ik, presenteert het, maar volgens mij staat Marc Moulin (hij was trouwens de directeur van Radio Cité, als omroep binnen de RTBF) er ook een aantal keren tussen. Veel plezier!

De programma's staan er trouwens niet in zijn geheel op, omdat de cassettebandjes maar 2 maal 45 minuten duurde ;) en het programma 2 uur.

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door mark65656565
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6563
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Bvm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.