Spring naar bijdragen

Mi Amigo 50


Aanbevolen berichten

Op 30-6-2024 om 17:14 zei scotty:

I was over on the Yorkshire coast today and could easily heard Mi Amigo 50 on 1395 kHz. Very strong signal. The other transmitter on 900 kHz was weak but audible. It seemed to be running ahead of the stream on 1395 by around a minute.

 

Also heard stations on 675, Radio Emmeloord on 747 kHz, Radio Jong Europa on 801 kHz, another on 819 kHz, 1224 kHz, Radio Monique on 1332 and another on 1602 kHz. There were more but I had limited time.

Great you could receive RMA50 miamigoradio.be in Scotland. AM900 Terneuzen (only 333m from the Castor) took the signal from Mi Amigo on 106.7 FM, the other stations took the signal from the stream. After the closedown at 1900 CET, AM900 Terneuzen broadcasted also some tapes from Mi Amigo 40

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei radio tpot:

Er werd toch van af het schip uitgezonden op de middengolf?

 

Theo

er was een straalverbinding vanaf het schip naar de FM zender aan land. De 900 AM zender nam het signaal over van de FM zender en stond op 333 m van het schip. De andere zenders namen het signaal over van de stream, die van naast de FM zender vertrok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maakte eerst een opmerking dat het belangrijkste er niet was.

Namelijk een middengolfzender!

Ja hoor werd mij verzekerd die stonden aan boord.

900 KHz en een FM zender 107 en nog iets en werkend.

Nu geloof ik jaren geen sprookjes meer 😇

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-7-2024 om 20:06 zei bert ree:

Great you could receive RMA50 miamigoradio.be in Scotland. AM900 Terneuzen (only 333m from the Castor) took the signal from Mi Amigo on 106.7 FM, the other stations took the signal from the stream. After the closedown at 1900 CET, AM900 Terneuzen broadcasted also some tapes from Mi Amigo 40

Thanks for the info Bert. Just to clarify that I was listening on the Yorkshire coast. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei ruudam:

Grappig 

333 meter is de golflengte van 900 kHz ,  kennelijk niet begrepen of slecht bericht. 

Het toeval wil dat de zender van AM900 Terneuzen op ruim 300 m van de Castor stond, daarom dat ik als grap aan boord sprak van 333m. Bart van AM900 Terneuzen vond het leuk dat ik daarmee ook de golflengte meegaf. 

8 uur geleden zei radio tpot:

Er werd mij toch echt verteld dat de zenders aan boord stonden.

Zal het opzoeken wie het zei.

 

Theo

de zender stond in de hoek 1 m achter het mengpaneel  en die stuurde het signaal door naar het stadhuis waar de FM-zender stond 106 7 mhz,  de AM zender 900khz nam het signaal over van de 106 7.  Zowel de FM als de AM zender stonden niet aan boord.  Rond 22u op donderdag heb ik de coaxkabel door de patrijspoort nog aangenomen van de man van Broadcast & Partner om aan te sluiten op de zender aan boord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6563
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Bvm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.