Spring naar bijdragen

Libyan P-R-B (RNI) 1977


martinja

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Henk-Anna Loog:

Heb ze in 1977 ook ontvangen op KG, helaas niet opgenomen..... 

 

Maar eerlijk, ga je die uren ( qua ontvangst niet te pruimen) nu (dan) nog een keer afluisteren?

 

In de jaren 70 ook naar die 'crap' geluisterd, kan het mij nu (eigenlijk) niet meer voorstellen.

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-7-2024 om 13:16 zei Henk-Anna Loog:

Heb ze in 1977 ook ontvangen op KG, helaas niet opgenomen.....  RNI had een hele leuke platencollectie en ik vraag me af wat daarmee gebeurd is......    :( ... Ik weet van Robin Banks dat alle apparatuur uitgebouwd was en opgeslagen in depot en er later niets meer mee gedaan is. (Intervieuw Robin Banks in Offshore Echoes) 

 

Groet

Henk kruize

Zijn de twee Continental-zenders van Veronica niet later (tijdelijk) ingezet voor 675 kHz op het zendstation in Benghazi? Ik heb dat weleens vernomen.

Piet.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Zijn de twee Continental-zenders van Veronica niet later (tijdelijk) ingezet voor 675 kHz op het zendstation in Benghazi?

Klopt, dat heeft ooit ergens in Offshore Echoes gestaan. Volgens Robin Adcroft, die de apparatuur uitgebouwd heeft, is alles naar een depot gebracht en nooit meer gebruikt. Een Continental ging inderdaad naar Benghazie en de oude 10kW (ex Radio 390) is tijdens de reis van Nederland naar Libyie leeg gesloopt en de lege kast is overboord gegaan. Bron: Offshore Echoes.

 

Henk

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-7-2024 om 11:11 zei martinja:

Van de Golden Radio NL server

 

Libyan P-R-B (RNI) 00-05-1977 Robbin Banks (Tests From Libye}

Please login or register to see this link.

 

Libyan P-R-B (RNI) 02-05-1977 (Short WaveTests From Libye}

Please login or register to see this link.

 

Libyan P-R-B (RNI) 02-05-1977 Robin Banks {SW Test Transmissions 1}

Please login or register to see this link.

 

Libyan P-R-B (RNI) 02-05-1977 Robin Banks {SW Test Transmissions 2}

Please login or register to see this link.

Bedankt,Martin,voor deze mooie opnames.

 

Frank.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor moderne luisteraars natuurlijk niet om aan te horen. Maar dat typische korte golf zweverige geluid, dat mag ik graag af en toe nog eens horen. Volstrekt irrationeel natuurlijk vanuit geluidstechnisch oog punt uit gezien.  Zoiets als mijn oude tante af en toe nog eens een 78 toeren plaat wilde luisteren...(waarmee ik haar dan graag van dienst was)

Groet,

Andries

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.