Spring naar bijdragen

RadioVeronica192/538 Div..


Aanbevolen berichten

Op 12-7-2024 om 07:01 zei jan V:

1973-07-12  0150-0205 KlaasVaak-RadioDrama Dagsluiting  Please login or register to see this link.

1973-07-12  1000-1100 Tineke-Koffietijd  Please login or register to see this link.

1973-07-12  1200-1300 Will Luikinga-Will Will Wel  Please login or register to see this link.

1973-07-12  1300-1400 Will Luikinga-Will Will Wel  Please login or register to see this link.

1973-07-12  1400-1500 TomCollins-TomCollins Show  Please login or register to see this link.

1973-07-12  1500-1600 TomCollins-TomCollinsShow   Please login or register to see this link.

1973-07-12  1600-1700 RobOut-RobOutShow  Please login or register to see this link.

1973-07-12  1700-1800 RobOut-RobOutShow  Please login or register to see this link.

 

Een historische uitzenddag.

Klaas Vaak is met ingang van deze donderdag naar de nacht gebonjourd (Hij houdt het na twee dagen voor gezien) en er is bliksemsnel een nieuwe programmering uit de grond gestampt.  met blokken van 2 uur, ipv de 1 uursprogramma's die sinds oktober '72 golden.

 

Tom Collins, die vertelt dat hij de dag ervoor 'definitief' afscheid heeft genomen van het uur van 2 tot 3, is er een dag later doodleuk weer. Out zit op zijn oude tijd van 4 tot 6 en maakt opmerkingen over bijzondere omstandigheden en 'nieuwe kansen' voor Veronica. 

Overigens is deze eerste dagprogrammering zonder Klaas Vaak, wiens naam angstvallig wordt gemeden, er wel eentje met een eenmalige programmering, want Out vertelt dat hijzelf vanaf morgen 'voortaan' tussen 2 en 4 is te horen en dat morgen Lex  terug is, elke dag van  4 tot 6. Maar ook dat zal snel weer veranderen, als Out toch weer terugkeert naar de programmaatjes van een uur, zodat het niet zo opvalt hoe vaak hij zelf afwezig is. 

Volgens mij is het échte laatste programma van Klaas een Muziek Terwijl U Werkt-vervanging. Klopt dat?

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Edwin,Je schrijft:

"Volgens mij is het échte laatste programma van Klaas een Muziek Terwijl U Werkt-vervanging. Klopt dat?"

 

ik kan je niet volgen met deze opm. dan wel vraag. Waar komt die MTUW nu ineens vandaan?

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Juul:

Dag Edwin,Je schrijft:

"Volgens mij is het échte laatste programma van Klaas een Muziek Terwijl U Werkt-vervanging. Klopt dat?"

 

ik kan je niet volgen met deze opm. dan wel vraag. Waar komt die MTUW nu ineens vandaan?

Ik heb dat een keer ergens gelezen, Klaas heeft de week afgemaakt met zijn Radiodrama's (tm vrijdagnacht 14-7) en schijnt ergens in die laatste week een MTUW-vervanging  te hebben opgenomen. Die zou dan nog op maandag of zo uitgezonden moeten zijn omdat die al aan boord was toen Klaas afzwaaide. Of hij is nog wél tegengehouden (en door boord gepresenteerd?). Dat weet ik dus niet. 

Al met al een half verhaal waar ik dus bevestiging of ontkenning bij zoek.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Juul:

"Ik heb dat een keer ergens gelezen", tja ergens  gelezen............................

 

Nou sorry Juul, volgens mij doe ik hier een serieuze poging om ergens meer duidelijkheid over te krijgen. Zoals ik schrijf, een half verhaal waar ik bevestiging of ontkenning bij zoek. Mezelf uitlachen kan ik zelf ook.


Je had ook iets opbouwends kunnen schrijven over mijn duiding van de gebeurtenissen op 12 juli en de (kennelijk) op zijn kop staande Veronica-organisatie.

 

En wat het zelf natrekken betreft: Tom's nummer staat in mijn telefoon, maar hij neemt nog maar zelden op...

 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Juul:

 

Er zijn veel belangrijkere zaken die enige opheldering behoeven ipv of Tom nu wel of niet een MTUW gedaan zou hebben.

En dan begin jij over dat je eens gelezen hebt dat.......Weet je wat Tom dan altijd zei in zo'n geval? "het buro van nutteloze informatie". 

 

 

 

Dank voor de toelichting Juul,

 

Helemaal met je eens dat zo'n al dan niet gemaakte MTUW in juli '73 totáál onbelangrijk is in het licht van de wereldgeschiedenis.

 

Maar de eerlijkheid gebiedt dat dit forum het juist moet hebben van al die onbelangrijke details. Dát is wat al die mensen op dit forum bindt, dat ze details willen weten over radioprogramma's van tientallen jaren geleden en elkaar daar bij helpen op basis van documenten, opnames of herinneringen.

Dus blijf ik erbij dat  er geen enkele reden is dat belachelijk te maken. 

 

Edwin


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei rauhfaser:

 

Nou sorry Juul, volgens mij doe ik hier een serieuze poging om ergens meer duidelijkheid over te krijgen. Zoals ik schrijf, een half verhaal waar ik bevestiging of ontkenning bij zoek. Mezelf uitlachen kan ik zelf ook.


Je had ook iets opbouwends kunnen schrijven over mijn duiding van de gebeurtenissen op 12 juli en de (kennelijk) op zijn kop staande Veronica-organisatie.

 

En wat het zelf natrekken betreft: Tom's nummer staat in mijn telefoon, maar hij neemt nog maar zelden op...

 

Lijkt mij niet raar dat iemand die enige tijd terug al is overleden zijn Telefoon niet meer opneemt . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaas was dan op zaterdagmorgen 14 juli 1973 voor de laatst  te horen op Veronica tussen 00 en 03 uur, maar op geen enkele manier is te merken, dat het voor de laatste keer was. 

 

Verder presenteerde Tom Collins die zaterdagmiddag het tweede gedeelte van de Nationale Zaterdagmiddaggebeurtenis, m.a.w. de Tipparade. Volgens mij werd die daarvoor nog door Klaas gepresenteerd, maar dat weet ik niet 100% zeker. De laatste Tipparade hiervoor wat in het archief is bewaard gebleven is van enkele maanden daarvoor. Er werd ook niets over gezegd dat Tom het overnam.

Wel opvallend was het zodra Tom het nummer I'm doing fine now draaide van New York City hij erbij vertelde dat het de Klaas Vaak hittip was. Tom draaide dat nummer inderdaad vele keren in zijn laatste weken bij Veronica.

 

Een echt afscheidsprogramma is er dan ook nooit van gekomen.

 

Gerard

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edwin en Juul,

Het laatste programma van Tom op Veronica was inderdaad 'Muziek terwijl u werkt'. Uitgezonden op donderdag 19 juli 1973. Techniek.........Juul! Tom legde het programma zelf vast op cassette. Voor de volledigheid: een groene C90 van BASF 🙂 Gelukkig ken ik de Veronica historie zoals door Juul beschreven op de Norderney-site ongeveer uit m'n hoofd. Dus deze info was snel gevonden.  Compleet met geluidsfragment. 

Tot zover 
het buro van nutteloze informatie. Afdeling: ''dat hebben we ooit geweten en snorren we op''. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Hans,

 

Ik  ga e.e.a even flink onderzoeken. Ik zie wel waar je op doelt.  Ik zag ook dat ik het al heel lang geleden, in 2009, geschreven had.  Ook ik weet niet alles zo maar uit m'n hoofd meer.  Vandaar dat het zo mooi is dat we alles ondergebracht hebben bij B&G. Het is gisteren niet in mij opgekomen om even onze eigen website te raadplegen. Dat zal waarschijnlijk zijn waar Edwin op doelde. Ik kom er op terug. Dit is wat ik in 2009 geschreven heb, even door scrollen.   Please login or register to see this link.

 

Nu eerst even grasmaaien.......

 

 

cass.jpg

mtuw.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk is alles goed gekomen tussen Tom en ons. In november 2018 organiseerde Ad B. een lunch in Loosdrecht  en een aantal dierbare collega's waren er bij. Een paar zijn er sinds die lunch helaas niet meer.

 

vlnr.   Jan van Veen, Cees Manintveld, Bert Verweij †, Cees van Zijtveld, Bart van Leeuwen, Ad Bouman, Eddy Becker, Ruud Westbroek, Tom Mulder † en Juul Geleick.

 

 

 

eten.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Juul:

Ik ben er weer. De opmerking van Edwin hebben we nu toch kunnen plaatsen. Hij had een punt , maar we hebben allebei niet goed doorgezocht. Ik had op onze website en ons archief moeten raadplegen. Ook Edwin heeft kennelijk onze website niet geraadpleegd. De enige die dat wel deed was Hans van Rijswijk, hulde Hans. Je hebt mij met de neus de goede kant op gezet. Ter verdediging van mijzelf, ik schreef het al, ik heb zoveel in m'n geheugen zitten dat ik blij ben dat ik het in onze historie "gedumpt" heb. Om verder te vergeten.................... En dan die MTUW, ik kon mij niet voorstellen dat Tom een MTUW insprak. Want meer was het niet. de dj sprak losse teksten in, ging weg, en de technicus monteerde alles in elkaar.  Heet dat tegenwoordig niet "click-track" ?. Dus een echt programma was het niet vandaar mijn ontkenning. Een echt programma was het Radio Drama.

een voorbeeld van de teksten tbv MTUW hieronder.


Please login or register to see this link.

 

Je zou dus nu kunnen constateren dat we eruit zijn.

 

1. Edwin heeft gelijk als hij stelt dat het laatste audio van Tom op 19 juli 1973 is uitgezonden.

2. Ik heb gelijk als ik zeg dat ik dat niet kwalificeer als zijn het laatste programma van Tom bij Radio Veronica.

(zie mijn opm. hier boven)

 

En tot slot, een artikel uit een krant, ik weet niet meer welke waarin Tom stelde dat hij al langer bezig was om rond te kijken in Hilversum.

 

 

txt MTUW.jpg

Klaas - Tom_Mulder_naar_TROS kopie.jpg

 

IMG_5169.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In grote lijnen klopt het, maar Jan Nagel heeft nog de  sollicitatie commissie terecht gewezen.Toen heb ik nog een gesprek gehad met de NOS programma baas, maar nadat gesprek toen bleek dat ik volgens hun eisen Frans moest kunnen spreken en m'n salaris zou halveren......... Ben ik afgehaakt.  Later toen ik in Hilversum kwam werken en bevriend raakte met erg veel technici bleek dat geen van hen helemaal geen Frans spraken. Ze wilden gewoon niet.  En achteraf ben ik in Hilversum erg leuk "ontvangen" , zoals Felix Meurders zei;"wees welkom hier!".

 

Die laatste zin in het artikel klopt niet. Gelukkig is m'n achternaam goed geschreven. Nu de voornaam nog.

 

 

Dit is ook leuk. Een verslag van de toenmalige Ondernemings raad. Ik snap wel wat ze bedoelen ze waren natuurlijk ook "bang" voor hun positie......

 

 

OR.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Juul:

Dag Hans,

 

Ik  ga e.e.a even flink onderzoeken. Ik zie wel waar je op doelt.  Ik zag ook dat ik het al heel lang geleden, in 2009, geschreven had.  Ook ik weet niet alles zo maar uit m'n hoofd meer.  Vandaar dat het zo mooi is dat we alles ondergebracht hebben bij B&G. Het is gisteren niet in mij opgekomen om even onze eigen website te raadplegen. Dat zal waarschijnlijk zijn waar Edwin op doelde. Ik kom er op terug. Dit is wat ik in 2009 geschreven heb, even door scrollen.   Please login or register to see this link.

 

Nu eerst even grasmaaien.......

 

 

cass.jpg

mtuw.jpg

Beste Juul, dat laatste programma van Klaas/Tom bij Veronica is natuurlijk "Radiogoud". Is er een mogelijkheid dat dit aangeboden wordt? Volgens mij is dat niet eerder gebeurd. Of kan dit via Beeld en Geluid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Radio Goud".......??? Is dat een programma titel  of bedoel je dat het zeldzaam is? Bedoel je MTUW ?

"Radio Goud?"  ...................Nou dat dat laatste vind ik nou weer niet.

 

Ik ga het niet aanbieden want zo hebben we dat afgesproken met B&G.  Op onze website kun je een stukje horen.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bertus Biervilt:

19740814 NOS - Tom Blom, Jules Geleick - Over vertrek Veronica

Please login or register to see this link.

 

Veel ruis in deze opname en het vermoeden dat er een microfoon niet aan stond. Ik denk niet dat Jules Geleick de techniek deed tijdens deze opname 🙂


Zo te horen is er iemand tè enthousiast/onkundig met ruisonderdrukking bezig geweest.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Juul:

"Radio Goud".......??? Is dat een programma titel  of bedoel je dat het zeldzaam is? Bedoel je MTUW ?

"Radio Goud?"  ...................Nou dat dat laatste vind ik nou weer niet.

 

Ik ga het niet aanbieden want zo hebben we dat afgesproken met B&G.  Op onze website kun je een stukje horen.

Ik bedoelde inderdaad de zeldzaamheid. Een keer langs bij Beeld en Geluid dan maar. Vol respect voor jullie afspraken met dit instituut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6563
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Bvm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.