Spring naar bijdragen

RadioVeronica192/538 Div..


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Musicman:

Tsja, het is toch zijn "laatste kunstje" bij Veronica 😉

Zo'n kunst is het niet. Effe zitten 2 minuten tekst lezen  die niks om het lijf heeft en de technicus doet de rest. Noem je dat een kunst?

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-7-2024 om 16:54 zei Jaap De Vries:

Lijkt mij niet raar dat iemand die enige tijd terug al is overleden zijn Telefoon niet meer opneemt . 

Ja duh

Op 19-7-2024 om 13:08 zei Juul:

Zo'n kunst is het niet. Effe zitten 2 minuten tekst lezen  die niks om het lijf heeft en de technicus doet de rest. Noem je dat een kunst?

Dag Juul,

Het is het laatste dat hij voor zijn vertrek bij Veronica deed, en daarmee 'zijn laatste kunstje'. Dat is een bekende uitdrukking voor het allerlaatste wat iemand ergens deed. Heeft niets met 'kunst' te maken. Ook het feit dat het een routineklusje was, in dit geval het 1973-equivalent van wat tegenwoordig 'voicetracking' heet, doet er niet aan af. Het is in de tijdlijn het allerlaatstse dat van hem bij Veronica is uitgezonden (behalve de show met Lex in de afscheidsweek). Dat maakt het voor ons archivarissen, wat wij allemaal op onze manier zijn, interessant.

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Juul:

Zou Edwin met vakantie zijn?    Hij reageert helemaal niet meer? Hebben we hier toch met z'n alleen wel gereageerd.

 

Juul, je hebt Edwin ook wel hard aangepakt…En je weet dat hij nogal lange tenen en een een kort lontje heeft….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei thijs5326:

 

Juul, je hebt Edwin ook wel hard aangepakt…En je weet dat hij nogal lange tenen en een een kort lontje heeft….

Dag Thijs,

Maar ik heb in m'n latere post toch geschreven dat ie achteraf een punt had?

 

Ik schreef nl:

"Je zou dus nu kunnen constateren dat we eruit zijn.

 

1. Edwin heeft gelijk als hij stelt dat het laatste audio van Tom op 19 juli 1973 is uitgezonden.

2. Ik heb gelijk als ik zeg dat ik dat niet kwalificeer als zijn het laatste programma van Tom bij Radio Veronica."

 

Wat moet ik dan nog meer doen?

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Dag Thijs,

Maar ik heb in m'n latere post toch geschreven dat ie achteraf een punt had?

 

Ik schreef nl:

"Je zou dus nu kunnen constateren dat we eruit zijn.

 

1. Edwin heeft gelijk als hij stelt dat het laatste audio van Tom op 19 juli 1973 is uitgezonden.

2. Ik heb gelijk als ik zeg dat ik dat niet kwalificeer als zijn het laatste programma van Tom bij Radio Veronica."

 

Wat moet ik dan nog meer doen?

 

 

Dag  @Juul,
 

Ik ben nog niet op vakantie maar vond het geen weer voor ouwe radio. Was gisteren in De Apenheul, volgens mij zo'n beetje in jouw achtertuin? En vandaag de schuurdeur verven. 
Dank voor je reactie.

 

@thijs5326
Die tenen en dat lontje laat ik voor jouw rekening. Fijn weekend verder.

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei rauhfaser:

 

 

Dag  @Juul,
 

Ik ben nog niet op vakantie maar vond het geen weer voor ouwe radio. Was gisteren in De Apenheul, volgens mij zo'n beetje in jouw achtertuin? En vandaag de schuurdeur verven. 
Dank voor je reactie.

 

@5326
Die tenen en dat lontje laat ik voor jouw rekening. Fijn weekend verder.

Dag Edwin,

 

Ja, de apenheul, kwam ik afgelopen week nog langs. Mijn vrouw komt nl uit die buurt. ('tLoo 200 mtr van de Naald.)

En dat weer, ik kan er niet tegen. Heb je als je "wat" ouder wordt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Juul:

Dag Edwin,

 

Ja, de apenheul, kwam ik afgelopen week nog langs. Mijn vrouw komt nl uit die buurt. ('tLoo 200 mtr van de Naald.)

En dat weer, ik kan er niet tegen. Heb je als je "wat" ouder wordt.

 

Wij dachten ook dat het er veel te warm voor was, maar onder die bomen was het zeer aangenaam. De apies waren ook zeer actief.

En mijn zus woont ook op zo'n 200 mtr van De Naald, dus dat was een mooie combi.

Je snapt hopelijk dat ik dan even een dagje niet aan deze mooie site denk.

 

 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei rauhfaser:

Wij dachten ook dat het er veel te warm voor was, maar onder die bomen was het zeer aangenaam. De apies waren ook zeer actief.

En mijn zus woont ook op zo'n 200 mtr van De Naald, dus dat was een mooie combi.

Je snapt hopelijk dat ik kan even een dagje niet aan deze mooie site denk.

 

 

Grappig mijn eega is geboren en getogen in de Wendenlaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2024 om 21:41 zei Juul:

In grote lijnen klopt het, maar Jan Nagel heeft nog de  sollicitatie commissie terecht gewezen.Toen heb ik nog een gesprek gehad met de NOS programma baas, maar nadat gesprek toen bleek dat ik volgens hun eisen Frans moest kunnen spreken en m'n salaris zou halveren......... Ben ik afgehaakt.  Later toen ik in Hilversum kwam werken en bevriend raakte met erg veel technici bleek dat geen van hen helemaal geen Frans spraken. Ze wilden gewoon niet.  En achteraf ben ik in Hilversum erg leuk "ontvangen" , zoals Felix Meurders zei;"wees welkom hier!".

 

Die laatste zin in het artikel klopt niet. Gelukkig is m'n achternaam goed geschreven. Nu de voornaam nog.

 

 

Dit is ook leuk. Een verslag van de toenmalige Ondernemings raad. Ik snap wel wat ze bedoelen ze waren natuurlijk ook "bang" voor hun positie......

 

 

OR.jpg

Hoi Juul, ik kan mij opeens herinneren dat in een van de allerlaatste ABTT s Lex  in een telefoongesprek tegen jou zegt dat hij hoorde van jouw werk bezoek bij de NOS. Het moet dus in die periode zijn geweest.

Wim de Lang 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6613
    • Meest online
      3025

    Nieuwste lid
    A3Kmp
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.