Spring naar bijdragen

Gezocht radioopnamens Live Aid 1985


Raytje

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei rauhfaser:

Ik heb toen vrijwel alle muziek opgenomen, maar de deejays er uit gehaald. 

Als je mij hier mee kan helpen, graag 

50 minuten geleden zei Omnivoor:

Hier dan zwaar ge-editeerde compilatie van 2 C60 cassettes gecombineerd (zie scan inlays):

Please login or register to see this link.  

Met oa

-Elvis Costello en Sting die niet echt kunnen zingen

-Freddy Mercury met "EEEEEEEEEEEEOOO, diebedabbe debbe dobbe EEEOO!"

-Paul McCartniet met wat microfoon problemen en mensen denken "de Beatles komen nog een keertje bijeen" (zonder Lennon natuurlijk), maar toch niet

-Madonna (daar hebben we het maar niet over)

-Feed the World lied ("Spring time is coming" ipv "Xmas time is coming" of nog erger "Summer time..." (erg heet daar in Afrika) en Wembley afsluiting ''Thank you and good night... please leave the stadium slowly and quietly it's been the most fantastic day etc" "Over to you Philadelphia....." 

Nog wat NL commentaar er doorheen.

Stukje 'Cars'  met 'Drive' (net voor Neil Young) vind ik het beste, daar de zanger Benjamin Orr inmiddels is overleden, hetgeen aangeeft hoe tijdelijk alles is in deze wereld.....

 

201.jpeg

202.jpg

geweldig !!!!!

Dank je wel !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Live Aid. Het project waarvan men eigenlijk wilde dat er geen mastertape van werd bewaard want "het moest één dag van muziek zijn", waarna men later dacht, "oei, wat zonde want we wilden het tóch nog op dvd uitbrengen" en er gelukkig her en der wat satelliet-feeds opdoken in broadcast quality.

 

Nederlandse televisie moest het doen met een inprik van de BBC-feed (die al grotendeels bestond uit de Amerikaanse ABC-feed, waar bij commercials werd weggeschakeld naar de BBC-hosts), aangevuld door aankondigingen van de presentatoren Hans Emans, Hanneke Kappen en Boudewijn Büch vanuit een studio'tje in Hilversum.

 

Zij hadden ook de eer om, via de BBC, door heel Europa (en volgens mij ook wereldwijd?) de Nederlandse bijdrage aan te kondigen, namelijk B.B. King vanuit Den Haag. Dat ging wat rommelig (zo riepen hosts Kappen en Büch al een keer buiten beeld "Hello world!" en hoorde je de regisseur roepem dat ze dat nog een keer moesten doen, omdat de overschakeling misschien niet helemaal lekker gegaan was), en ook de kwaliteit vanuit Den Haag was niet optimaal. Gezien de volgende artiest in Wembley (volgens Wikipedia Sade) zich al aandiende, heeft men wereldwijd maar weinig van King kunnen zien.

 

Tijdens de uitzending haalt Büch al zichtbaar teleurgesteld aan dat ie baalt van de technische storingen die terplekke ontstaan waren, waardoor vele artiesten met geluidsproblemen te horen waren op radio en tv. Als een heerlijke fanboy verkondigde hij beteuterd: "Aah, ik ben dat thuis allemaal van de radio aan het opnemen! Dat staat dan allemaal mislukt op mijn bandjes". :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei PowerMusic:

Op Youtube zijn alle optredens terug te kijken.

Met alle respect, da's natuurlijk een beetje een dooddoener, want het lijkt me dat iedereen kan Googelen/YouTuben. Hij zal niet voor niks naar de radio-opnames vragen hier ;)

  • Vind ik leuk 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Samba-boy:

Met alle respect, da's natuurlijk een beetje een dooddoener, want het lijkt me dat iedereen kan Googelen/YouTuben. Hij zal niet voor niks naar de radio-opnames vragen hier ;)

Het is ook nooit goed of het deugd niet! Het was vooral ook een tv event. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei PowerMusic:

Het is ook nooit goed of het deugd niet! Het was vooral ook een tv event. 

Dat zeg ik niet en ik wil je ook niet betuttelen of erop aanvallen, als je het wel zo oppakte bied ik je daarvoor mijn excuses aan. Ik ben gewoon van mening dat "het staat allemaal op YouTube" roepen als er om de radio-uitzendingen gevraagd wordt niet helemaal relevant aan elkaar is, da's al.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2024 om 09:41 zei Hans Hendriks:

België-4FM-20041127-0000-0200-StephanAckermans-LiveAid1985
Please login or register to see this link.

 

groet, Hans

 

Hans, vandaag het programma gehoord en daar kwamen weer veel herinneringen boven.

Ik had zelf 2 x 90 min cassette bandjes gevuld. Maar ja die zijn helaas weggedaan vele jaren terug.

Heel erg bedankt voor deze 2 uur. 

Wellicht dat de andere uren nog ergens opduiken.
Dit was in ieder geval erg fijn !

bewerkt door Dirk72
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6563
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Bvm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.