Spring naar bijdragen

Documentaires over zeezenders door vrije radio's divers


FrankV

Aanbevolen berichten

Op 25-7-2024 om 12:45 zei FrankV:

Hallo,

 

Naast de Gentse vrije radio's heb ik ook enkele opnames uit "verdere regio's". Ook deze documentaires gaan over de diverse zeezenders.

 

Freeland_19810831_1800-1900_Zeezenders_PeterPacific : Please login or register to see this link. (veel verkeerde datums in programma)

Gerona_19830831_2200-2400_Zeezenders_WallyTax : Please login or register to see this link.

Mi Amigo FM_19840831_1600-1800_Thedaythemusicdied_EricHofman : Please login or register to see this link.

Mi Amigo FM_19840831_1705-1800_Zeezenders_DirkDeBeuk : Please login or register to see this link.

Mi Amigo FM_19840831_1800-1900_Jukebox_StanHaag : Please login or register to see this link.

 

En nog een documentaire over Radio Paradijs:

 

Documentaire Radio Paradijs : Please login or register to see this link.

 

Al wat stof tot luisteren, later volgt nog veel meer 🙂

 

Mvg, Frank

 

mi amigo Fm staat hier voor Mi Amigo Duisburg 107.8

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bert ree:

mi amigo Fm staat hier voor Mi Amigo Duisburg 107.8

Hallo Bert,

 

Ik dacht dat ook Ben Van Praag op Mi Amigo FM actief was. Het kan inderdaad dat ze in Duisburg zaten. Ik zie echter als frequentie dan 103.2 MHz: Please login or register to see this link.

 

In het Gentse kwamen ze nog wel sterk door, dat herinner ik me nog.

 

Mvg, Frank

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei FrankV:

Hallo Bert,

 

Ik dacht dat ook Ben Van Praag op Mi Amigo FM actief was. Het kan inderdaad dat ze in Duisburg zaten. Ik zie echter als frequentie dan 103.2 MHz: Please login or register to see this link.

 

In het Gentse kwamen ze nog wel sterk door, dat herinner ik me nog.

 

Mvg, Frank

Mi Amigo Duisburg begon op 15 augustus 84 om 12u op 107 8. Men gebruikte die frequentie omdat er op dat ogenblik nog maar weinig vrije radio's boven de 104 mhz zaten. Tot kort daarvoor werden alle stations die het zouden durven uit te zenden boven de 104 mhz bedreigd met onmiddellijke inbeslagname. Die frequentie was vrij en met zwaar vermogen geraakten ze ver. Maar al heel snel moest het vermogen omlaag... en toen ontstonden lokale Mi Amigo's die de bandjes van Duisburg uitzonden.  Eerste stemmen in augustus 84 waren o.a. Ben van Praag, Marc Hermans, Ferry Eden, Eric Daem, Erik Hofman...

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het programma van Radio Gerona uit Wuustwezel, waar ik zelf in 1983 als vijftienjarige ook het een en ander heb gedaan. Als je ook opnames hebt van de Wuustwezelse zenders Europa en Continu uit midden jaren 80 hou ik me aanbevolen. Bij Radio Europa maakte ik in 1985 en '86 programma's. Bij Radio Continu werkte ik van 1990 tot het eind in 1997, toen er vanuit Meerle werd uitgezonden.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Martin1968:

Dank voor het programma van Radio Gerona uit Wuustwezel, waar ik zelf in 1983 als vijftienjarige ook het een en ander heb gedaan. Als je ook opnames hebt van de Wuustwezelse zenders Europa en Continu uit midden jaren 80 hou ik me aanbevolen. Bij Radio Europa maakte ik in 1985 en '86 programma's. Bij Radio Continu werkte ik van 1990 tot het eind in 1997, toen er vanuit Meerle werd uitgezonden.

Dag Martin,

 

Het viel mij op dat er destijds veel radio's uit het Limburgse toch sterk te ontvangen waren in het Gentse met een gewone portatief zonder buitenantenne. Zo herinner ik me ook nog heel sterke testuitzendingen van ARCAN Radio. Blijkbaar zaten ook zij in Bilzen: Please login or register to see this link.

Helaas zijn de beide andere radio's die je vernoemt mij niet bekend.

 

Mvg, Frank

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei FrankV:

Dag Martin,

 

Het viel mij op dat er destijds veel radio's uit het Limburgse toch sterk te ontvangen waren in het Gentse met een gewone portatief zonder buitenantenne. Zo herinner ik me ook nog heel sterke testuitzendingen van ARCAN Radio. Blijkbaar zaten ook zij in Bilzen: Please login or register to see this link.

Helaas zijn de beide andere radio's die je vernoemt mij niet bekend.

 

Mvg, Frank

Hallo Martin,

 

Ik vond een korte documentaire over Radio Continu uit Meerle. Is dit het station waar je bij werkte?

Please login or register to see this link.

 

mvg, Frank

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei FrankV:

Hallo Martin,

 

Ik vond een korte documentaire over Radio Continu uit Meerle. Is dit het station waar je bij werkte?

Please login or register to see this link.

 

mvg, Frank

Ja, van mei 1990 tot het afscheid op 14 september 1997.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6613
    • Meest online
      3025

    Nieuwste lid
    A3Kmp
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.