Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Hallo,

Hier nog een hele waslijst met programma's van Mi Amigo uit de periode 1977 - 1978. Daartussen zitten diverse herdenkingsprogramma's en ook een gedeelte van de Top 100 uit 1978, te laat beginnen opnemen en de cassette van de laatste nummers zwaar beschadigd, enkele nummers moeten knippen. De meeste programma's zullen zeker bekend in de oren klinken!

Mi Amigo_1977_0600_OvergangCaroline-MiAmigo_FerryEden :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_1977_1900_OvergangMiAmigo-Caroline_DickVerheul :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19770831_1700-1800_Herdenkingsprogramma_MarcJacobs :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19770831_Herdenkingsprogramma zeezenders :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19771201_1130-1230_Zenderwisseling 212-319m_HermanDeGraaf&StuartRussel&FerryEden :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19780515_1047-1300_Top100_91-61_JohanVisser :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19780515_1300-1500_Top100_60-34_DickVerheul :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19780515_1500-1730_Top100_33-1_HermanDeGraaf :

Deze inhoud is verborgen

Destijds had elk programma op Mi Amigo zijn kenmerkende begintune, iedereen zal het met mij eens zijn dat Baken 16 met Marc Jacobs niet hetzelfde zou zijn als dat programma niet begint met Sinful van Mr. Bloe. Ik vind het spijtig dat op de huidige radio die kenmerkende tunes niet meer worden gebruikt. Ik had destijds op mijn radio een grote schakelklok gezet waarmee ik in stappen van 20 minuten mijn radio kon laten aan- en afschakelen (zie foto). Als je dus een cassette van 60 minuten instak en de cassetterecorder in opname zette, kon je zo 3 keren 20 minuten en nog een klein stukje van een vierde programma opnemen terwijl je zelf op de schoolbanken zat 🙂 ... Hieronder dus 4 keren de begintune met 20 minuten programma. Hier leerde ik ook de groep Styx kennen met het wondermooie "Foolin' yourself" wat nu tot mijn favorieten behoort.

Mi Amigo_19780612_1200-1220_Baken16_RobHudson :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19780612_1400-1420_Tussenbaken&Schipper_JohanVisser :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19780612_1600-1620_Stuurboord_JohanVisser :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19780612_1700-1705_Bakboord_RobHudson :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19780629_1830-1900_Flashbackshow_JohanVisser :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19780831_0600-0700_Ookgoeiemorgen_FerryEden :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19780831_1000-1100_Koffie met scheepsbeschuit_JohanVisser :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19780831_1100-1200_Keukenpret_TonSchipper :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19780831_1200-1400_Baken16_MarcJacobs :

Deze inhoud is verborgen

Mi Amigo_19780831_ProgrammaFerryMaat&Atlantis_JohanVisser :

Deze inhoud is verborgen

Alvast veel luistergenot, Frank

Schakelklok.jpg

bewerkt door FrankV

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 28-7-2024 om 13:39 zei FrankV:

Baken 16 met Marc Jacobs niet hetzelfde zou zijn als dat programma niet begint met "Groovin' wit Mr. Bloe" van Sinful.

Nee, het nummer heette "Sinful" en de uitvoerende was Mr. Bloe. Marc gebruikte trouwens een versie met "Phasing" die hij zelf had gemaakt aan boord van de Mi Amigo. Laat 2 platen synchroon lopen en je krijgt dat "zwevende" geluid..

Wat Marc ook gebruikte was een nummer van Lafayette Street "Chariot" ( I will follow him) en dan ingezongen... "Marc Jacobs, Mi Amigo... etc" 

Henk Kruize

bewerkt door Henk-Anna Loog

Geplaatst
  • Auteur
  Op 28-7-2024 om 13:51 zei Henk-Anna Loog:

Nee, het nummer heette "Sinful" en de uitvoerende was Mr. Bloe. Marc gebruikte trouwens een versie met "Phasing" die hij zelf had gemaakt aan boord van de Mi Amigo. Laat 2 platen synchroon lopen en je krijgt dat "zwevende" geluid..

Wat Marc ook gebruikte was een nummer van Lafayette Street "Chariot" ( I will follow him) en dan ingezongen... "Marc Jacobs, Mi Amigo... etc" 

Henk Kruize

Hallo Henk,

Uiteraard een domme vergissing van mij, uiteraard is het omgekeerd :-), en de Marc Jacobs is uiteraard ook bekend !!

Frank

Geplaatst
  Op 28-7-2024 om 13:51 zei Henk-Anna Loog:

Henk Kruize

Beste Henk,

"Sinful" was the B-sideof the single "Groovin' with Mr Bloe" by Mr Bloe. I can remember seeing them performing the A-side on Top of the Pops in May 1970.

Mvg,

John C

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Naar aanleiding van de 25-ste verjaardag van the Free Radio Campaign (FRC) werd een etentje georganiseerd in Frankrijk, ik dacht in Calais. Daar was ik zelf ook bij en had aangename babbels met oa Norman Barrington en Brian Anderson. Die waren zo attent om mijn menukaart te tekenen 🙂 ... Later heeft ook Marc Jacobs daar nog een boodschap op gezet toen ik hem een cassette met Baken 16 bezorgde !!

Norman Barrington heeft destijds nog veel aan de zenders op Mi Amigo gesleuteld, meer info op:

Deze inhoud is verborgen

Mvg, Frank

20240729_164319.jpg

20240729_164340.jpg

20240729_164348.jpg

20240729_164405.jpg

Geplaatst
  Op 29-7-2024 om 15:01 zei FrankV:

Norman Barrington heeft destijds nog veel aan de zenders op Mi Amigo gesleuteld

Hij heeft veel gedaan op de Mi Amigo, voor Caroline, Seagull, Mi Amigo, Atlantis en ook Veronica, maar sleutelen aan de zenders liet hij aan anderen ( Peter Chicago, Will van der Steen, Robin Adcroft,  Bob Noakes ect..) over.

Geplaatst
  • Auteur
  Op 29-7-2024 om 15:27 zei Robin Westhof:

Hij heeft veel gedaan op de Mi Amigo, voor Caroline, Seagull, Mi Amigo, Atlantis en ook Veronica, maar sleutelen aan de zenders liet hij aan anderen ( Peter Chicago, Will van der Steen, Robin Adcroft,  Bob Noakes ect..) over.

Dag Robin,

Dat is wat hij zelf vertelde, maar inderdaad is het wel Peter Chicago die van een broodrooster een middengolfzender maakte. Zijn werkzaamheden zullen dan zeer waarschijnlijk meer assisterend geweest zijn.

Mvg, Frank

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 29-7-2024 om 15:01 zei FrankV:

Naar aanleiding van de 25-ste verjaardag van the Free Radio Campaign (FRC) werd een etentje georganiseerd in Frankrijk, ik dacht in Calais. Daar was ik zelf ook bij en had aangename babbels met oa Norman Barrington en Brian Anderson. Die waren zo attent om mijn menukaart te tekenen 🙂 ... Later heeft ook Marc Jacobs daar nog een boodschap op gezet toen ik hem een cassette met Baken 16 bezorgde !!

Norman Barrington heeft destijds nog veel aan de zenders op Mi Amigo gesleuteld, meer info op:

Deze inhoud is verborgen

Mvg, Frank

FRC : France Radio Club

Deze inhoud is verborgen

Euroradio 1999

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst

Ik vind het spijtig dat op de huidige radio die kenmerkende tunes niet meer worden gebruikt.

Frank V,

Helemaal met je eens Frank V!

En wat zijn er mieters mooie gebruikt.....

Trouwens, waar hoor je nog Instrumentale muziek?

Ja, bij Extra Gold (nl) (1x / maand in VINYLCLUB Ron van der Tuijn)

Groet,

HA

Geplaatst
  • Populair bericht

Och Henk, jij luistert veel naar een bepaalt station, en deze heeft echt veel instrumentale en zelf een hele circus aan geluiden bij het opstarten van de zender 😃

Theo

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.