Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Hallo,

Hier de laatste twee programma's na het digitaliseren van al mijn cassettes. Dit zijn nog twee opnames van Mi Amigo vanaf de Magdalena. Ferry Eden maakte documentaires over de zeezenders, uitgezonden op 31 augustus 1979. De ontvangst was soms erbarmelijk door de fading, maar toch nog deze twee:

Mi Amigo II_19790831_0730-0830_GeschiedenisMiAmigo_FerryEden :

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Het heeft maaanden geduurd om tussendoor alle cassettes te digitaliseren, programma's op te kuisen en/of te plakken en te trachten om dit allemaal met jullie te delen. Ik weet ook dat niet alles van goede kwaliteit was, meestal ook gaan complete programma's, maar het zou zonde zijn om dit NIET te delen. Jullie beslissen zelf maar wat de moeite is om wel of niet te behouden.

Ik heb nog veel zaken op PC staan, mettertijd kan ik daar ook nog wel wat van delen. Alvast bedankt voor de vele positieve reacties.

Mvg, Frank

Cassettes.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 28-7-2024 om 13:50 zei FrankV:

Ferry Eden maakte documentaires over de zeezenders, uitgezonden op 31 augustus 1979.

Hallo Frank,

Bij deze het complete programma van ferry, 0700 tot 1000 uur op 31 Augustus 1979.

Deze inhoud is verborgen

groet

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht

Dag Frank,

Ik heb niks met Mi Amigo maar toch m'n complimenten dat je dit allemaal gedigitaliseerd hebt ! Blijft er tenminste toch wat bewaard voor de geschiedenis.

Juul

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 28-7-2024 om 14:05 zei Henk-Anna Loog:

Hallo Frank,

Bij deze het complete programma van ferry, 0700 tot 1000 uur op 31 Augustus 1979.

Deze inhoud is verborgen

groet

Henk Kruize

Hallo Henk,

Helaas had ik dikwijls maar een half uur of drie kwartier opname, de ontvangst vanaf de Magdalena was soms erbarmelijk. Bedankt voor de complete opname, daar zal je ook andere lezers veel plezier mee doen!

Mvg, Frank

Op 28-7-2024 om 15:39 zei Juul:

Dag Frank,

Ik heb niks met Mi Amigo maar toch m'n complimenten dat je dit allemaal gedigitaliseerd hebt ! Blijft er tenminste toch wat bewaard voor de geschiedenis.

Juul

Dag Juul,

Zelf ben ik van bouwjaar 1961, dus ik heb ook Veronica en Atlantis bewust meegemaakt en veel beluisterd, aan Noordzee heb ik minder herinneringen. Een bandopnemer was voor mij nog niet weggelegd destijds, dus heb ik eigenlijk geen eigen opnames voor ik in 1977 mijn eerste cassetterecorder had. Gelukkig hebben JULLIE wel nog heel veel originele opnames uit die periode kunnen digitaliseren. Je weet als geen ander wat daar allemaal bij komt kijken. Vandaar vind ik het belangrijk om toch zoveel mogelijk te delen, ook al weet ik dat veel programma's soms maar matig of slecht zijn van kwaliteit.

Bedankt alvast voor je bemoedigende woorden, zowel Veronica als Mi Amigo waren voor mij belangrijk in de radiogeschiedenis en verdienen het om bewaard te worden.

Mvg, Frank

Geplaatst
  Op 28-7-2024 om 13:50 zei FrankV:

Hallo,

Hier de laatste twee programma's na het digitaliseren van al mijn cassettes. Dit zijn nog twee opnames van Mi Amigo vanaf de Magdalena. Ferry Eden maakte documentaires over de zeezenders, uitgezonden op 31 augustus 1979. De ontvangst was soms erbarmelijk door de fading, maar toch nog deze twee:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Frank,

Dank voor het delen van jouw opnames.

Wel merkwaardig dat je zo veel last had van fading bij deze opname.

Ten eerste lag het zendschip voor de Belgische kust, dus niet ver van jou vandaan.

Ten tweede was dit midden in de zomer bij daglicht, dus van zenders van veraf kun je geen last hebben.

Groet,

Gerard

Geplaatst
  • Auteur
  Op 29-7-2024 om 10:20 zei Gerard van den Ende:

Frank,

Ten eerste lag het zendschip voor de Belgische kust, dus niet ver van jou vandaan.

Ten tweede was dit midden in de zomer bij daglicht, dus van zenders van veraf kun je geen last hebben.

Groet,

Gerard

Hallo Gerard,

Ik weet nog dat Ben Van Praag 's avonds ik dacht tussen 19u en 20u het programma "gouden van dagen" verzorgde. Dat was ook slecht te ontvangen omdat er steeds een fluittoon van 1 khz tussen zat. De 1100 khz zat vermoedelijk niet op het raster? De afstand tot het Gentse was inderdaad niet zo groot, maar toch genoeg om veel QRM te hebben 😞 ...

Mvg, Frank

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
  Op 29-7-2024 om 12:27 zei Omnivoor:

Bedankt, Frank, ga zo door ajb !!  ;) 

Omni :) 

Dag Omni & co,

Van de Magdalena moet ik nog ergens een originele foto hebben die ik toegestuurd kreeg van Ferry Eden, als ik die nog eens tegen kom, plaats ik hem hier wel eens. Van eigen opnames is dit helaas alles wat ik heb.

Op mijn HDD heb ik wel nog redelijk wat programma's staan die ik zelf ook meestal ergens heb gedownload of via via verkregen. Ik zal er hier een reeks plaatsen van Mi Amigo 272, ik hoop dat ik de originele plaatsers hiermee niet tekort doe 🙂 .. Er zit blijkbaar ook wat Caroline en Delmare tussen ..

1979 07 01 Sun - R Mi Amigo (272m) - tests, - R Delmare (192m), R Caroline (319m) - various (edits, 31 mins) :

Deze inhoud is verborgen

MiAmigo272-StuurboordMuziekdoos-WimDeGrootBenVanPraag-17juli1979-1600-1730 :

Deze inhoud is verborgen

MiAmigo272-LunchOpZee-Muziekpauze-FerryDen-BenVanPraag-12sept1979-1300-1407 :

Deze inhoud is verborgen

JKA 262B II Mi Amigo272 1979 18.00-18.24uur Generator problemen Testuitz Ferry Eden (24 min) :

Deze inhoud is verborgen

JKA 262B I Ferry Eden vooral Radio Mi Amigo Jingles en anderen (7 min) :

Deze inhoud is verborgen

1979 07 01 Sun Onwards - R Mi Amigo (272m) - tests & broadcasts (12 mins, from MV Magdalena) :

Deze inhoud is verborgen

1979 07 15 Sun Onwards - R Mi Amigo (272m) - airchecks (9 mins, from MV Magdalena) :

Deze inhoud is verborgen

Dus nogmaals, dit zijn GEEN eigen opnames, dus hopelijk doe ik hiermee niemand tekort 🙂

Mvg, Frank

bewerkt door FrankV

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik heb decennia lang gezocht naar Sinful voorat ik wist wat het was, ik had hem decennia lang in huis, niet wetende dat het de b-kant van Groovin' with mr. Bloe was!

Rob

Geplaatst
  Op 29-7-2024 om 10:20 zei Gerard van den Ende:

Frank,

Groet,

Gerard

Misschien stond het toestel in een verkeerde richting en dan kan de ontvangst nogal tegenvallen.

Dankjewel voor deze mooie bijdragen en zal ze voor altijd koesteren...Grtjs Marc..

bewerkt door Marc Leeman

Geplaatst
  Op 29-7-2024 om 14:39 zei FrankV:

MiAmigo272-StuurboordMuziekdoos-WimDeGrootBenVanPraag-17juli1979-1600-1730 :

Deze inhoud is verborgen

Beste Frank I'm afraid you have the wrong time. It should be 1658-1830, Muziekdoos ran the same hours as Jukebox 1800-1900.

Mvg,

John C

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.