Spring naar bijdragen

Radio Atlantis, lokale omroep voor Woudrichem en Werkendam - iemand airchecks?

jinglefreak1972

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Eind jaren 90 / begin 00 (inschatting) zond er een station uit in Zuid-Holland op 103.2. Dat was Atlantis, de lokale voor Woudrichem en Werkendam.

Het signaal was ongelofelijk hard, de programma's geweldig (tenminste, dat vond ik) en de sound was top.

Is er toevallig nog iemand in het bezit van airchecks van deze zender en wil hij/zij deze delen?

Ben benieuwd.

Gr.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-8-2024 om 11:16 zei Richard079:

Nee Rink, we hebben het hier toch echt over de (legale) lokale omroep voor de gemeenten Woudrichem en Werkendam. Deze kreeg de frequentie 103.2 toegewezen met behoorlijk vermogen. Echter gaan er verhalen rond dat het vermogen hoger was dan toegestaan. De combinatiezender Atlantis (overdag met hits) en Channel X (avond met dance) was razend populair in Zuid-Holland en Noord-Brabant, maar daar kwam uiteindelijk een einde aan nadat het vermogen weer omlaag moest en Radio 10 een zender vanuit Rotterdam aan mocht zetten op de naastgelegen frequentie 103.0. Channel X is verder nog (legaal) te beluisteren geweest in Antwerpen en het Gelderse Beuningen (gericht op Nijmegen). 

Dank je voor jouw antwoord, Richard079 (netnummer Dordrecht?)

Het kan wel een legaal toegewezen frequentie zijn (en daar staat me ook iets van bij), maar een legale lokale omroep voor Woudrichem en Werkendam die met gemak voorbij Alphen aan den Rijn te horen is, heeft het vermogensknopje veel te hoog staan. En dan ben je aan het piraten :-) .

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

(netnummer Dordrecht?)  je zit warm, althans in dezelfde provincie maar je moet het iets noorderlijker zoeken Rink ;)

Van Atlantis/ChannelX was bekend dat ze inderdaad met meer zaten te stoken dan was toegestaan. Dacht rond de 800watt omdat 1kW minder resultaat opleverde. Dus ik begrijp je uitspraak; ondanks dat we het over een legale omroep hebben zijn het wel piraten streken, mooi toch? In Beuningen ging het ook niet geheel volgens de afspraken. Geen idee trouwens of ze daar in Gelderland dezelfde constructie hadden als in Woudrichem, oftewel overdag Atlantis en in de avond ChannelX. 

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Omnivoor:

Please login or register to see this link.  

Wetransferred voor jou, RH !

Omni ;) 

Dank je wel, Omnivoor !

Het is een leuk jinglepakket.

HappySongs bedankt voor de upload.

Waarom deze het bij mij niet doet, ben ik niet achter gekomen.

Firefox 115 ESR hier met de nodige beveiligings add-ons, zoals NoScript.
Ik heb de link niet op andere browsers geprobeerd, en dat hoeft nu ook niet meer dankzij Omnivoor.

bewerkt door Rink Hof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.